AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Jeg har ikke vært psykotisk på mange år, rundt 10. Jeg antar att jeg fortsatt regnes som schizofren. Men vil dette føre til att jeg regnes som å være sinnslidende? Når man ikke er psykotisk? Har det noen konsekvenser å ha "schizofreni, som ikke er veldig aktiv" ? Legen min mente jeg ikke trenger søke om dispensasjon for førerkort. Jeg har ringt fylkessmannen, og sagt jeg går på 10 mg zyprexa, det var innafor sa de. Jeg glemte å si att jeg har schizofreni diagnose, men det må vel være inplisitt når man går på zyprexa? Må jeg ringe igjen? Anonymous poster hash: 4eb3d...bf8 0 Siter
missmas Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Jeg får ikke søke dispensasjon en gang og jeg var manisk for to år siden 0 Siter
missmas Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Alvorlig psykisk lidelse kaller de det selv om man ikke er psykotisk så tar de lappen din og legene og psykologene bare trenerer et forsøk på søknad 0 Siter
missmas Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Men det skjer jo bare om du blir meldt inn av lege psykolog 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Jeg har ikke vært psykotisk på mange år, rundt 10. Jeg antar att jeg fortsatt regnes som schizofren. Men vil dette føre til att jeg regnes som å være sinnslidende? Når man ikke er psykotisk? Har det noen konsekvenser å ha "schizofreni, som ikke er veldig aktiv" ? Legen min mente jeg ikke trenger søke om dispensasjon for førerkort. Jeg har ringt fylkessmannen, og sagt jeg går på 10 mg zyprexa, det var innafor sa de. Jeg glemte å si att jeg har schizofreni diagnose, men det må vel være inplisitt når man går på zyprexa? Må jeg ringe igjen? Anonymous poster hash: 4eb3d...bf8 Du burde jo blitt regnet som frisk om du ikke har vært psykotisk på 10 år, men du tar jo medisin da. Du trenger ikke tenke på dette selv, det er legen sitt ansvar og han ser på deg som frisk-. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Jeg får ikke søke dispensasjon en gang og jeg var manisk for to år siden Det er veldig rart syns jeg, har de begrunnet det? 0 Siter
missmas Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Det er veldig rart syns jeg, har de begrunnet det? Jeg hadde litt latens når jeg snakket Veldig ille å kjøre når man er manisk De kjente meg ikke for jeg hadde flyttet til ny by Hadde jeg hatt min gamle psykiater der jeg bodde før, hadde jeg hatt lappen idag 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Jeg hadde litt latens når jeg snakket Veldig ille å kjøre når man er manisk De kjente meg ikke for jeg hadde flyttet til ny by Hadde jeg hatt min gamle psykiater der jeg bodde før, hadde jeg hatt lappen idag Det har mye å si om de kjenner deg eller ikke ja, det er ganske urettferdig. Men manisk er jo ikke noe du er hele tiden? Du burde jo fått dispensasjon nå, har du prøvd på det? 0 Siter
missmas Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Det har mye å si om de kjenner deg eller ikke ja, det er ganske urettferdig. Men manisk er jo ikke noe du er hele tiden? Du burde jo fått dispensasjon nå, har du prøvd på det? Problemet er at jeg bør lovet hjelp til søknad, for så å bli skrevet ut uten denne hjelpen. Ble bare trenert. Spurte så fastlegen men han sier psykolog eller psykiater må skrive attesten, ham kan ikke gjøre det Så skal høre på nytt 3.desember 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Problemet er at jeg bør lovet hjelp til søknad, for så å bli skrevet ut uten denne hjelpen. Ble bare trenert. Spurte så fastlegen men han sier psykolog eller psykiater må skrive attesten, ham kan ikke gjøre det Så skal høre på nytt 3.desember Legen kan skrive attesten...en lege sa det til meg også...at det var en psykiater som måtte gjøre det. Det er bare tull, holder med at legen gjør det. Min lege gjorde det nå sist. 0 Siter
missmas Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Legen kan skrive attesten...en lege sa det til meg også...at det var en psykiater som måtte gjøre det. Det er bare tull, holder med at legen gjør det. Min lege gjorde det nå sist. Psykologen som hadde skrevet det så legen kan ikke Men da får han sende meg til en psykolog da! 0 Siter
missmas Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Skjønner ikke hvorfor han vil trenere det for meg 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Skjønner ikke hvorfor han vil trenere det for meg Han tenker ikke på at det er viktig for deg sikkert. 0 Siter
missmas Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Han tenker ikke på at det er viktig for deg sikkert. Hvis jeg ikke kan kjøre bil så bør jeg få en skikkelig forklaring på hva som er galt med hodet mitt. For mange manier har jeg ikke og er medisiner mot å få flere 0 Siter
Gjest Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Han tenker ikke på at det er viktig for deg sikkert.Han må vær dum hvis han ikke tenker på at førerkortet er viktig.Hvis du ikke bor i en by der trikken går alltid og til alle steder, så kan du fort bli ganske handikappet uten førerkort. Men det varierer hvordan kollektivtrafikken er utbygd fra sted til sted. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Hvis jeg ikke kan kjøre bil så bør jeg få en skikkelig forklaring på hva som er galt med hodet mitt. For mange manier har jeg ikke og er medisiner mot å få flere Kjenner flere bipolare som kjører bil og det er ikke på dispensasjon. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Han må vær dum hvis han ikke tenker på at førerkortet er viktig. Hvis du ikke bor i en by der trikken går alltid og til alle steder, så kan du fort bli ganske handikappet uten førerkort. Men det varierer hvordan kollektivtrafikken er utbygd fra sted til sted. Noen leger er dumme, de tenker ikke på pasientenes beste. 0 Siter
Gjest Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Noen leger er dumme, de tenker ikke på pasientenes beste.Det stemmer nok dessverre det. 0 Siter
missmas Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Og alt skyldes at de ikke kjente meg og skrev meg ut fra DPS før de rakk å bli kjent 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Og alt skyldes at de ikke kjente meg og skrev meg ut fra DPS før de rakk å bli kjent Uprofft! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.