Gå til innhold

Store variasjoner i kvalitet og kvantitet av arbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flertallet sitter ikke ved tastaturet og spyr ut dritt om NAVere, innvandrere / muslimer og hvem de nå har behov for å trykke ned for å være helt sikre på at de har noen "under seg".  Noen gjør det, men flesteparten av dem du møter i butikken, skal bare handle og har nok med seg og sitt.

Ja, det er sikkert sånn da. Noen mener jeg er "søppel", mens folk flest ikke har noen formening? Men noen ganger hvis jeg føler meg veldig bra så har jeg inntrykk av at noen mener det motsatte og - at de liksom snakker om hvor "bra" jeg er...? Er det bare tull det og, da?

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kaptein Kaos

46

• Madelenemie

16

• slabbedask

10

• AnonymBruker

10

Skrevet

Ja, det er sikkert sånn da. Noen mener jeg er "søppel", mens folk flest ikke har noen formening? Men noen ganger hvis jeg føler meg veldig bra så har jeg inntrykk av at noen mener det motsatte og - at de liksom snakker om hvor "bra" jeg er...? Er det bare tull det og, da?

Det er det sikkert. Hvorfor skulle andres oppfattning av deg variere med hvordan du føler deg?

Skrevet

Generelt tror jeg folk flest er svært lite opptatt av andre som de ikke kjenner.  Hva omgangskretsen din mener om deg, aner jeg ikke.  Det blir noe helt annet. 

Skrevet

Det er det sikkert. Hvorfor skulle andres oppfattning av deg variere med hvordan du føler deg?

Nei det er jo hva andre mener om meg som tilsier hvordan jeg føler meg... men ja, det er sikkert mitt eget humør som er årsaken? Men enkelte mennesker avskyr meg uansett hvordan jeg føler meg, det kan jeg se på dem.

Hum, alt sammen er kanskje bare i mitt eget hode? Hva vet jeg? Var noe om grensen mellom seg selv og andre?

Men ønsker ikke bruke mer medisiner uansett hvordan det er. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: antipsykotika virker på meg slik at jeg får mindre "drive"...

Skrevet

Nei det er jo hva andre mener om meg som tilsier hvordan jeg føler meg... men ja, det er sikkert mitt eget humør som er årsaken? Men enkelte mennesker avskyr meg uansett hvordan jeg føler meg, det kan jeg se på dem.

Hum, alt sammen er kanskje bare i mitt eget hode? Hva vet jeg? Var noe om grensen mellom seg selv og andre?

Men ønsker ikke bruke mer medisiner uansett hvordan det er. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: antipsykotika virker på meg slik at jeg får mindre "drive"...

Hei!

Ja mye tror jeg er i ditt hode.

Litt i noen andres,

men det skulle ikke få deg til å bli såå fortvilt

flertallet, meg:-) (nå er jeg i flertallet derfor smiler) , min mann, hans venner deres venner, har nok med seg og sitt, i beste fall.

i verste fall sin egen navle. ;)

Jeg tror imidlertid det ikke er så enkelt å komme ut av et sånt tankespor, vet ikke om jeg hadde greid det, men om du klarer det, starter det med en omproggramering, jeg tror som få andre, at det er omtrent like enkelt med mennesker som med PC`er, ikke like forutsigbart, men like enkelt.

Kan du PC, bruk kunnskapen på deg selv! Det går!

Skrevet

Generelt tror jeg folk flest er svært lite opptatt av andre som de ikke kjenner.  Hva omgangskretsen din mener om deg, aner jeg ikke.  Det blir noe helt annet.

Ja omgangskretsen har andre meninger, men det er jo ting jeg vet de sier... resten er jo bare sånt jeg må lure på, og det er det som er slitsomt - når jeg ikke vet. Altså hvis jeg er sikker på en ting, så er det greit - det trenger ikke være en positiv ting, men da vet jeg hva de mener. Men naboer, de som jobber på min lokale matbutikk og egentlig alle andre - jeg vet ikke hva de mener, det er frustrerende.

Skrevet

Hei!

Ok

er det sånn at omgangskretsen tenker på hva omgangskretsen gjør?

Jeg tenker lite på hva de gjør, jeg vil jo helst ikke treffe dem, men jeg liker vite om dem, og at de har det ok.

Og tenker mennesker mer på omgangskretsen enn andre utenfor denne?

Jeg er godt ansett i omgangskretsen, det er i meg selv jeg ikke er godt ansett, jeg har andre mål, enn andre.

Skrevet

Ja omgangskretsen har andre meninger, men det er jo ting jeg vet de sier... resten er jo bare sånt jeg må lure på, og det er det som er slitsomt - når jeg ikke vet. Altså hvis jeg er sikker på en ting, så er det greit - det trenger ikke være en positiv ting, men da vet jeg hva de mener. Men naboer, de som jobber på min lokale matbutikk og egentlig alle andre - jeg vet ikke hva de mener, det er frustrerende.

Jeg tror faktisk de hverken bryr seg eller mener noe som helst som dette. 

Men men.

Skrevet

Hei!

I min lokale butikk jobber det mennesker jeg aldri har sett, jeg har ikke tenkt på om de bor her i området, trodde de bodde langt unna.

De er hyggelige og lik mot alle, jeg sier Hei, og svarer i like måte og alt sånn som jeg skal, jeg følger systemet for ser ikke noe poeng i noe annet

Jeg tror de tenker på jobben sin og jeg tenker på mine gjøremål, mer er det ikke.

Skrevet

Jeg tror imidlertid det ikke er så enkelt å komme ut av et sånt tankespor, vet ikke om jeg hadde greid det, men om du klarer det, starter det med en omproggramering, jeg tror som få andre, at det er omtrent like enkelt med mennesker som med PC`er, ikke like forutsigbart, men like enkelt.

Kan du PC, bruk kunnskapen på deg selv! Det går!

Er vel det at jeg bryr meg sånn om hva andre kanskje mener. Men jeg har ikke sosial angst, selv om jeg ofte syns det er ubehagelig å være rundt folk. Men hodet mitt er så opptatt av det, slik at jeg blir sliten. Også vil jeg ikke ha noe med folk å gjøre pga. dette. Men syns ikke det er "sikkert" at det er feilaktige forestillinger - jeg tror nok mange har sine meninger. Det er vel gjerne sånn at hvis noen skiller seg ut så er det lett for at endel mener negative ting.

Skrevet

Er vel det at jeg bryr meg sånn om hva andre kanskje mener. Men jeg har ikke sosial angst, selv om jeg ofte syns det er ubehagelig å være rundt folk. Men hodet mitt er så opptatt av det, slik at jeg blir sliten. Også vil jeg ikke ha noe med folk å gjøre pga. dette. Men syns ikke det er "sikkert" at det er feilaktige forestillinger - jeg tror nok mange har sine meninger. Det er vel gjerne sånn at hvis noen skiller seg ut så er det lett for at endel mener negative ting.

Hei!

Det er jeg ikke sikker på.

ja kanskje i små "samfunn" på et lite studiested, en liten arbeidsplass, et mindre sted.

Siden jeg har gode intensjoner, VET jeg, at om andre skulle lage problemer av min direkthet at det går i stod grad på et problem de har. Om man har et konkret handikap enten man er døv, blind , har autisme, så er dette formidlet eller tydelig på en eller annen måte, de fleste mennesker forstår ikke bare dette, men forholder seg ryddig og greit til saken/problemet.

De som ikke gjør det, er de som har problemer selv.

Jeg har heller ikke sosiale problemer, men av mine egne grunner finner jeg mennesker ubehagelige

Skrevet

Hei!

Det er jeg ikke sikker på.

ja kanskje i små "samfunn" på et lite studiested, en liten arbeidsplass, et mindre sted.

Siden jeg har gode intensjoner, VET jeg, at om andre skulle lage problemer av min direkthet at det går i stod grad på et problem de har. Om man har et konkret handikap enten man er døv, blind , har autisme, så er dette formidlet eller tydelig på en eller annen måte, de fleste mennesker forstår ikke bare dette, men forholder seg ryddig og greit til saken/problemet.

De som ikke gjør det, er de som har problemer selv.

Jeg har heller ikke sosiale problemer, men av mine egne grunner finner jeg mennesker ubehagelige

Det er helt ok for meg om noen hadde hatt noe imot meg pga. at jeg var "syk", det som er problemet er om de mener jeg er frisk og dermed trygdemisbruker? Det er en ting jeg ikke er sikker på om jeg er selv.

Jeg driter i hva andre mener om det dreier seg om ting jeg er fortrolig med.

Men det er IKKE greit om jeg hadde vært trygdemisbruker. Det er dårlig å gjøre, syns jeg. Det er å være parasittisk på det slitet andre legger inn. Så hvis jeg er det, kan jeg godt skjønne om andre syns negativt om meg.

Skrevet

Er det sånn at omgangskretsen tenker på hva omgangskretsen gjør?

Jeg tenker lite på hva de gjør, jeg vil jo helst ikke treffe dem, men jeg liker vite om dem, og at de har det ok.

Og tenker mennesker mer på omgangskretsen enn andre utenfor denne?

Jeg mente at omgangskretsen til Kaptein Kaos, kan ha tanker og meninger om ham - de kjenner ham jo, i motsetning til de han møter i butikken. 

Jeg tror det er relativt normalt å tenke mer på folk man kjenner og har kontakt med, enn folk man bare ser i eller på vei til butikken.  Disse tankene trenger ikke ha noe med fordømmelse, bekymring eller kontroll å gjøre, men man er mest opptatt av folk man har et slags forhold til, ikke tilfeldig forbipasserende.

Skrevet

Det er helt ok for meg om noen hadde hatt noe imot meg pga. at jeg var "syk", det som er problemet er om de mener jeg er frisk og dermed trygdemisbruker? Det er en ting jeg ikke er sikker på om jeg er selv.

Jeg driter i hva andre mener om det dreier seg om ting jeg er fortrolig med.

Men det er IKKE greit om jeg hadde vært trygdemisbruker. Det er dårlig å gjøre, syns jeg. Det er å være parasittisk på det slitet andre legger inn. Så hvis jeg er det, kan jeg godt skjønne om andre syns negativt om meg.

Hm

Men har noen sagt dette, at du er det?

Eller det det som du ofte skriver noe du føler andre mener?

Skrevet

Jeg mente at omgangskretsen til Kaptein Kaos, kan ha tanker og meninger om ham - de kjenner ham jo, i motsetning til de han møter i butikken. 

Jeg tror det er relativt normalt å tenke mer på folk man kjenner og har kontakt med, enn folk man bare ser i eller på vei til butikken.  Disse tankene trenger ikke ha noe med fordømmelse, bekymring eller kontroll å gjøre, men man er mest opptatt av folk man har et slags forhold til, ikke tilfeldig forbipasserende.

OK skjønner.

Jeg tenker mer helt likt på alle.

det er derfor jeg er et annerledes menneske,

behandler alle likt:-(

Men men

Da jeg har med andres barn på turer og reiser er de likestilt med mine barn, bra for foreldrene, men uvanlig i det menneskelige kultursystem. De jeg passer på, passer jeg på, som mine!

Skrevet

Hm, jeg er egentlig motsatt... jeg bryr meg ikke så mye om hva min omgangskrets mener. Eller, dvs. hvis de hadde ment noe veldig negativt så hadde jeg ikke hatt noe mer med vedkommende å gjøre, men jeg stoler mer på at jeg vet hva de mener - fordi de nettopp sier ting.

Men andre? Jeg vet jo ikke hva de mener. Er det som er frustrerende.

Skrevet

Hm

Men har noen sagt dette, at du er det?

Eller det det som du ofte skriver noe du føler andre mener?

Nei ingen har sagt noe, men jeg analyserer kroppsspråk, og prøver å høre etter hva folk snakker om når de tror jeg ikke hører, eller legger merke til om noen roper noe til meg - men på en annen side så tror jeg jeg har dårlig hørsel, eller i alle fall dårlig evne til å skille lyder fra hverandre (hørselen i seg selv er faktisk over normalt god, men jeg er dårlig til å oppfatte språk).

Skrevet

Hm, jeg er egentlig motsatt... jeg bryr meg ikke så mye om hva min omgangskrets mener. Eller, dvs. hvis de hadde ment noe veldig negativt så hadde jeg ikke hatt noe mer med vedkommende å gjøre, men jeg stoler mer på at jeg vet hva de mener - fordi de nettopp sier ting.

Men andre? Jeg vet jo ikke hva de mener. Er det som er frustrerende.

Man hvordan i alle dager kan fremmede mennesker du møter på butikken vite at du er trygdet?

Skrevet

Hvis en gruppe mennesker står og prater, og ser i min retning, og spytter i bakken - så betyr vel det noe negativt om meg? Symbolsk spytter på meg.

Skrevet

Man hvordan i alle dager kan fremmede mennesker du møter på butikken vite at du er trygdet?

Det går rykter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...