Caylee Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 På to dager har jeg nesten spist opp en hel boks.. Er det farlig å spise så mye hver dag? Jeg er veldig redd for leveren min, pågrunnav paracet overdoser tidligere. Kan vitaminbjørner gjøre så man får leverskade eller svikt? Ja, jeg er dum. Man skal ikke spise vitaminer.. 0 Siter
larimar Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 Ja, overdosering av vitaminer kan være farlig. 0 Siter
Caylee Skrevet 27. november 2014 Forfatter Skrevet 27. november 2014 Ja, overdosering av vitaminer kan være farlig. Men er det farlig hvis man spiser en halv pakke hver dag? En annen ting jeg lurer på hva skjer hvis man tar overdose på sovemedisinen Valerina Forte? Tok en gang for lenge siden 80 tabletter og gikk og la meg. Skjedde ingen verdens ting, men kan det ha skjedd noe jeg ikke vet? 0 Siter
Caylee Skrevet 27. november 2014 Forfatter Skrevet 27. november 2014 Fikk svar på den siste nå, det gir bare birkninger i 24 timer etterpå, og er ikke farlig. Men hva med vitaminbjørnene? svaret står ingen sted.. 0 Siter
Kaptein Kaos Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 Hva er symptomene på overdosering av D-vitamin? Meget store doser D-vitamin kan gi forhøyet innhold av kalsium i blodet. For høy kalsiumkonsentrasjon i blodet kan gi: Kvalme Hodepine Hard avføring. Voldsom overdosering av D-vitamin (100 ganger anbefalt daglig dose) gjennom lengre tid, kan føre til at kalsium utfelles i nyrer og blærer, og dermed gi nyresten. Forhøyet innhold av kalsium i blodet hos gravide kan også gi fosterskader som hjertemisdannelser. Google is your friend... 0 Siter
Caylee Skrevet 27. november 2014 Forfatter Skrevet 27. november 2014 Google is your friend... ok tror jeg holder meg unna de bjørnene en stund, leste på et forum at en gutt som hadde spist en halvpakke (men han er barn da) fikk beskjed om å holde seg unna bjørnene i en måned. Og siden barn skal ta en bjørn hver dag, voksne to og jeg har nesten spist en pakke betyr det jeg også skal holde meg unna en måned.. Logisk? Takk for svar forresten :-) 0 Siter
Kaptein Kaos Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 og jeg har nesten spist en pakke betyr det jeg også skal holde meg unna en måned.. Logisk?Umulig å si. Hopp over én dag, og hvis du ikke får noen symptomer så begynn med anbefalt dosering igjen. My best guess. 0 Siter
Bookworm Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 Hvorfor i all verden spiser du så mye vitaminbjørner da? Kan du ikke kjøpe deg noe annet du kan knaske på? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 Det høres ut som du ville hatt best av å ha noen vitaminpiller som ikke smaker godt... 0 Siter
Kaptein Kaos Skrevet 27. november 2014 Skrevet 27. november 2014 Er vitaminbjørner egentlig noe godt? Trodde det var vingummi, jeg. Men gulrotsmak. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 På to dager har jeg nesten spist opp en hel boks.. Er det farlig å spise så mye hver dag? Jeg er veldig redd for leveren min, pågrunnav paracet overdoser tidligere. Kan vitaminbjørner gjøre så man får leverskade eller svikt? Ja, jeg er dum. Man skal ikke spise vitaminer.. Hei! Jeg passet et barn på 4 år, han maste om vitaminer, så jeg skrudde opp, og sa, " ta to", han spiste opp alle vitaminene i boksen:-( Det gikk fint, han skulle ikke spise vitaminer på en mnd sa giftsentralen. 0 Siter
Caylee Skrevet 28. november 2014 Forfatter Skrevet 28. november 2014 Hvorfor i all verden spiser du så mye vitaminbjørner da? Kan du ikke kjøpe deg noe annet du kan knaske på? Det er godt.. bedre enn vanlig gummigoderi 0 Siter
Caylee Skrevet 28. november 2014 Forfatter Skrevet 28. november 2014 Det høres ut som du ville hatt best av å ha noen vitaminpiller som ikke smaker godt... Hehe, det takler jeg ikke 0 Siter
Caylee Skrevet 28. november 2014 Forfatter Skrevet 28. november 2014 Er vitaminbjørner egentlig noe godt? Trodde det var vingummi, jeg. Men gulrotsmak. Det er ufattelig godt, mye bedre enn mye godteri. Nei det er tutti frutti aktig smak 0 Siter
Caylee Skrevet 28. november 2014 Forfatter Skrevet 28. november 2014 Hei! Jeg passet et barn på 4 år, han maste om vitaminer, så jeg skrudde opp, og sa, " ta to", han spiste opp alle vitaminene i boksen:-( Det gikk fint, han skulle ikke spise vitaminer på en mnd sa giftsentralen. Det skal jeg også Rart jeg oppfører meg som en 4åring, ikke mange på min alder spiser mye mer av vitaminer enn anbefalt dose 0 Siter
Madelenemie Skrevet 29. november 2014 Skrevet 29. november 2014 (endret) Det skal jeg også Rart jeg oppfører meg som en 4åring, ikke mange på min alder spiser mye mer av vitaminer enn anbefalt dose Hei! Ja du vet at år står ikke alltid til modenhet:-) Jeg var/ er på enkelte ting mer barnslig enn andre voksne, jeg liker leker, og ting som snurrer, og blinker, og jeg har rare ønsker på ønskelisten syns min mann, men jeg får alltid noe som snurrer og blinker til jul og bursdager og det blir jeg absolutt mest glad for. :-) Jeg liker også verktøysett, med systemer, jeg liker systemer og rekkefølger, derfor liker jeg se i verktøyhyllene på Clas ohlson Endret 29. november 2014 av Madelenemie 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 29. november 2014 Skrevet 29. november 2014 Det er vel bare å la være å kjøpe vitaminbjørner. Hvis du ikke har selvdisiplin i dag har du det sikkert ikke i morgen heller. Det kan være lettere å ha selvdisiplin den lille stunden man handler. 0 Siter
mammanito Skrevet 29. november 2014 Skrevet 29. november 2014 Det skal jeg også Rart jeg oppfører meg som en 4åring, ikke mange på min alder spiser mye mer av vitaminer enn anbefalt dose Vannløselige vitaminer som C-vitaminer og D-vitaminer skilles ut i urinen når man tar for mye, men om man tar for mye stadig må det nok være belastende for nyrene. Det finnes jo annet godteri som smaker som vitaminbjørner, så ta heller det. Men for å gi deg litt avsmak: vitaminbjørner og annet vingummi er laget av gelatin - og det er laget av avskjær fra grisefett, talg, brusk, bein osv... og ser ikke akkurat appetittelig ut Vitaminbjørnene er dessuten kunstig sukret, så store doser kan være lakserende, du vil få luftsmerter og diare ved overdreven bruk, og det er jo heller ikke gøyt Ta deg heller en gulrot 0 Siter
Caylee Skrevet 29. november 2014 Forfatter Skrevet 29. november 2014 Vannløselige vitaminer som C-vitaminer og D-vitaminer skilles ut i urinen når man tar for mye, men om man tar for mye stadig må det nok være belastende for nyrene. Det finnes jo annet godteri som smaker som vitaminbjørner, så ta heller det. Men for å gi deg litt avsmak: vitaminbjørner og annet vingummi er laget av gelatin - og det er laget av avskjær fra grisefett, talg, brusk, bein osv... og ser ikke akkurat appetittelig ut Vitaminbjørnene er dessuten kunstig sukret, så store doser kan være lakserende, du vil få luftsmerter og diare ved overdreven bruk, og det er jo heller ikke gøyt Ta deg heller en gulrot kaninen min spiser gulerot, jeg liker det ikke så godt alt for hard for tenna mine og smaker litt rart 0 Siter
Caylee Skrevet 29. november 2014 Forfatter Skrevet 29. november 2014 (endret) Hei! Ja du vet at år står ikke alltid til modenhet:-) Jeg var/ er på enkelte ting mer barnslig enn andre voksne, jeg liker leker, og ting som snurrer, og blinker, og jeg har rare ønsker på ønskelisten syns min mann, men jeg får alltid noe som snurrer og blinker til jul og bursdager og det blir jeg absolutt mest glad for. :-) Jeg liker også verktøysett, med systemer, jeg liker systemer og rekkefølger, derfor liker jeg se i verktøyhyllene på Clas ohlson Hehe, du er flink til å beskrive ting rundt deg har aldri tenkt over de detaljene før Clas Ohlson har mye spennende Endret 29. november 2014 av Caylee 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.