Blomsterfluen Skrevet 23. november 2014 Skrevet 23. november 2014 Hva kan det komme av at det andre pease off ungdomspersonal i dag svarte meg avvisende? Hun sa at hun ikke ville svare meg, og svarte meg ikke på noe når jeg forklarte forskjellige ting. Er det rart jeg blir syk, da, når personalene behandler meg sån? Jeg hater ungdoms personnalet her jeg bor. De kan ikke forstå noenting og blir sure bare fordi jeg snakker om kolegaene deres. De er noen tikkende bomber. 0 Siter
frosken Skrevet 23. november 2014 Skrevet 23. november 2014 Hva kan det komme av at det andre pease off ungdomspersonal i dag svarte meg avvisende? Hun sa at hun ikke ville svare meg, og svarte meg ikke på noe når jeg forklarte forskjellige ting. Er det rart jeg blir syk, da, når personalene behandler meg sån? Jeg hater ungdoms personnalet her jeg bor. De kan ikke forstå noenting og blir sure bare fordi jeg snakker om kolegaene deres. De er noen tikkende bomber. De færreste vil like at du snakker om kollegaene deres. Jeg synes du skal ta opp din frustrasjon med din hovedkontakt - og evt. omsorgsboligens leder - slik at dere sammen kan komme frem til noen retningslinjer for kommunikasjon mellom deg og de yngste og uerfarne ansatte. Jeg tror dette er komplisert både for deg og dem. Du bor i omsorgsbolig, og det betyr at du over lang tid må forholde deg mye til ulike personer som er der for å bistå deg. Samtidig så er de ikke vanlige venner, og det kan være vanskelig å vite for deg hva du kan og ikke kan si til dem uten at de vil bli avvisende. Også de unge ansatte kan trenge ekstra veiledning fra lederne på hvordan det oppleves av en ung person i omsorgsbolig å bli utsatt for deres forsøk på å være profesjonelle. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 23. november 2014 Forfatter Skrevet 23. november 2014 Ok. Men for meg i min alder er de som er nitten og 20 år bare "snørrunger" i puberteten som har prøvejobb utplassering på oss hjelpdsløse og forsvarsløse og brukte brukere. Spessielt meg, for det har seg nemlig slik at de nye alltid jobber med meg og ingen andre brukere, selvom jeg har gitt klar beskjed til hovedkontakt og ledelse om at jeg ikke ønsker dette. De sa de skulle gjøre noe med dette med det ser det fanden meg ikke ut som. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 23. november 2014 Forfatter Skrevet 23. november 2014 Disse peraonnalene provoserer meg også med vilje, ved å ikke ville svare når de vet jeg hater å bli avvist. Ikke sier de beklager heller. 0 Siter
frosken Skrevet 23. november 2014 Skrevet 23. november 2014 Ok. Men for meg i min alder er de som er nitten og 20 år bare "snørrunger" i puberteten som har prøvejobb utplassering på oss hjelpdsløse og forsvarsløse og brukte brukere. Spessielt meg, for det har seg nemlig slik at de nye alltid jobber med meg og ingen andre brukere, selvom jeg har gitt klar beskjed til hovedkontakt og ledelse om at jeg ikke ønsker dette. De sa de skulle gjøre noe med dette med det ser det fanden meg ikke ut som. Men du, du er da vitterlig ikke "hjelpeløs, forsvarsløs og brukt"? Du har tydeligvis betydelige vansker siden løsningen er blitt at du bor i omsorgsbolig, men du har også ressurser som gjør at du til en viss grad kan forstå at det ikke er helt enkelt å være såpass ung og utplassert i jobb heller. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 23. november 2014 Forfatter Skrevet 23. november 2014 Derfor burde ikke utplasserings "barn" som disse få jobbe på brukere med store sosiale vansker som meg. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 23. november 2014 Forfatter Skrevet 23. november 2014 Men du, du er da vitterlig ikke "hjelpeløs, forsvarsløs og brukt"? Du har tydeligvis betydelige vansker siden løsningen er blitt at du bor i omsorgsbolig, men du har også ressurser som gjør at du til en viss grad kan forstå at det ikke er helt enkelt å være såpass ung og utplassert i jobb heller. De burde ikke jobbe på meg når de bare er unger. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 23. november 2014 Forfatter Skrevet 23. november 2014 Ledelsen har også en forbasket tendens til å drasse med seg 16-17 år gamle lærlinger inn til meg om morgenen uten å advare meg på forrhånd. Da må jeg liksom være "lærer" å lære dem alt om mine systemer. 0 Siter
DoleMari Skrevet 23. november 2014 Skrevet 23. november 2014 Derfor burde ikke utplasserings "barn" som disse få jobbe på brukere med store sosiale vansker som meg. Der er jeg enig med deg. Jeg skjønner ikke hva 17 åringer har på et sånt sted å gjøre, og på hvilken måte dem kan hjelpe? Da skal det iallfall være veldig kloke og voksne ungdommer. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 23. november 2014 Forfatter Skrevet 23. november 2014 Tilogmed så jobber den flere år yngre lillesøsteren til en på 19 år på avlastningen med utviklingshemmede barn, når hun selv er barn. Snakk om barnearbeid a gitt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 Skrevet 23. november 2014 De færreste vil like at du snakker om kollegaene deres. Jeg synes du skal ta opp din frustrasjon med din hovedkontakt - og evt. omsorgsboligens leder - slik at dere sammen kan komme frem til noen retningslinjer for kommunikasjon mellom deg og de yngste og uerfarne ansatte. Jeg tror dette er komplisert både for deg og dem. Du bor i omsorgsbolig, og det betyr at du over lang tid må forholde deg mye til ulike personer som er der for å bistå deg. Samtidig så er de ikke vanlige venner, og det kan være vanskelig å vite for deg hva du kan og ikke kan si til dem uten at de vil bli avvisende. Også de unge ansatte kan trenge ekstra veiledning fra lederne på hvordan det oppleves av en ung person i omsorgsbolig å bli utsatt for deres forsøk på å være profesjonelle. Hvorfor liker ikke folk at andre folk snakker om kollegaene deres? Anonymous poster hash: c0b58...4de 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 23. november 2014 Forfatter Skrevet 23. november 2014 Disse personalene som ikke vil jeg skal snakke om kollegaene deres er sikkert på kolegaene deres side og beskytter drm som hunder og bein. Det betyr bare at de ikke er på min side i det heletatt. 0 Siter
frosken Skrevet 23. november 2014 Skrevet 23. november 2014 Hvorfor liker ikke folk at andre folk snakker om kollegaene deres? Anonymous poster hash: c0b58...4de Det vil fort bli ansett som illojalt om man diskuterer en kollega med en bruker. Brukeren vil normalt bli oppfordret til å ta opp de problemer de måtte ha med vedkommende enten direkte med den det gjelder, med sin kontaktperson eller med en leder. 0 Siter
frosken Skrevet 23. november 2014 Skrevet 23. november 2014 Disse personalene som ikke vil jeg skal snakke om kollegaene deres er sikkert på kolegaene deres side og beskytter drm som hunder og bein. Det betyr bare at de ikke er på min side i det heletatt. Det er korrekt av de ansatte at de ikke vil ta denne typen diskusjoner med deg. Klager over andre ansatte må du ta opp enten med omsorgsboligens leder eller din kontaktperson. 0 Siter
frosken Skrevet 23. november 2014 Skrevet 23. november 2014 Der er jeg enig med deg. Jeg skjønner ikke hva 17 åringer har på et sånt sted å gjøre, og på hvilken måte dem kan hjelpe? Da skal det iallfall være veldig kloke og voksne ungdommer. De trenger praksis som ledd i sin utdannelse. 0 Siter
XbellaX Skrevet 23. november 2014 Skrevet 23. november 2014 Derfor burde ikke utplasserings "barn" som disse få jobbe på brukere med store sosiale vansker som meg. Det er heller ikke "barn", det er unge mennesker som gjennomgår en lærerik praksisperiode innen omsorgsfaget. Jeg kan ikke se noe klandreverdig i måten de har oppført seg på ovenfor deg, jeg synes heller du irriterer deg over for mye for tiden. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 23. november 2014 Forfatter Skrevet 23. november 2014 Det er heller ikke "barn", det er unge mennesker som gjennomgår en lærerik praksisperiode innen omsorgsfaget. Jeg kan ikke se noe klandreverdig i måten de har oppført seg på ovenfor deg, jeg synes heller du irriterer deg over for mye for tiden. I usa sier de children up to 20 years old. 0 Siter
DoleMari Skrevet 23. november 2014 Skrevet 23. november 2014 De trenger praksis som ledd i sin utdannelse. Jeg skjønner det, men jeg tenkte mer fra brukernes ståsted at det kan være litt provoserende at en ungdom skal "passe" på dem. Det hadde jeg selv hatt problemer med. Men det her er vel snakk om en form for institusjon/omorgsbolig? Da er det vel annerledes med personellets erfaring og utdanning i forhold til en Psykiatrisk avd. vil jeg tro. 0 Siter
XbellaX Skrevet 23. november 2014 Skrevet 23. november 2014 I usa sier de children up to 20 years old. Dette er unge mennesker som ønsker seg en karriere innen omsorg. Slike mennesker trenger vi. Istedet for å irritere deg bør du heller forsøke å finne et annet fokus. Lek med pinnedyrene dine, få noe konstruktivt ut av dagen, gjør noe nyttig. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 23. november 2014 Forfatter Skrevet 23. november 2014 Ok. En gang da jeg bodde på barnebolig kom en gal dame inn i leiligheten og brølte etter sønnen sin, og da jeg sa han ikke budde der så skjellte hun meg ut. Man vet aldri hvem som er gal eller ikke i denne verden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.