AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 Skrevet 24. november 2014 Han påstår det er mennesker ute som spionerer på han. Hysterisk redd for bakterier og sykdommer. Nå er det saltet som er meget farlig. Han leser på all mat og mye inneholder jo salt. Til og med juice inneholder salt. Dermed avstår han fra all mat med salt. Det tar et helt år og gå gjennom butikken. Han er tynn nå. I tillegg så mistroisk mot folk at jeg blir lei av å korrigere han hele tiden. Han ser tyver overalt og tror alle har ondskapsfull hensikt. Dette har blitt mye verre etter at mor døde for noen måneder siden . What to do?Anonymous poster hash: 5f53f...383 0 Siter
XbellaX Skrevet 24. november 2014 Skrevet 24. november 2014 Han påstår det er mennesker ute som spionerer på han. Hysterisk redd for bakterier og sykdommer. Nå er det saltet som er meget farlig. Han leser på all mat og mye inneholder jo salt. Til og med juice inneholder salt. Dermed avstår han fra all mat med salt. Det tar et helt år og gå gjennom butikken. Han er tynn nå. I tillegg så mistroisk mot folk at jeg blir lei av å korrigere han hele tiden. Han ser tyver overalt og tror alle har ondskapsfull hensikt. Dette har blitt mye verre etter at mor døde for noen måneder siden . What to do?Anonymous poster hash: 5f53f...383 Kontakt hans fastlege i morgen, din far er alvorlig syk. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 Skrevet 24. november 2014 Kontakt hans fastlege i morgen, din far er alvorlig syk. Har mistanke om det ja. Han er redd alt mulig. Vært sånn før også, men nå er han ganske mye alene og har god tid til å tenke. Føler jeg må besøke han daglig for å få noen friske tanker inni hodet hans. Bare jeg tåler dette selv. Må kanskje ringe legen hans ja.Anonymous poster hash: 5f53f...383 0 Siter
XbellaX Skrevet 24. november 2014 Skrevet 24. november 2014 Har mistanke om det ja. Han er redd alt mulig. Vært sånn før også, men nå er han ganske mye alene og har god tid til å tenke. Føler jeg må besøke han daglig for å få noen friske tanker inni hodet hans. Bare jeg tåler dette selv. Må kanskje ringe legen hans ja.Anonymous poster hash: 5f53f...383 Vet du om han får oppfølging av noe slag? Du skriver han har vært slik før, er det en kjent lidelse som har blomstret opp på nytt? Han trenger langt mer hjelp enn daglige besøk av deg, jeg synes du skal la helsepersonell ta seg av ham til han blir bedre. Du har dine ting, det vil sikkert gjøre deg godt med en liten "pause". 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Vet du om han får oppfølging av noe slag? Du skriver han har vært slik før, er det en kjent lidelse som har blomstret opp på nytt? Han trenger langt mer hjelp enn daglige besøk av deg, jeg synes du skal la helsepersonell ta seg av ham til han blir bedre. Du har dine ting, det vil sikkert gjøre deg godt med en liten "pause". Får oppfølging, men nekter å ta imot hjelp. Idag ba han meg kjøpe antibac fordi hjelperne hans dro med seg bakterier og han måtte vaske dørhåndtakene. Han snakket kun om farlig mat og bakterier den tiden jeg var der. Har vært så satt ut selv nå at jeg orker ikke snakke med lege, må vente noen dager. Hva er behandlingen for slike tilstander?Anonymous poster hash: 5f53f...383 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Dette kan både være hypokondri/sykdomsangst, tvangslidelse og på grensen til psykose. Hvis det har blitt klart verre på kort tid, kan han også ha begynt på en demensutvikling. Uansett bør fastlegen kontaktes ganske snart. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Dette kan både være hypokondri/sykdomsangst, tvangslidelse og på grensen til psykose. Hvis det har blitt klart verre på kort tid, kan han også ha begynt på en demensutvikling. Uansett bør fastlegen kontaktes ganske snart. Mor døde for få måneder siden, blitt klart, gradvis verre etter dette. Hun var forøvrig også meget paranoid. Synes dette med sykdomsangst har forverret seg spesielt. Maat og bakterier, mennesker, alt er farlig. Han prøver å kontrollere meg også. Får høre en hel rekke ting jeg ikke må spise, drikke, passe meg for. Håpet at det var en normalreaksjon etter at mor døde, men det blir bare verre. Han mener i fullt alvor at det er folk ute som spionerer på han, drar for gardinene og låser døra. Må vel ta en prat med legen, selv om jeg er lei av syke og døde mennesker. Høres sikkert hjerterått ut, men jeg har hatt og har en storposjon av dette over hodet mitt akkurat nå. Gråter selv bare jeg ser folk.Anonymous poster hash: 5f53f...383 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. november 2014 Skrevet 26. november 2014 Får oppfølging, men nekter å ta imot hjelp. Idag ba han meg kjøpe antibac fordi hjelperne hans dro med seg bakterier og han måtte vaske dørhåndtakene. Han snakket kun om farlig mat og bakterier den tiden jeg var der. Har vært så satt ut selv nå at jeg orker ikke snakke med lege, må vente noen dager. Hva er behandlingen for slike tilstander?Anonymous poster hash: 5f53f...383 Behandlingen er avhengig av hva diagnosen er, det er vanskelig å si når vi ikke vet mer. Jeg ville overlatt ham til fastlegen, jeg kan godt forstå at du opplever det som vanskelig akkurat nå men jeg tror det kan hjelpe deg å slippe, i det minste litt, av bekymringen over at din far går hjemme og blir dårligere for hver dag. Det høres ikke det minste hjerterått ut at du er mettet på syke og døende, du har fått en solid dose på kort tid. Jeg håper på det beste for deg, og jeg håper du kontakter hans fastlege slik at din far kan få hjelp. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 Skrevet 26. november 2014 Behandlingen er avhengig av hva diagnosen er, det er vanskelig å si når vi ikke vet mer. Jeg ville overlatt ham til fastlegen, jeg kan godt forstå at du opplever det som vanskelig akkurat nå men jeg tror det kan hjelpe deg å slippe, i det minste litt, av bekymringen over at din far går hjemme og blir dårligere for hver dag. Det høres ikke det minste hjerterått ut at du er mettet på syke og døende, du har fått en solid dose på kort tid. Jeg håper på det beste for deg, og jeg håper du kontakter hans fastlege slik at din far kan få hjelp. Ja, skal prøve å ta kontakt. Holder på å ordne med begravelse igjen nå, så får ta en ting av gangen. Far har jo antibac og vasker dører nå, så han får ihvertfall trim :-). Må bare ha litt galgenhumor oppe i alt . Takk for svar til både deg bella og Nils! Anonymous poster hash: 5f53f...383 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.