Gå til innhold

Trappe ned på medisin - førerkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag går jeg på 10 mg zyprexa og 30 mg remeron. Er lei bivirkingene, spesielt av remeron. Kunne tenkt meg å trappe ned til 15 mg remeron, eller enda bedre til 0 mg på sikt. Zyprexaen gir meg få bivirkinger, så den kan jeg leve med, evt. trappe ned til 5 mg. Diagnosene mine er generalisert angstlidelse og schizoid pf. Har vært bra i mange år, og jobber full uke. Føler ikke og har aldri følt at remeronen har fungert, men zyprexa har vært gull mot angsten!

Spørsmålene mine er:

1. Er dette lurt?

2. Kan legen nekte meg å trappe ned f.eks pga førerkort? Helsekravene er oppfylt i dag, så går ikke på dispensasjon.

Nbnb: har ingen planer om å gjøre dette uten sammarbeid med legen, men vil være tøff på det om det ikke blir problem med førerkortet.

Skrevet

Hvis du står på både Remeron og Zyprexa er det jo nesten et mirakel at du ikke får store bivirkninger med vektøkning. Bra jobbet hvis du ikke får det!

Skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem med førerkort, trodde verken disse sykdommene eller medisinene skulle påvirke førerkort?

Skrevet

Hvis du står på både Remeron og Zyprexa er det jo nesten et mirakel at du ikke får store bivirkninger med vektøkning. Bra jobbet hvis du ikke får det!

Skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem med førerkort, trodde verken disse sykdommene eller medisinene skulle påvirke førerkort?

Jeg la på meg noen kg først på jeg gikk på Zyprexa, kunne gå å småspise en del, men det gikk over og jeg la ikke på meg så mye at det synes eller er noe problem. Trener en del så det kan nok ha en positiv virkning på dette. Merket ikke noe mer sug etter mat av Remeron. Begynte med Zyprexa først og Remeron noen år etterpå.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Det er ingen problemer med førerkort.

2. Jeg kan dessverre ikke si noe fornuftig om det er lurt eller ikke for deg å slutte/trappe ned Remeron.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...