Gå til innhold

Kanksje vi bare burde settes i bur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes buret er etisk betenkelig m tanke på menneskesyn. Burde vært mulig å konstruere på et annet design men med sikkerheten ivaretatt.

Hei!

Absolutt, jeg fikk flere ideer,

flere var med glass og tre, med mulighet for skjerming og med utsyn. Valgfritt.

Det er ikke vanskelig, det handler bare om å ikke bruke de billigste samlebåndsarkitektene, og ikke minst få råd underveis.

Skrevet

Jeg synes løsningen på mange måter er ok - men kun under forutsetning av at pasienter i "burene" ikke kan ses eller gjenkjennes av andre utenifra.

Gjest Gargamel
Skrevet

Arkitekten kunne gjort en bedre jobb så man ikke fikk de assosiasjonene. Med andre ord er dette en estetisk dårlig, men etisk god løsning.

Skrevet

Arkitekten kunne gjort en bedre jobb så man ikke fikk de assosiasjonene. Med andre ord er dette en estetisk dårlig, men etisk god løsning.

ut fra et helhetlig ( holistisk)menneskesyn ja. Behovet for beskyttelse ivaretatt jfr menneskerettigheter ( antar jeg) , men er det ikke litt krenkende ?Uansett må vel beskyttelse - omsorg som fritar sndre fra å dø/skade seg i en syk tilstand være overordnet ,om det etiske og estetiske ikke kan stå side om side . Er det så vanskelig ? Tydeligvis

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...