Gå til innhold

Hvordan håndtere psykisk smerte

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Gjør så vondt å gå i terapi - blir helt kroppssyk og nå gjemme meg i et mørkt rom og tenker non stop. Kjenner meg så ynkelig- heldigvis blir jeg ikke krenket av av ny psykolog , men blir såret og utfordret . Føler meg mistenkt for å være enda verre enn jeg trodde , men dette er jo mine tanker da. Klarer ikke være sammen m noen nå:( Fryser Kjennes til tider nesten uutholdelig .og i morgen besøk av noen som vil blu skuffet og oppgitt over st jeg er sykemeldt:( huffffffff

Endret av En namnlaus
Skrevet

Du kan håndtere det ved å holde ut smerten i øyeblikket uten å fokusere så langt fremover. Du holder ut akkurat nå - og fortsetter med det inntil det igjen blir mindre smertefullt å være til.

Noen har stor nytte av å jobbe med sin egen selvmedfølelse. Tenk deg at en bestemor som er glad i deg og som vet alt om hvilke utfordringer og smertefulle erfaringer du har hatt i ditt liv, hva ville hun ha sagt til deg nå? Hva kan du si til deg selv om trøster litt?

Skrevet

Hva er det psykologen sier til deg som gjør deg trist? Det beste å gjøre er å spørre psykologen rett ut, hva han/hun mener. Og si du er redd for hva han mener og at du blir såret.

Skrevet

Vet ikke om jeg fortjener trøst .

Jeg kan ikke se noen grunn til at du ikke skulle fortjene trøst. Poenget med å forsøke å forestille seg hva en person som er glad i en og kjenner til ens livsvansker kunne ha kommet til å si, er nettopp at mange av oss har vanskelig for å være like generøse med oss selv som vi ville ha vært med en annen i en tilsvarende situasjon.

Skrevet

Jeg kan ikke se noen grunn til at du ikke skulle fortjene trøst. Poenget med å forsøke å forestille seg hva en person som er glad i en og kjenner til ens livsvansker kunne ha kommet til å si, er nettopp at mange av oss har vanskelig for å være like generøse med oss selv som vi ville ha vært med en annen i en tilsvarende situasjon.

håper jeg ikke er utrøstelig , har kjentes slik i det siste. Tror heller ikke jeg tørr ta i mot trøst ( blir så lett ydmyket dessverre - likevel lengter jeg etter at noen skal trøste meg . Har skjedd så få ganger i mitt liv . Er visst et slitsomt sammensurium av sprikende emosjoner

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...