Gå til innhold

Store variasjoner i kvalitet og kvantitet av arbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm, jeg er egentlig motsatt... jeg bryr meg ikke så mye om hva min omgangskrets mener. Eller, dvs. hvis de hadde ment noe veldig negativt så hadde jeg ikke hatt noe mer med vedkommende å gjøre, men jeg stoler mer på at jeg vet hva de mener - fordi de nettopp sier ting.

Men andre? Jeg vet jo ikke hva de mener. Er det som er frustrerende.

Poenget mitt er at jeg ikke tror "de andre" mener noe særlig i det hele tatt. 

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kaptein Kaos

46

• Madelenemie

16

• slabbedask

10

• AnonymBruker

10

Skrevet

Nei ingen har sagt noe, men jeg analyserer kroppsspråk, og prøver å høre etter hva folk snakker om når de tror jeg ikke hører, eller legger merke til om noen roper noe til meg - men på en annen side så tror jeg jeg har dårlig hørsel, eller i alle fall dårlig evne til å skille lyder fra hverandre (hørselen i seg selv er faktisk over normalt god, men jeg er dårlig til å oppfatte språk).

;)

har du ikke autisme da?

Skrevet

Poenget mitt er at jeg ikke tror "de andre" mener noe særlig i det hele tatt.

Vi får være enige i å være uenige. Ikke at jeg har en bastant oppfatning av det, jeg bare sier det er godt mulig.

Skrevet

Da jeg har med andres barn på turer og reiser er de likestilt med mine barn, bra for foreldrene, men uvanlig i det menneskelige kultursystem. De jeg passer på, passer jeg på, som mine!

Det er stor forskjell på å mene ting om folk man ikke kjenner, bare møter i eller utenfor butikken, og å passe godt på andres barn når de er med på ferie.

Jeg gjør (selvfølgelig) det siste, men ikke det første. 

Skrevet

;)

har du ikke autisme da?

Jeg har ikke autisme, ifølge min psykiater er jeg "motsatt" med tanke på sosial oppmerksomhet... men joda jeg er jo nerdete likevel da, det er jo ikke sånn at enten så er man bare sånn, eller bare sånn.

Skrevet

;)

har du ikke autisme da?

Det med å oppfatte språk var ifølge min psykiater sånn som man ble dårligere til med alder - jeg var bare veldig gammel på akkurat dette området.

Skrevet

Hvis en gruppe mennesker står og prater, og ser i min retning, og spytter i bakken - så betyr vel det noe negativt om meg? Symbolsk spytter på meg.

NEI!

Det betyr at de har noe herk de må spytte ut, ikke mer!

Eller så hender det, at de spytter for å være kule :blink:

Du må være "litt popolær" om mennesker ser på deg og tenker en masse:-) Kult.

Jeg er en grå mus :lol:

Skrevet

Det med å oppfatte språk var ifølge min psykiater sånn som man ble dårligere til med alder - jeg var bare veldig gammel på akkurat dette området.

Hm

Hvor gammel ca er du?

Skrevet

;)

har du ikke autisme da?

Eller språk er jeg god på, men jeg tenker på å skille lyder fra hverandre. Ikke språk, med lyder. Selv om jeg hører mobiltelefoner ringe i vesker og andre bortgjemte steder mye bedre enn andre i min omgangskrets. Det er sånn at jeg kan høre svak ringing når vi har en samtale, og andre skjønner ikke hvordan jeg klarer å høre det - de hører det ikke når jeg sier det ringer engang.

Skrevet

Hm

Hvor gammel ca er du?

Bare 29, altså det er jo rart det han sa, men han sa bare at det var sånn man ble når man ble eldre.

Skrevet

Jeg har ikke autisme, ifølge min psykiater er jeg "motsatt" med tanke på sosial oppmerksomhet... men joda jeg er jo nerdete likevel da, det er jo ikke sånn at enten så er man bare sånn, eller bare sånn.

Hei!

Ok

Men som du nå bør vite.

Psykiatere har lite kunnskap om autisme :unsure:

På bup nå sa psykologen takk til lit info om autisme, det visste han ikke mye om.... :blink:

Skrevet

Bare 29, altså det er jo rart det han sa, men han sa bare at det var sånn man ble når man ble eldre.

Oi.

Jeg er jo 10 år eldre :blink:

på din alder da jeg fikk diagnose...slapp å høre det der :o

Skrevet

Hei!

Ok

Men som du nå bør vite.

Rart psykiatere ikke har kunnskap om "psykiske lidelser"  :ph34r:

Skrevet

Hei!

Ok

Men som du nå bør vite.

På bup nå sa psykologen takk til lit info om autisme, det visste han ikke mye om.... :blink:

Men jeg så en video som du la ut her, om autisme. Det var en fyr i en heis med en dame, og han skulle se på navneskiltet, men hennes kløft var synlig og hun (og de fleste andre) trodde han så på kløften. Sånn som det er jeg altså ikke i det hele tatt, jeg er helt motsatt. Jeg kan oppføre meg dårlig ovenfor andre, men jeg skjønner meg utmerket på hvordan andre oppfatter ting.

Det er faktisk motsatt. Jeg er oppmerksom på "etikette" og andres følelser i større grad enn til og med normale.

Likevel kan jeg drite i dette og oppføre meg sårende. Jeg er litt sånn psykopatisk på et vis. Selv om det er ganske sjeldent jeg oppfører meg dritt mot andre. Og det er aldri alvorlig. Men jeg gjør det ikke for å såre andre, jeg gjør det nettopp fordi jeg vet de vil oppfatte meg som et dårlig menneske, noe jeg til tider ønsker, fordi jeg ikke liker meg selv og ønsker å på et vis straffe meg selv.

Skrevet

Rart psykiatere ikke har kunnskap om "psykiske lidelser"  :ph34r:

:ph34r:

send pm til nhd, den røveren

Skrevet (endret)

Men jeg så en video som du la ut her, om autisme. Det var en fyr i en heis med en dame, og han skulle se på navneskiltet, men hennes kløft var synlig og hun (og de fleste andre) trodde han så på kløften. Sånn som det er jeg altså ikke i det hele tatt, jeg er helt motsatt. Jeg kan oppføre meg dårlig ovenfor andre, men jeg skjønner meg utmerket på hvordan andre oppfatter ting.

Det er faktisk motsatt. Jeg er oppmerksom på "etikette" og andres følelser i større grad enn til og med normale.

Likevel kan jeg drite i dette og oppføre meg sårende. Jeg er litt sånn psykopatisk på et vis. Selv om det er ganske sjeldent jeg oppfører meg dritt mot andre. Og det er aldri alvorlig. Men jeg gjør det ikke for å såre andre, jeg gjør det nettopp fordi jeg vet de vil oppfatte meg som et dårlig menneske, noe jeg til tider ønsker, fordi jeg ikke liker meg selv og ønsker å på et vis straffe meg selv.

Hei!

Jeg tror det fins mennesker med autisme som ser kløften og ikke navneetiketten ;)

Min psykiater tror alle vi med autisme er som den der mann på video, kanskje de fleste, men jeg har selv et barn med autisme, og han ville ikke gjort en slik feil, så det betyr ikke at du ikke har autisme. Det betyr bare at du har bedre sosial våkenhet, kanskje som mange jenter med autisme har.

autisme er et spekter, og like lite som alle kvinner er like alle andre kvinner, er menn det!

Så jo du kan ha autisme selvom du er flinkere sosialt, normalen er det kanskje ikke, men autisme kan du ha ;)

Endret av Madelenemie
Skrevet

Oi.

Jeg er jo 10 år eldre :blink:

på din alder da jeg fikk diagnose...slapp å høre det der :o

Fikk diagnose for 10 år siden jeg og... :P

Skrevet

Fikk diagnose for 10 år siden jeg og... :P

Mhm

Ok.

men du takler ikke komplimenter ;)

Jeg tror du er en skap autist ;)

Kom frem!

Skrevet

Så jo du kan ha autisme selvom du er flinkere sosialt, normalen er det kanskje ikke, men autisme kan du ha ;)

Sikkert mulig ja, alt er mulig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...