Gå til innhold

personalet svarer meg ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner det, men jeg tenkte mer fra brukernes ståsted at det kan være litt provoserende at en ungdom skal "passe" på dem. Det hadde jeg selv hatt problemer med. Men det her er vel snakk om en form for institusjon/omorgsbolig? Da er det vel annerledes med personellets erfaring og utdanning i forhold til en Psykiatrisk avd. vil jeg tro.

Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig å forholde seg til så unge ansatte. Men jeg tenker i tillegg at det er krevende for de unge ansatte/praktikantene å finne en god måte å forholde seg til de de skal bistå i hverdagen. Dessuten er det meningen at den hjelpen som gis i omsorgsboliger skal gis i stor grad på brukernes premisser, fordi de får hjelp i sine hjem. For å få dette godt til trenger de unge svært god veiledning.

Skrevet

Ok. En gang da jeg bodde på barnebolig kom en gal dame inn i leiligheten og brølte etter sønnen sin, og da jeg sa han ikke budde der så skjellte hun meg ut. Man vet aldri hvem som er gal eller ikke i denne verden.

Man er ikke "gal" selv om man bor i en omsorgsbolig/instutisjon, det betyr bare at man trenger litt ekstra hjelp for en periode. 

"Man vet aldri hvem som er gal eller ikke i denne verden" -DET er jeg forøvrig helt enig i :-)

Skrevet

De burde ikke jobbe på meg når de bare er unger.

De må jo lære en gang de unge også..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...