Blomsterfluen Skrevet 26. november 2014 Skrevet 26. november 2014 Jeg tok en test i 2010 som viste iq i nedre skikt, på noen få tester viste jeg nesten genialitet, mens på de fleste andre testene skåret jeg lavt. Dette car bare kognitive (tankegsngen) tester. Men jeg er veldig barnselig og har alltid vært 10-15 år i hodet sier mamma. Jeg er enig, fordi jeg liker ikke voksenfilmer og voksenserier som det er så mye alvor i, og ikke liker jeg nyhetene heller. Jeg liker barneaktiviteter som å se på crash and bernstein foreksempel, og lager barnselige eventyr. Jeg har en del vansker med det sosiale med fremmede (på gata). Jeg tenker det var tilfeldig gjettnkng sim gjorde at jeg skåret høyere enn jeg ville gjort om jeg hadde gjettet feil. Hukommelsen min når det gjalt rekkefølger var god, men er blitt nedgradert nå de siste årene. Hele meg er blitt nedgradert de siste årene. Finnes det tilfeller der de med lett psykisk utviklingshemning har fått mista denne diagnosen fordi de har tippet enkelte svar tilfeldig rett? Mamma mener også at jeg er mer autist enn asperger. Jeg kjemner en ex "veninne" som har lett utviklingshemming og hun klarer seg bedre selv og litt bedre sosialt enn meg, selvom hun også i tillegg har adhd og norn utfordringer selv. Hun er til tider like intressert i meg når det gjelder rampehistorier om tiss og bæsj og samkvem og andre artige ting. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. november 2014 Skrevet 26. november 2014 Ingen skam å være psykisk utviklingshemmet, du er den du er. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 26. november 2014 Forfatter Skrevet 26. november 2014 Ingen skam å være psykisk utviklingshemmet, du er den du er. Ok. Hviss jeg skulle få diagnosen psykisk utviklingshemming, har jeg en fordel har jeg tengt på, for mamma er leder i kommunens norsk forbund for utviklingshemmede, og der finner de på masse kjekke reiser og aktiviteter. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 26. november 2014 Skrevet 26. november 2014 Du har tatt mange tester og konklusjonen er at du ikke har psykisk utviklingshemning. Jeg skjønner ikke hvorfor du plager deg selv med å tenke på at du kanskje hadde flaks. Prøv å ikke bry deg om hva moren din sier. Hun har neppe peiling på hva hun snakker om. Det har ikke jeg heller, så jeg ber deg høre på psykiateren din og stole på ham. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 26. november 2014 Skrevet 26. november 2014 Ok. Hviss jeg skulle få diagnosen psykisk utviklingshemming, har jeg en fordel har jeg tengt på, for mamma er leder i kommunens norsk forbund for utviklingshemmede, og der finner de på masse kjekke reiser og aktiviteter. Ja, da har du en fordel. Jeg tror du har gode muligheter for å få bli med på slike reiser og aktiviteter :-) 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 26. november 2014 Forfatter Skrevet 26. november 2014 Du har tatt mange tester og konklusjonen er at du ikke har psykisk utviklingshemning. Jeg skjønner ikke hvorfor du plager deg selv med å tenke på at du kanskje hadde flaks. Prøv å ikke bry deg om hva moren din sier. Hun har neppe peiling på hva hun snakker om. Det har ikke jeg heller, så jeg ber deg høre på psykiateren din og stole på ham. Ok, men de testene jeg tok var bare iq test på å finne løsninger, og å se mønstre. Jeg tippet på enkelte av disse svarene og fikk sikkert tilfeldig rett sån st det ikke ble under 70. Det tror jeg, for jeg tippet på enkelte spørsmål der uten å ane løsningene. Desutten så kjenner mamma meg så pass at hun vet sikkert hva hun prater om? Og psykiateren er enig i at jeg skal ta ny ASD test. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 26. november 2014 Skrevet 26. november 2014 Kanskje jeg var litt streng mot moren din. Jeg tenkte på at hun sier stygge ting om deg foran personalet. Derfor tviler jeg på dømmekraften hennes. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 26. november 2014 Forfatter Skrevet 26. november 2014 Kanskje jeg var litt streng mot moren din. Jeg tenkte på at hun sier stygge ting om deg foran personalet. Derfor tviler jeg på dømmekraften hennes. Ok. Men hun har ikke for vane å sie stygge ting til meg med mening, hun sier det er fordi hun er redd for helsa mi, når hun sier hvor tykk jeg er blitt. Jeg og mamma snakket sammen i dag og hun sa hun har gitt krav på nye undersøkelser. Alle rundt meg og mamma mener at ingen kjenner meg like godt som mamma. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 26. november 2014 Skrevet 26. november 2014 Ok. Men hun har ikke for vane å sie stygge ting til meg med mening, hun sier det er fordi hun er redd for helsa mi, når hun sier hvor tykk jeg er blitt. Jeg og mamma snakket sammen i dag og hun sa hun har gitt krav på nye undersøkelser. Alle rundt meg og mamma mener at ingen kjenner meg like godt som mamma. Ok. Da har jeg fått helt feil inntrykk. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 26. november 2014 Forfatter Skrevet 26. november 2014 Og jeg tok tester for utviklingshemning i barndommen og tenårene og alle de viste jeg var lett utviklingshemmet. Det var bare den testenmi 2010 som viste rett over 70. (Nedre skikt). 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 26. november 2014 Forfatter Skrevet 26. november 2014 Går det an å bli nedgradert oppi hodet etter en er blitt voksen, sån at en blir "utviklingshemmed"? 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 26. november 2014 Forfatter Skrevet 26. november 2014 Det er vel ikke alltid sånt at om bare for man kan formulere seg like bra som jeg gjør på forum og på facebook, så er jeg garantert ikke lett utviklingshemmet engang? 0 Siter
missmas Skrevet 26. november 2014 Skrevet 26. november 2014 Det er vel en grunn til at du behøver testes i utgangspunktet? 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 26. november 2014 Forfatter Skrevet 26. november 2014 Det er vel en grunn til at du behøver testes i utgangspunktet? Grunnen er at jeg fungerer dårligere. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 26. november 2014 Forfatter Skrevet 26. november 2014 Må det altid være sånt at de med lett psykisk utviklingshemning har vanskelig for å formulere seg? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 Skrevet 26. november 2014 Hvorfor ønsker du å få den diagnosen? Anonymous poster hash: c81cb...703 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 26. november 2014 Forfatter Skrevet 26. november 2014 Hvorfor ønsker du å få den diagnosen? Anonymous poster hash: c81cb...703 Fordi jeg trenger så mye hjelp. 0 Siter
FGT Skrevet 26. november 2014 Skrevet 26. november 2014 Det virker ikke som du er psykisk utviklingshemmet. Om du trenger mye hjelp, så trenger ikke det å være ens betydning med at du er PUH 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 26. november 2014 Forfatter Skrevet 26. november 2014 Det virker ikke som du er psykisk utviklingshemmet. Om du trenger mye hjelp, så trenger ikke det å være ens betydning med at du er PUH Hvordan vet du det om meg? 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 26. november 2014 Forfatter Skrevet 26. november 2014 Mamma mener at de på nettet ikke vet hva de snakker om når de mener at de vet at jeg ikke har psykisk utviklingshemning, for hun mener jeg fungerer dårlig å bør ta ny test. Da jeg var ungdom ble jeg opplært hvorsan jeg skulle tørke meg etter dobesøk, å hvordan å pusse tennene skikkelig sån at personalet stod å,pusset tennene mine. Jeg hadde grusomme adferdsproblemer å måtte legges med tvang ned i bakken for jeg ble så sinna å voldelig. Jeg kunnemikke kalendermånedene før på ungdomsskulealder,og lærte klokka på ungdomsskulen også. Jeg vet ikke hva diagnosen min er lengre. Mamma sier hun bare forholder seg til psykiateren. Jeg var imidlertid den første i klassen som knekte lesekoden, men jeg hadde masse sosiale og motiriske vansker. Jeg var nemlig klossete å dummere enn de andre barna. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.