AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 Skrevet 26. november 2014 Er det en klar likhet der ? Forstår ikke hva du spør om. Anonymous poster hash: e19ce...c35 0 Siter
FGT Skrevet 26. november 2014 Forfatter Skrevet 26. november 2014 Forstår ikke hva du spør om. Anonymous poster hash: e19ce...c35 1 Hvis en er deprimert, er det ensbetydende med å ha psykiske problemer ? 0 Siter
slabbedask Skrevet 26. november 2014 Skrevet 26. november 2014 Hvis en er deprimert, er det ensbetydende med å ha psykiske problemer ? Ja. 0 Siter
FGT Skrevet 26. november 2014 Forfatter Skrevet 26. november 2014 Ja. Men jeg tenker slik, at nedsatt stemningsleie trenger ikke nødvendigvis å skape psykiske problemer, selv om en ikke er i psykisk velvære. 0 Siter
slabbedask Skrevet 26. november 2014 Skrevet 26. november 2014 Men jeg tenker slik, at nedsatt stemningsleie trenger ikke nødvendigvis å skape psykiske problemer, selv om en ikke er i psykisk velvære. Men har man en depresjon da? 0 Siter
FGT Skrevet 26. november 2014 Forfatter Skrevet 26. november 2014 Tror det , men er ikke helt sikker, for depresjon handler ikke om dårlig humør heller 0 Siter
slabbedask Skrevet 26. november 2014 Skrevet 26. november 2014 Tror det , men er ikke helt sikker, for depresjon handler ikke om dårlig humør heller Jeg vil hevde at er man deprimert har man psykiske problemer. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 Tror det , men er ikke helt sikker, for depresjon handler ikke om dårlig humør heller Hei! Dårlig humør er en normal følelse å ha i blant. være lengre nedstemt i stemningsleie = depresjon, er en psykisk sykdom. Noen blir friske av medisiner, andre er nedstemt i perioder gjennom hele livet, de tror jeg er krevende. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 (endret) Jeg vil hevde at er man deprimert har man psykiske problemer. Hei! Enig i det. Syns du autisme er en psykisk lidelse? Min psykiater sier nei det er det ikke, og nhd sier kanskje som du vet, jo det er det. I mellom der er jeg med min egen erfaring: jeg er sårbar for psykisk sykdom, men jeg er født med autisme og det kan ikke medisineres så det er noe rart ved å kalle det en sykdom, det blir litt som å kalle å være blind en sykdom, jeg tenker mer på det som en funksjonshemning. Endret 27. november 2014 av Madelenemie 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 Hei! Enig i det. Syns du autisme er en psykisk lidelse? Min psykiater sier nei det er det ikke, og nhd sier kanskje som du vet, jo det er det. I mellom der er jeg med min egen erfaring: jeg er sårbar for psykisk sykdom, men jeg er født med autisme og det kan ikke medisineres så det er noe rart ved å kalle det en sykdom, det blir litt som å kalle å være blind en sykdom, jeg tenker mer på det som en funksjonshemning. Hvis autisme er en psykisk lidelse burde de kunne mer om det i psykiatrien. 0 Siter
slabbedask Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 (endret) Hei! Enig i det. Syns du autisme er en psykisk lidelse? Nei Selv om det er veldig vanlig å ha psykiske lidelser som angst og drepresjon i tillegg... Endret 27. november 2014 av slabbedask 0 Siter
Madelenemie Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 Hvis autisme er en psykisk lidelse burde de kunne mer om det i psykiatrien. godt skrevet, best, 100 poeng til deg! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 Nei Selv om det er veldig vanlig å ha psykiske lidelser som angst og drepresjon i tillegg... Ok, da er du og stjernestøv enig med min psykiater. jeg vet ikke hvem jeg er enig med men jeg vet det er en funksjonshemning, ha høy IQ og ikke klare støy og mange mennesker, det går dårlig! 0 Siter
slabbedask Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 (endret) Ok, da er du og stjernestøv enig med min psykiater. jeg vet ikke hvem jeg er enig med Hvis det var en psykisk lidelse i seg selv hvorfor finnes det da egne prosjeketer for autister MED psykiske lidelser? Utredning og diagnostisering av psykiske lidelser hos mennesker med autisme og utviklingshemning er en kompleks prosess. For å gjennomføre den differensialdiagnostiske oppgaven å skille mellom hvilke symptomer som kan skyldes autisme, hvilke som kan skyldes utviklingshemning og hvilke som kan skyldes psykisk lidelse. Psykiske lidelser hos mennesker med autisme og utviklingshemning vurderes som tilleggslidelser. http://www.autismeenheten.no/index.php/doc_download/65-rapport-nr-2-2008-psykisk-lidelse-hos-voksne-med-autisme-og-utviklingshemning Endret 27. november 2014 av slabbedask 0 Siter
slabbedask Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 Og: Psykiske lidelser synes å ha høyere forekomst hos mennesker med autismespekterdiagnoser. Allikevel ble klare symptomer på psykisk lidelse tidligere ofte overskygget av og tolket som en del av autismen. http://www.autismeenheten.no/index.php/forskning-og-fagutvikling/oppbygging-av-ekspertmljo-pa-psykiske-lidelser-hos-mennesker-med-autisme-og-utviklingshemning/ 0 Siter
Madelenemie Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 Hvis det var en psykisk lidelse i seg selv hvorfor finnes det da egne prosjeketer for autister MED psykiske lidelser? Utredning og diagnostisering av psykiske lidelser hos mennesker med autisme og utviklingshemning er en kompleks prosess. For å gjennomføre den differensialdiagnostiske oppgaven å skille mellom hvilke symptomer som kan skyldes autisme, hvilke som kan skyldes utviklingshemning og hvilke som kan skyldes psykisk lidelse. Psykiske lidelser hos mennesker med autisme og utviklingshemning vurderes som tilleggslidelser. http://www.autismeenheten.no/index.php/doc_download/65-rapport-nr-2-2008-psykisk-lidelse-hos-voksne-med-autisme-og-utviklingshemning Hei! Jeg har tenkt akkurat som deg. Men så kommer nhd og skriver :JO autisme er psykisk lidelse. osv... Og da glemmer man det ikke, da han også, på lik linje med de fleste jeg kjenner som mener motsatt, er mer eksperter på sånt enn meg. 0 Siter
skrev Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 Spørs jo bare hvordan du definerer psykiske problemer det. Men en lekmansforståelse av ordet psykiske problemer så ville jeg sagt at både depresjon og autisme var det. Altså man er fucked up, men det er i hjernen og ikke ellers i kroppen. Ellers i kroppen ville jeg kalt det fysiske problemer. Nå er jeg ikke psykolog/psykiater/annent ekspertmateriale, kun lekmann 0 Siter
FGT Skrevet 27. november 2014 Forfatter Skrevet 27. november 2014 (endret) Hvis autisme er en psykisk lidelse burde de kunne mer om det i psykiatrien. Autisme er et stort felt . Men nå kan de fleste eksperter på dette området, spesielt da asperger syndrom, ikke konkludere dette med en sykdom, eller hjerneskade, eller at de mangler empati . Psykiatrien generelt har ikke fått en opplæring i utviklingsforstyrrelser om AS, så derfor har noen som som for eksempel har fått Borderline PF tidligere, fått en AS diagnose senere, siden den har passet bedre for dem. Endret 27. november 2014 av FGT 0 Siter
FGT Skrevet 27. november 2014 Forfatter Skrevet 27. november 2014 (endret) En påstand : En som har AS kan ha det greit med seg selv når han/ hun ikke blir utsatt for urimelige utfordringer eller belastninger ut fra den begrenset funksjonen en har. på samme måte mener jeg at en med depresjon kan oppleve dette på samme måte, en har også begrensinger da.. Hvis det kreves eller en blir presset mer en er i stand til, enten av seg selv eller andre, så øker stressnivået, og fører til problemer. Endret 27. november 2014 av FGT 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.