Madelenemie Skrevet 26. november 2014 Skrevet 26. november 2014 Synes buret er etisk betenkelig m tanke på menneskesyn. Burde vært mulig å konstruere på et annet design men med sikkerheten ivaretatt. Hei! Absolutt, jeg fikk flere ideer, flere var med glass og tre, med mulighet for skjerming og med utsyn. Valgfritt. Det er ikke vanskelig, det handler bare om å ikke bruke de billigste samlebåndsarkitektene, og ikke minst få råd underveis. 0 Siter
frosken Skrevet 26. november 2014 Skrevet 26. november 2014 Jeg synes løsningen på mange måter er ok - men kun under forutsetning av at pasienter i "burene" ikke kan ses eller gjenkjennes av andre utenifra. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 Arkitekten kunne gjort en bedre jobb så man ikke fikk de assosiasjonene. Med andre ord er dette en estetisk dårlig, men etisk god løsning. 0 Siter
Gjest Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 Arkitekten kunne gjort en bedre jobb så man ikke fikk de assosiasjonene. Med andre ord er dette en estetisk dårlig, men etisk god løsning.ut fra et helhetlig ( holistisk)menneskesyn ja. Behovet for beskyttelse ivaretatt jfr menneskerettigheter ( antar jeg) , men er det ikke litt krenkende ?Uansett må vel beskyttelse - omsorg som fritar sndre fra å dø/skade seg i en syk tilstand være overordnet ,om det etiske og estetiske ikke kan stå side om side . Er det så vanskelig ? Tydeligvis 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.