Gå til innhold

Store variasjoner i kvalitet og kvantitet av arbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Store variasjoner i kvalitet og kvantitet av arbeid...

Er det et tegn på funksjonssvikt, i motsetning til uvilje?

(Spør om dette selv om jeg ikke helt skjønner mitt eget spørsmål - kan ikke symptomer påvirke viljen?)

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kaptein Kaos

46

• Madelenemie

16

• slabbedask

10

• AnonymBruker

10

Skrevet

Store variasjoner i kvalitet og kvantitet av arbeid...

Er det et tegn på funksjonssvikt, i motsetning til uvilje?

Hvor går grensen mellom funksjonssvikt og latskap/uvilje/giddalaushet? Vanskelig å vite. Hvordan kan man vite man har pressset seg hardt nok?

Anonymous poster hash: 7c69d...d73

Skrevet

Hvor går grensen mellom funksjonssvikt og latskap/uvilje/giddalaushet? Vanskelig å vite. Hvordan kan man vite man har pressset seg hardt nok?

Sikker på at det er en grense, da? Har de tingene noe med hverandre å gjøre?

Skrevet

Sikker på at det er en grense, da? Har de tingene noe med hverandre å gjøre?

Nei, kankskje ikke direkte. Men hvordan vite hvorfor en ikke får til noe og bare ligger i senga og koper. Skyldes det latskap eller sykdom?

Skrevet

Nei, kankskje ikke direkte. Men hvordan vite hvorfor en ikke får til noe og bare ligger i senga og koper. Skyldes det latskap eller sykdom?

Ser ikke helt forskjellen. Har det ikke med optimisme for fremtiden og hvor "bra" ens bilde av seg selv er å gjøre? I såfall er det vel symptomer på depresjon?

Skrevet

Ser ikke helt forskjellen. Har det ikke med optimisme for fremtiden og hvor "bra" ens bilde av seg selv er å gjøre? I såfall er det vel symptomer på depresjon?

Det kan det nok være. Men kanskje man kunne "tatt seg sammen" også. 

Skrevet

Alle mennesker er like.

Åpenbart ikke.

Skrevet

Alle mennesker er late, noen mer noen mindre. Alle mennesker har symtpomer som er relatert til diagnoser, noen mange noen få. Noen er sykere enn andre, noen er latere enn andre, men de menneskene som sier de "kun" er syke og at det ikke finnes no de selv kan gjøre for å gjøre situasjonen litttt bedre, tar feil. Det er vel noen på dette forumet som hevder de kun er syke og alt er ute av deres kontroll, jeg tror ikke på dem, men jeg har tatt feil før jeg kan ta feil igjenn, selvsagt, sånn er det med den saken

Skrevet

Åpenbart ikke.

Forskjellen er kun omstendigheter.

Skrevet

Det kan det nok være. Men kanskje man kunne "tatt seg sammen" også. 

Ja, men hva betyr det, sånn helt konkret?

Skrevet

Ja, men hva betyr det, sånn helt konkret?

Ikke ligge i senga å kope. Gjøre noe nyttig og produktivt. 

Skrevet

Forskjellen er kun omstendigheter.

Er disse omstendighetene helt utenfor egen kontroll?

Skrevet

Ja alt er utenfor egen kontroll. Vi er bare maskiner.

Skrevet

Har en "stemme" i hodet; "trygdemisbruker!!!".

Jeg tror det er naboene som sier det, og at jeg på en måte tar inn det de sier. Hypersanser eller noe slik. Kanskje man utvikler sanser i en spesiell retning om man trener dem? Som døve som ser bedre. Eller blinde som hører mer.

Høres sikkert ut som tull for andre.

Skrevet

Har en "stemme" i hodet; "trygdemisbruker!!!".

Jeg tror det er naboene som sier det, og at jeg på en måte tar inn det de sier. Hypersanser eller noe slik. Kanskje man utvikler sanser i en spesiell retning om man trener dem? Som døve som ser bedre. Eller blinde som hører mer.

Høres sikkert ut som tull for andre.

Høres ut som innbilning ja. 

Nei, jeg tror ikke man kan ta inn stemmer fra naboene uansett hvor mye man trener sansene.

Skrevet

Høres ut som innbilning ja. 

Nei, jeg tror ikke man kan ta inn stemmer fra naboene uansett hvor mye man trener sansene.

Men noen ganger oppfatter jeg ting 100% riktig... folk skjønner ikke hvordan jeg klarer det... men folk har en tendens til å skjule sannheten om du spør om noe.

Skrevet

Men noen ganger oppfatter jeg ting 100% riktig... folk skjønner ikke hvordan jeg klarer det... men folk har en tendens til å skjule sannheten om du spør om noe.

Naboene har garantert annen å gjøre enn å anklage deg for å være trygdesnyter.

Skrevet

Jeg tror de mener det.

Du tar helt sikkert feil. Folk har nok med seg selv.

Skrevet

Folk liker ikke trygdemisbruk. Ikke at jeg syns det er noe rart i det hele tatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...