Gå til innhold

Å hjelpe en pasient som lyver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dolbruken er et annet vanskelig tema. Følelser og reaksjoner i forhold til det, som jeg skammer meg over.

Vet ikke om dere andre har en grei og åpen dialog i forhold til det.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

12

• Madelenemie

6

• future life

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En blir vel ikke fratatt selvbestemmelse av å si en har gjort noe en ikke burde ha gjort:(?

Skrevet (endret)

Det er det jeg har gjort nå. Men likevel får jeg følelsen av at nå har jeg svartmalt det for mye. Når jeg ikke er bra ser jeg svart på alt, men når jeg er bedre så tenker jeg at det bare er jeg som må skjerpe meg.

Jeg vil bare legge til at jeg opplever det uutholdelig. Og nå har det blitt vel mye av det. Forvirrende og vanskelig med disse skiftningene.

Endret av eller
Skrevet

En blir vel ikke fratatt selvbestemmelse av å si en har gjort noe en ikke burde ha gjort:(?

Hva slags selvbestemmelse tenker du på her?

Skrevet

Hva slags selvbestemmelse tenker du på her?

vil ikke bli satt bak lås og slå
Skrevet

vil ikke bli satt bak lås og slå

Hvorfor tenker du at det kan være aktuelt? Ut i fra det du har skrevet her inne, så har du ikke begått kriminelle handlinger.

Skrevet

Nei det har jeg ikke, og tenkte hekker ikke på fengsel:(

Det skal mye til for å bli tvangsinnlagt.

Skrevet

Nei det har jeg ikke, og tenkte hekker ikke på fengsel:(

Jeg har ingen tro på at du risikerer å bli tvangsinnlagt.  Det å ta for mye medisiner kvalifiserer ikke for den typen tiltak, så du kan fortelle om både det og andre vanskelige episoder uten at du vil bli innlagt mot din vilje.

Skrevet

Da jeg ble satt på tvang var jeg ikke istand til å være på dol eller nettet pga hallusinasjoner og vrangforestillinger så du har ingen grunn til å uroe deg

Skrevet

Jeg skrønte vel ikke når jeg sa jeg ikke burde ha sovemedisin tilgjengelig... ?Redd for å få lyst til å spise den opp / fluktrute sa jeg og.Sa imidlertid ikke at jeg gjorde det første ( men kanskje han likevel forsto) , ønsker ikke oppmerksomhet for min destruktive handling, ingen intr i at lege skal synes kjenne forakt for meg .. vedk sa " da er vi enige om det". Tenker jeg ikke vil ha tablettmisbruk på rullebladet , men antydet jo jeg ikke stolte helt på meg selv i denne sammenheng. Var så ærlig som jeg klarte og det er jo min sak . Min bror sier de som vil ta sitt liv klarer det uansett om de vil nok- en må ikke ha tabletter for det . Når jeg forlot legekontoret kjrnte jeg meg veldig trist selv om legen virker å bry seg veldig . Jeg vill ikke ta mitt liv , håper ikke de aller verste tankene dukker opp igjen.

Skrevet

Jeg har ingen tro på at du risikerer å bli tvangsinnlagt. Det å ta for mye medisiner kvalifiserer ikke for den typen tiltak, så du kan fortelle om både det og andre vanskelige episoder uten at du vil bli innlagt mot din vilje.

tror ikke jeg virker alvorlig psykisk syk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...