Gå til innhold

Depresjon, ens betydning med psykisk problemer ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en klar likhet der ?

Forstår ikke hva du spør om.

Anonymous poster hash: e19ce...c35

Skrevet

Forstår ikke hva du spør om.

Anonymous poster hash: e19ce...c35 1

Hvis en er deprimert, er det ensbetydende med å  ha psykiske problemer ?

Skrevet

Hvis en er deprimert, er det ensbetydende med å  ha psykiske problemer ?

Ja.

Skrevet

Ja.

Men jeg tenker slik, at nedsatt stemningsleie trenger ikke nødvendigvis å skape psykiske problemer, selv om en ikke er i psykisk velvære.  

Skrevet

Men jeg tenker slik, at nedsatt stemningsleie trenger ikke nødvendigvis å skape psykiske problemer, selv om en ikke er i psykisk velvære.  

Men har man en depresjon da?

Skrevet

Tror det , men er ikke helt sikker, for depresjon handler ikke om dårlig humør heller

Skrevet

Tror det , men er ikke helt sikker, for depresjon handler ikke om dårlig humør heller

Jeg vil hevde at er man deprimert har man psykiske problemer.

Skrevet

Hei!

Dårlig humør er en normal følelse å ha i blant.

være lengre nedstemt i stemningsleie = depresjon, er en psykisk sykdom.

Noen blir friske av medisiner, andre er nedstemt i perioder gjennom hele livet, de tror jeg er krevende.

Skrevet (endret)

Jeg vil hevde at er man deprimert har man psykiske problemer.

Hei!

Enig i det.

Syns du autisme er en psykisk lidelse?

Min psykiater sier nei det er det ikke, og nhd sier kanskje som du vet, jo det er det.

I mellom der er jeg med min egen erfaring: jeg er sårbar for psykisk sykdom, men jeg er født med autisme og det kan ikke medisineres så det er noe rart ved å kalle det en sykdom, det blir litt som å kalle å være blind en sykdom, jeg tenker mer på det som en funksjonshemning.

Endret av Madelenemie
Skrevet

Hei!

Enig i det.

Min psykiater sier nei det er det ikke, og nhd sier kanskje som du vet, jo det er det.

I mellom der er jeg med min egen erfaring: jeg er sårbar for psykisk sykdom, men jeg er født med autisme og det kan ikke medisineres så det er noe rart ved å kalle det en sykdom, det blir litt som å kalle å være blind en sykdom, jeg tenker mer på det som en funksjonshemning.

Hvis autisme er en psykisk lidelse burde de kunne mer om det i psykiatrien.

Skrevet (endret)

Hei!

Enig i det.

Nei ;) Selv om det er veldig vanlig å ha psykiske lidelser som angst og drepresjon i tillegg...

Endret av slabbedask
Skrevet

;)

godt skrevet, best, 100 poeng til deg!

Skrevet

Nei ;) Selv om det er veldig vanlig å ha psykiske lidelser som angst og drepresjon i tillegg...

Ok, 

da er du og stjernestøv enig med min psykiater.

jeg vet ikke hvem jeg er enig med :huh:

men jeg vet det er en funksjonshemning, ha høy IQ og ikke klare støy og mange mennesker, det går dårlig!

Skrevet (endret)

Ok, 

da er du og stjernestøv enig med min psykiater.

jeg vet ikke hvem jeg er enig med :huh:

Hvis det var en psykisk lidelse i seg selv hvorfor finnes det da egne prosjeketer for autister MED psykiske lidelser?

Utredning og diagnostisering av psykiske lidelser hos mennesker med autisme og utviklingshemning er en kompleks prosess. For å gjennomføre den differensialdiagnostiske oppgaven å skille mellom hvilke symptomer som kan
skyldes autisme, hvilke som kan skyldes utviklingshemning og hvilke som kan skyldes psykisk lidelse.

Psykiske lidelser hos mennesker med autisme og utviklingshemning vurderes som tilleggslidelser.

http://www.autismeenheten.no/index.php/doc_download/65-rapport-nr-2-2008-psykisk-lidelse-hos-voksne-med-autisme-og-utviklingshemning

Endret av slabbedask
Skrevet

Hvis det var en psykisk lidelse i seg selv hvorfor finnes det da egne prosjeketer for autister MED psykiske lidelser?

Utredning og diagnostisering av psykiske lidelser hos mennesker med autisme og utviklingshemning er en kompleks prosess. For å gjennomføre den differensialdiagnostiske oppgaven å skille mellom hvilke symptomer som kan
skyldes autisme, hvilke som kan skyldes utviklingshemning og hvilke som kan skyldes psykisk lidelse.

Psykiske lidelser hos mennesker med autisme og utviklingshemning vurderes som tilleggslidelser.

http://www.autismeenheten.no/index.php/doc_download/65-rapport-nr-2-2008-psykisk-lidelse-hos-voksne-med-autisme-og-utviklingshemning

Hei!

Jeg har tenkt akkurat som deg.

Men så kommer nhd og skriver :JO autisme er psykisk lidelse. osv...

Og da glemmer man det ikke, da han også, på lik linje med de fleste jeg kjenner som mener motsatt, er mer eksperter på sånt enn meg.

Skrevet

Spørs jo bare hvordan du definerer psykiske problemer det. Men en lekmansforståelse av ordet psykiske problemer så ville jeg sagt at både depresjon og autisme var det. Altså man er fucked up, men det er i hjernen og ikke ellers i kroppen. Ellers i kroppen ville jeg kalt det fysiske problemer. Nå er jeg ikke psykolog/psykiater/annent ekspertmateriale, kun lekmann

Skrevet (endret)

Autisme er  et stort felt . Men nå kan de fleste eksperter på dette området, spesielt da  asperger syndrom, ikke konkludere dette med en sykdom, eller hjerneskade, eller at de mangler empati . Psykiatrien generelt har ikke fått en opplæring i utviklingsforstyrrelser om AS, så derfor har noen som som for eksempel har fått Borderline PF tidligere,  fått en AS diagnose senere,  siden den har passet bedre for dem.  

Endret av FGT
Skrevet (endret)

En påstand : En som har AS kan ha det greit med seg selv når han/ hun ikke blir utsatt for urimelige utfordringer eller belastninger ut fra den begrenset funksjonen en har. på samme måte mener jeg at en med depresjon kan oppleve dette på samme måte, en har også begrensinger da.. Hvis det kreves eller en blir presset mer en er i stand til,  enten av seg selv eller andre, så øker stressnivået, og fører til problemer.    

Endret av FGT

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...