Gå til innhold

til nhd og andre interesserte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dette er av en av verdens beste statistikere Hans Røsling.

Jobbet en gang som lege, men er nå professor i statistikk, han har utrolig gode foredrag.

Dette er både opplysende, tankevekkende og lærerikt.

Alle som ser det, send meg deres mening, jeg er begeistret, feks visste jeg ikke at Bangladesh har befolkningsveksten så mye under kontroll:-) 

Men måten han presenterer fakta, tall og en mulig fremtid, begeistrer meg, liker selvsagt måten han illustrerer og fremstiller, gjør det lettere å huske :)

http://tv.nrk.no/program/KOID27002813/hans-rosling-om-befolkningseksplosjonen

Dette er absolutt en god kveldsaktivitet.

Skrevet

Det foredraget er knallbra! Det ble sendt på NRK tidligere i høst, og mannen min og jeg så det sammen. Akkurat da hadde eldstemann om demografi på skolen, og jeg sendte derfor mail til læreren og tipset om dette. Og uka etter så de hele programmet på skolen - midt i blinken!

Men dette er jo ikke psykiatri - dette skulle vært postet på Åpent :-)

Skrevet (endret)

Det foredraget er knallbra! Det ble sendt på NRK tidligere i høst, og mannen min og jeg så det sammen. Akkurat da hadde eldstemann om demografi på skolen, og jeg sendte derfor mail til læreren og tipset om dette. Og uka etter så de hele programmet på skolen - midt i blinken!

Men dette er jo ikke psykiatri - dette skulle vært postet på Åpent :-)

Hei!

Ja jeg vet! men det var også til nhd og deg og kayila og umakenverdt m.fl. han leser ikke på åpent

Gøy du syns bra :) , jeg så det søndag morgen kl 08.00 ca, ble fascinert, 

Dette brøt med mange egne forutinntatt-heter, men uutrolig gøy å se og høre, vi så det hele familien!

Endret av Madelenemie

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...