Caylee Skrevet 27. november 2014 Forfatter Skrevet 27. november 2014 Hei! Jeg hadde det som deg. Så da jeg giftet meg eide jeg esker på esker med bøker. Verker av alt fra Ibsen til Skram, til botanikkbøker, de siste var de eneste jeg leste. Jeg hørte i norsktimen så mye fint fra/av disse forfatterne, så jeg måtte liksom eie bøkene, gikk i antikvariat, og fikk et par "venner", eldre herrer, de samlet også på bøker. Min mann ble ganske oppgitt over alle disse bøkene, og da jeg enda ikke har ledig rom til bibliotek, har jeg gitt bort en del. Jeg leste dem stort sett ikke, men måten de var bundet inn på, gjerne vakkert i gammelt skinn, og ordene jeg visste var i dem, alt det fascinerte meg. Nå savner jeg mange av bøkene jeg har gitt bort, så jeg har begynt å kjøpe litt igjen:-) Men jeg er selektiv, bruker tid på å bestemme meg, og jeg liker godt antikvariater, de har også sjeldne bøker og utgivelser, samt vakre innbindinger. Men jeg er alltid innom bokhandelen, særlig er jeg fascinert av barnebøker der, jeg syns det av og til kommer nytt og morsomt, og jeg liker illustrasjonene, jeg har flere fulle serier, feks Gubben og katten:-) Naboen min som jeg også nå skal hjelpe, samler på noter:-) Det som hjalp med med boksamlingslysten igjen, er at vi har fått bokskap med glassdører, jeg liker ikke støv, så da vet jeg at bøkene blir tatt godt vare på:-) Bokskap med glass, smart Skjønner du liker bøker, trist du måtte gi bort mange 0 Siter
Caylee Skrevet 27. november 2014 Forfatter Skrevet 27. november 2014 Jeg elsker også å kjøpe bøker! Får ikke lest så mye som jeg egentlig vil. Hadde man lest alle bøker hadde man ikke fått tid engang xD da måtte man nok levd i 1000 år 0 Siter
Caylee Skrevet 27. november 2014 Forfatter Skrevet 27. november 2014 Jeg tenker at det egentlig ikke er noe poeng i å si at jeg har det på samme måte, kanskje ikke akkurat med tvangstanker i forhold til bøker jeg ikke klarer å la være å kjøpe - men nicket mitt og mitt hovedvirke som bokanmelder tilsier at det finnes MANGE bøker i huset mitt... Hehe, bøker er bedre enn klær 0 Siter
Gondor Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 Jeg elsker bokhandlere. Jeg går og titter på alle slags bøker og det ender alltid med at jeg kjøper en. Noen ganger raser jeg gjennom den, andre ganger blir den liggende en stund. Jeg elsker bøker. De skaper lyder, bilder og filmer oppe i hodet. Men det er en dyr hobby, for selv om jeg nesten alltid kjøper paperback blir det jo noen kroner i løpet av et år. Jeg har ikke plass til alle bøkene mine i stuen så det er flere kasser med bøker oppe på loftet. I det siste har jeg måttet tvinge meg selv til å sette meg ned med boken min, men når jeg først får satt meg blir jeg helt revet med. 0 Siter
Caylee Skrevet 27. november 2014 Forfatter Skrevet 27. november 2014 Jeg elsker bokhandlere. Jeg går og titter på alle slags bøker og det ender alltid med at jeg kjøper en. Noen ganger raser jeg gjennom den, andre ganger blir den liggende en stund. Jeg elsker bøker. De skaper lyder, bilder og filmer oppe i hodet. Men det er en dyr hobby, for selv om jeg nesten alltid kjøper paperback blir det jo noen kroner i løpet av et år. Jeg har ikke plass til alle bøkene mine i stuen så det er flere kasser med bøker oppe på loftet. I det siste har jeg måttet tvinge meg selv til å sette meg ned med boken min, men når jeg først får satt meg blir jeg helt revet med. Hehe, vi er veldig like der. Kjenner meg utrolig godt igjen 0 Siter
Gondor Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 God morgen Caylee! Jeg så du satt oppe en natt og var helt fortvilet. Har du det bedre nå? 0 Siter
Sarah Elizabeth Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Det er selvsagt langt bedre å være avhengig av bøker enn av mye annet man kan være avhengig av, men for spørsmålet om hvorvidt du har et problem eller ikke, tenker jeg at det er ganske vesentlig å vite om du kjøper flere bøker enn du har råd og plass til. Har du noen gang tømt kontoen din og fått betalingsproblemer fordi du har kjøpt bøker? Fyller du huset ditt med bøker så man må tråkke seg sti for å komme rundt i huset ditt? Svarer du nei til dette, er det vel bare å fortsette med å kose seg med bøker 0 Siter
påskelilje Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Ok er det en bok du anbefaler? Ja, den tror jeg du vil like. Det er mye beskrivelse av hvordan selve sykdommen utbreder seg, men også interessante samtaler mellom diverse litt formelle personer, om hvilke verdier og egenskaper som er viktig i livet. Jeg blir fascinert av mennesker som kan tenke litt mer dype og filosofiske tanker om livet og hverdagen - selv om dette jo er en roman. Har aldri tid til å tenke sånn selv. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Jeg elsker også å kjøpe bøker! Får ikke lest så mye som jeg egentlig vil. Samme her. Etter at jeg fikk rydda kontoret mitt i sommer, fikk jeg skaffa flere hyller, så nå har jeg litt ledig hylleplass igjen. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 (endret) Ja, den tror jeg du vil like. Det er mye beskrivelse av hvordan selve sykdommen utbreder seg, men også interessante samtaler mellom diverse litt formelle personer, om hvilke verdier og egenskaper som er viktig i livet. Jeg blir fascinert av mennesker som kan tenke litt mer dype og filosofiske tanker om livet og hverdagen - selv om dette jo er en roman. Har aldri tid til å tenke sånn selv. Hei! Ok jeg skal se på biblioteket, Jeg er utålmodig på skjønnlitteratur, hopper over sider, leter etter poeng, fasit, svar:-( Med fagbøker er det lettere.:-) Endret 28. november 2014 av Madelenemie 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Jeg elsker bøker! Selv har jeg lite romaner - jeg mener, har du lest den så har du lest den liksom. Men jeg elsker faktabøker som fuglebøker (får aldri nok!), hestebøker, kokebøker og julebøker. Kjæresten har bokhyller på en hel vegg på stua og jeg gjør mitt beste for å fylle opp den veggen - men aldri når han er hjemme. Jeg kjøper bøker eller tar med meg kasserte bøker hjem fra biblioteket og sniker dem på plass i hylla når han har dratt på jobb om morgenen. Av og til sier han: "Nei, nå er det vel på tide å rydde og kaste litt i bokhyllene!" (og han mener det!) Da får jeg vondt i magen og må nesten gå og legge meg. Det hender jeg tar en runde i bokhylla og tar med meg noe tilbake på jobben og legger på salgtralla igjen for det hender jo at noe blir med hjem sånn litt overilt. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Av og til sier han: "Nei, nå er det vel på tide å rydde og kaste litt i bokhyllene!" (og han mener det!) Da får jeg vondt i magen og må nesten gå og legge meg. Man kaster da ikke bøker! Sjokkert... 0 Siter
Caylee Skrevet 29. november 2014 Forfatter Skrevet 29. november 2014 Jeg elsker bøker! Selv har jeg lite romaner - jeg mener, har du lest den så har du lest den liksom. Men jeg elsker faktabøker som fuglebøker (får aldri nok!), hestebøker, kokebøker og julebøker. Kjæresten har bokhyller på en hel vegg på stua og jeg gjør mitt beste for å fylle opp den veggen - men aldri når han er hjemme. Jeg kjøper bøker eller tar med meg kasserte bøker hjem fra biblioteket og sniker dem på plass i hylla når han har dratt på jobb om morgenen. Av og til sier han: "Nei, nå er det vel på tide å rydde og kaste litt i bokhyllene!" (og han mener det!) Da får jeg vondt i magen og må nesten gå og legge meg. Det hender jeg tar en runde i bokhylla og tar med meg noe tilbake på jobben og legger på salgtralla igjen for det hender jo at noe blir med hjem sånn litt overilt. Jeg elsker også faktabøker! nesten alle bøker jeg kjøper er fakta Hehe, skjønner du blir irritert på han. Det er din hobby, ikke la deg overbevises behold bøkene 0 Siter
Caylee Skrevet 29. november 2014 Forfatter Skrevet 29. november 2014 Idag kjøpte jeg en fin fin nok :-) gjorde meg glad 0 Siter
Caylee Skrevet 29. november 2014 Forfatter Skrevet 29. november 2014 Det er selvsagt langt bedre å være avhengig av bøker enn av mye annet man kan være avhengig av, men for spørsmålet om hvorvidt du har et problem eller ikke, tenker jeg at det er ganske vesentlig å vite om du kjøper flere bøker enn du har råd og plass til. Har du noen gang tømt kontoen din og fått betalingsproblemer fordi du har kjøpt bøker? Fyller du huset ditt med bøker så man må tråkke seg sti for å komme rundt i huset ditt? Svarer du nei til dette, er det vel bare å fortsette med å kose seg med bøker har hendt jeg har brukt penger fra sparakontoen, ikke noe positivt. Men pleier ikke bruke så mye penger på andre ting enn bøker, så pleier ikke gå tom 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.