Gå til innhold

szizotyp å samtidig ha asperger syndrom?

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Blomsterfluen

22

• AnonymBruker

9

• missmas

6

• slabbedask

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Merkelig jeg var der to mnd

Ok. Medisinene jeg ble tvunget til å ta satt vel inn på en dag og jeg ble vel sikkert frisk fordi de mente jeg fikk rett medisin.

Skrevet

Går du på litium nå da eller?

Jeg går ikke på noen piller nå fordi jeg har slutta igjen.

Skrevet

Ok. Medisinene jeg ble tvunget til å ta satt vel inn på en dag og jeg ble vel sikkert frisk fordi de mente jeg fikk rett medisin.

Rart for det tar lang tid å bli frisk fra manisk psykose ikke går du på noen stemningsstabiliserende heller?

Skrevet

Er du tilbudt kurs i psykoedukasjon nå da siden du har bipolar 1 lidelse

Skrevet

Rart for det tar lang tid å bli frisk fra manisk psykose ikke går du på noen stemningsstabiliserende heller?

Jeg går ikke på noe.

Skrevet

Jeg går ikke på noe.

Du gikk på zoloft og Abilify . Hvis du hadde hatt manisk psykose hadde du gått på litium eller orfiril isteden for zoloft

Skrevet

Du gikk på zoloft og Abilify . Hvis du hadde hatt manisk psykose hadde du gått på litium eller orfiril isteden for zoloft

Ok. Hva heter det da når man ikke er deprimert med glad men har psykotiske symptomer?

Skrevet

Det er vanskelig for selv eksperter å diagnostisere via nettet, og ingen av oss er eksperter (utenom NHD). Kanskje du skal prøve å minske på grublingen her på DOL og ta det opp med psykiateren din istedet? Så får du kanskje litt bedre forklaring på hva han tenker er årsaken til symptomene du opplever. 

Skrevet

Hva betyr det at scizoid og aspergers utelukker hverrandre? Betyr det at aspergere ikke kan få tilleggsdiagnosen scizoid? Mamma kjente igjen alle schizoid symptomene på meg da jeg leste symptomene høyt for henne. Er mamma en overdreven dott da?

Skrevet (endret)

Hva betyr det at scizoid og aspergers utelukker hverrandre? Betyr det at aspergere ikke kan få tilleggsdiagnosen scizoid? 

Nei, det kan man ikke. De har veldig mange overlappende symptomer og kan ofte være vanskelig å skille fra hverandre. Man kan ikke få diagnosen scizoid før asperger er utelukket.

Endret av slabbedask
Skrevet

Nei, det kan man ikke. De har veldig mange overlappende symptomer og kan ofte være vanskelig å skille fra hverandre. Man kan ikke få diagnosen scizoid før asperger er utelukket.

Ok. Men kan mennesker med aspergers bli psykotiske eller få scizofreni? Jeg er så redd for å ha blitt feildiagnostisert av en uproffesionell psykiater.

Skrevet

Ok. Men kan mennesker med aspergers bli psykotiske eller få scizofreni?

Ja.

Skrevet

Ok. Går det an å være psykotisk å bli lagt inn på akuttpost 1 bare i tre netter? Det var nemlig jeg i fjor en gang.

Skrevet

Og forresten, psykiateren jeg går til kjenner meg godt å mener jeg ikke er frisk i hodet i det heletatt. Jeg føler meg så dum som fortalte ham tankene mine om ting jeg ser verden på.

Skrevet

Jeg har forresten "vokst ifra" det å ha særinteresser for flere år siden. Det er jo normalt å ha pinnedyr som hobby. Derfor skal jeg ta ny diagnosetest snart for å se om jeg i det heletatt er i autismespekteret. Jeg var veldig aspergers før, men ettersom jeg ble eldre gikk det mer og mer bort. Jeg hadde omsorg for andremog medfølelse og sympati og alt en nevrotypiker har. Jeg turde og ville bare ikke alltid vise det til andre, for samtidig ville jeg prøve å være slem. Men jeg hatet når mamma gråt mår jeg hadde vært slem så jeg gikk under trappa å gjemte meg. Det er ikke fordi hun ble lei seg men fordi jeg ikke likte å se mamma anderledels enn glad eller sint. Jeg likte ikke tårer og gråting. Jeg vet forskjell på rett å galt også.

Skrevet

Ok. Går det an å være psykotisk å bli lagt inn på akuttpost 1 bare i tre netter? Det var nemlig jeg i fjor en gang.

Det gjør det åpenbart.

Skrevet

Vel det går det tydeligvis an siden det skjedde ;) Du bør være mest mulig ærlig med leger psykologer og psykiatere, da kan de gi deg best mulig hjelp. Neon ganger klarer man ikke å se sitt eget behov for hjelp. Lykke til

Skrevet (endret)

Ok. Hva tenker dere om min asperger diagnose? Går det an å være psykotisk som 2 åring? Jeg såg ofte syner i barnesenga om natta fra ting jeg hadde sett på tv. Jeg såg kinderegg som danset i vinduet og noe jeg kalte for øøøøøø, som lagde øøøø lyder. Så når jeg var litt eldre såg jeg en blodåremann på soverommet mitt. Så har pappa fortalt at jeg såg dansende halusinasjoner i barndommen avogtil. Så fikk jeg innleggelse i barnepsykiatrimog fikk antipsykotikum etter jeg hadde hørtoppvaskemaskinen gi fra seg radiostemmer. Da psykotiske symptomene ga seg boikottet de antipsykotikumet. Jeg hadde masse vrangforestillinger husker jeg, og mye tvangshandlinger og trodde jeg var fysisk sjuk i kroppen men så var jeg ikke det. De tok mange tester på meg med stetoskop og mr men jeg var helt fysisk frisk. Jeg hadde sinneproblemer på barneboligen også, men masse sympati. Så jeg skjønner ikke hvordan jeg kan ha fått diagnosen autisme/aspergers når jeg tilogmed har tatt mange asperger screening nett tester både på norsk og engelsk og alle sier jeg er nevrotypisk. Jeg hadde også vrangforestilling om balto vhs coveret og måtte stirre på baltos hvite hakepels til jeg vissnokk skulle "få det komplett".

Endret av Blomsterfluen
Skrevet

Jeg har også til tider faktisk vært synsk. Jeg har drømt at mamma ville få gutt, istedenfor det mamma påsto som ville bli jente. Og morgenen etter fikk hun en gutt. Med hvitt hår sommi drømmen. Og en gang jeg hadde råe tvangstanker med å gå tilbake og frem på trappetrinnene følte jeg at hunden vår ville bjeffe på det jeg gjorde. Så skjedde det fanden meg også. Jeg er sikker på at jeg har evne som "Raven Baxter" som kan se for meg ting som vil skje bare sån tilfeldig utavdet blå, men ikke med vilje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...