Blomsterfluen Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Jeg var hos psykiateren jeg går til i dag og han mente jeg var begynt å få paranoid psykose. Herregud, det stemmer jo ikke ifølge meg. Han sa han visste veldig godt forskjell mellom aspergers autisme og psykotiske symptomer. Han sa han hadde studert autisme og as i flere år. Han mener at jeg kommer til å bli helt sprø etter hvert, og at når jeg blir sprø så mister jeg iq å blir mindre smart. Stemmer dette at man blir mindre smart når man blir/er paranoid psykotisk? Stemmer noe av disse påstandene om at jeg går inn i en paranoid psykose? Jeg merker ikke at jeg er mistenksom eller innesluttet. Vi hadde kosedag på jobben i dag og da var jeg sosial å fortalte om alt jeg syns var vidunderlig. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. november 2014 Skrevet 25. november 2014 Siden jeg ikke har truffet deg, kan jeg ikke si noe om du er paranoid nå, men .... De fleste paranoide merker det ikke selv, og de benekter det når andre påpeker det. Derfor antar jeg at psykiateren din har rett. Ja, en har klart lavere IQ når en er psykotisk. Det viktige spørsmålet er imidlertid om en gjenvinner sin opprinnelige IQ etter at psykosen er behandlet. Her strides de lærde. Mitt inntrykk er at en mister litt for hver psykotisk episode. Men som sagt, det er ikke 100% støtte for dette i forskningen. Derimot er det mer sikkert at en får et lite fall i funksjonen for hver episode. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 25. november 2014 Forfatter Skrevet 25. november 2014 Ok. Takk for svar. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 25. november 2014 Forfatter Skrevet 25. november 2014 Det rare er at jeg godtok å høre han fortelle dette og nektet ikke til ham. Jeg syntes bare det var greit for jeg syns det er greit at jeg ev er psykotisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.