Gå til innhold

hva betyr dette iq resultatet jeg fikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte løse oppgaver med mønstere, og det bare tippet jeg masse på svarene. Jeg skjønte ikke mange av disse mønstrene. Er dette noe jeg bør ta videre med psykiater når jeg skal teste meg?

Resultat av IQ-test

"Din IQ ble beregnet til 101, tilsvarende 52.7 prosentil.

Besøk Mensa.no for å ta en kontrollert test."

Skrevet

Betyr dette at jeg har 101 eller 52,7 i iq?

Skrevet

Tror ikke det betyr så mye om du tippet ting på en internett-test.

Men hvis det hadde vært riktig så er det IQ på 101, og slik at du er "smartere" enn 52,7% av befolkningen.

Skrevet

52.7 prosentil betyr at du har høyere IQ enn 52,7 % av norges befolkning.

Skrevet

Selv om man tror man tipper så kan det også være underbevisstheten som jobber

men men

Skrevet

Jeg prøvde nå å tippe på alle svarene, valgte boksen øverst til venstre, fikk dette resultatet:

Din IQ ligger nedenfor området testen er beregnet på. Vi regner med å utvide dette området så snart vi har samlet mer data. Husk at det er lurt å trene på å ta slike tester - det finnes mange å velge mellom og du finner en del av dem på forumet vårt

Skrevet

Jeg fikk 100 første gang jeg tok den men da tenkte jeg ikke nok. Men prøvde en gang til for da bestemte jeg meg for å tenke mer grundig igjennom oppgavene. Så andre forsøk fikk jeg 103, som er 57,9 %

Fornøyd :)

Skrevet

På inteligencetest.com scåret jeg 65 i iq og ble borderline low.

Skrevet

Internett-tester er ikke til å stole på. Uansett så går det an å sette igang en diskusjon om måling av IQ og evner, men det er valgfritt.

Skrevet

Tror ikke det betyr så mye om du tippet ting på en internett-test.

Men hvis det hadde vært riktig så er det IQ på 101, og slik at du er "smartere" enn 52,7% av befolkningen.

Jeg fikk 128 - grenset til å være genial hehe :D  Men litt merkelig. Joda, jeg har alltid sett på meg selv som intelligent, jeg hadde gode karakterer på skolen og lærer raskt. Men jeg har alltid hatt problemer med matte, og da spesielt innen logiske problemstillinger...

Så veldig dumt når slike ting trekker ned resultatet. For man kan ha høy iq på ulike områder. Min svakhet er matematikk... Hos andre er det kanskje evnen til å huske eller å forstå ting... 

Anonymous poster hash: 85f31...2ee

Skrevet

Jeg fikk 128 - grenset til å være genial hehe :D  Men litt merkelig. Joda, jeg har alltid sett på meg selv som intelligent, jeg hadde gode karakterer på skolen og lærer raskt. Men jeg har alltid hatt problemer med matte, og da spesielt innen logiske problemstillinger...

Så veldig dumt når slike ting trekker ned resultatet. For man kan ha høy iq på ulike områder. Min svakhet er matematikk... Hos andre er det kanskje evnen til å huske eller å forstå ting... 

Anonymous poster hash: 85f31...2ee

Slike nett-tester betyr lite...

128 er ikke på grensen til genialitet... faktisk er det innenfor normalen... :)

Gjest Gargamel
Skrevet

Den første testen du linket til var kun geometriske figurer hvor man skulle se mønsteret. Kanskje det er en test hvor aspergere scorer høyt?

Jeg tror ikke du får 103 poeng bare pga flaks. Jeg tror du har gode evner innen noen områder.

Når det gjelder denne typen test skjønner jeg ikke hvorfor nettbasert skal være mindre nøyaktig enn en papirbasert. Den eneste måten å jukse er å ikke gjøre det selv. En annen sak er at en test med kun figurer virker noe snever, selv for en IQ test.

Skrevet

Jeg tippet jo på de fleste av testspørsmålene. Noen på et amerikans forum sier at mennesker som er mental retarded kan også ha iq på over 110. For det er ikke iqen alene som avgjør om personen er lett utviklinghemmet eller ikke skrev de.

Skrevet

De burde endre reglene på at iq kan være normal, men at de andre utfordringsreglene er greie. Jeg har en ex veninne som kan stelle hjemme å klare seg helt selv og hun har lett utviklingshemning og er medlem i nfu og det samme gjelder en kompis av meg. Han er mye flinkere enn meg å gjøre rent å vaske klær. Alle med lett utviklingshemning kan vel lære oppigjennom åra å få høyere iq å sånt når de læres nokk opp på barnebolig foreksempel?

Skrevet

Jeg bodde i barnebolig til jeg var 18 år.

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg bodde i barnebolig til jeg var 18 år.

Det er ingen som helst tvil om at du har problemer. Jeg har ingen formening om du kan regnes for utviklingshemmet eller ikke.

Testene du tar på nettet gir resultater i hytt og pine. Du får IQ 103 i en test og 65 i en annen test. Du får null poeng av 200 mulige i en aspie test. Det synes jeg er ganske oppsiktsvekkende uansett hvem som tar testen.

Jeg tror bare psykiateren din kan finne ut hvilken diagnose som passer for deg. Ingen klarer å vurdere seg selv helt objektivt.

Skrevet

Ok. Mamma krevde nye tester på meg så vi skal ta testene etter nyttår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...