Gå til innhold

eg passe ikke inn i "the asperger croud"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler ikke jeg er like flink til å oppføre meg med andre mennesler, å forstå dem like godt som aspergere. Jeg føler meg lengre nede i gradene. Jeg vet ikke hvilken "croud" jeg hører hjemme i.

Skrevet

Jeg er i gjøkhode-bølingen... en eller annen bøling, i alle fall.

Skrevet

Er jeg blitt missforstått her også, nå?

Skrevet (endret)

Crowd?

Crowd er et engelsk ord for gruppe tror jeg.

Endret av Blomsterfluen
Skrevet

Jeg tror ikke jeg har autismespekter diagnosen engang, fordi den nye kriterien vil bli høyere tersklet, og det vil bli vanskeligere å få diagnosen stod det på forskning.no. desuten får nesten ikke jenter autsismediagnosen og om de får det er den alvorlig sier de på forskning.no. damer har nemlig to kromosom som beskytter mot autismelidelser stod det. Derfor tror jeg jeg bare er en nevrotypiker men som trenger hjelp fordi jeg har teite vansker som ingen andre nevrotypikere har.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har autismespekter diagnosen engang, fordi den nye kriterien vil bli høyere tersklet, og det vil bli vanskeligere å få diagnosen stod det på forskning.no. desuten får nesten ikke jenter autsismediagnosen og om de får det er den alvorlig sier de på forskning.no. damer har nemlig to kromosom som beskytter mot autismelidelser stod det. Derfor tror jeg jeg bare er en nevrotypiker men som trenger hjelp fordi jeg har teite vansker som ingen andre nevrotypikere har.

Da må du skaffe deg hjelp, da. ;)

Skrevet

Det er enkelte aspergere (barneautister) som trenger mye hjelp også.

Skrevet

Det er enkelte aspergere (barneautister) som trenger mye hjelp også.

Hva er en "barneautist"? Et barn som er autist?

Skrevet

Kan du gi en skikkelig lenke? Hvem vet hva du prøver å føre meg inn på. :P

Det er ikke forsøk på 'lurings'.

Vi får tar det her i ren tekst: Barneautisme, tidligere kalt infantil autisme, er en alvorlig utviklingsforstyrrelse som gir livslang funksjonshemming. Med andre ord den med mest alvorlige og gjennomgripende formen for autisme.

Skrevet

Neida, googla bare jeg. Men hva er forskjellen mellom det og asperger? Det er jo fra man er barn det og?

http://akershus.autismeforeningen.no/fokus/2011-mangfold/234-forskjellen

- Det er lett å velge diagnose når personen ikke har et muntlig språk, har/hadde sterke symptomer før 3 års alderen og har utviklingshemning i tillegg.  Diagnosen blir vanligvis barneautisme i slike tilfeller.

- Det er også forholdsvis stor enighet om hvilken diagnose som passer for personer som er verbalt sterke og hadde en normal språkutvikling:  Asperger syndrom.  I følge diagnosekriteriene brukt her i Norge, forutsetter Asperger- diagnosen "at enkeltord har blitt utviklet ved 2-årsalder og at barnet kan kommunisere med setninger ved 3-årsalder eller tidligere."  

Skrevet

.

Ah, skjønner. Men hva mente du da, at TS er barneautist?

Skrevet

Ok, viss du ikke tror du har asperger så får du rett og slett dra ned dit du ble diagnostisert og be om revurdering. Så enkelt er det.

Men men

Anonymous poster hash: 2d5b1...c06

Skrevet

Ah, skjønner. Men hva mente du da, at TS er barneautist?

Det er en mulighet.

Men men.

Skrevet

Ok, viss du ikke tror du har asperger så får du rett og slett dra ned dit du ble diagnostisert og be om revurdering. Så enkelt er det. Men men Anonymous poster hash: 2d5b1...c06

Ok. Jeg har gitt beskjed, og psykiateren har sagt ja at jeg får lov å ta en ny test.

Skrevet

Ok. Jeg har gitt beskjed, og psykiateren har sagt ja at jeg får lov å ta en ny test.

Flott!

Men men men

Anonymous poster hash: 2d5b1...c06

Skrevet

Jeg føler ikke jeg er like flink til å oppføre meg med andre mennesler, å forstå dem like godt som aspergere. Jeg føler meg lengre nede i gradene. Jeg vet ikke hvilken "croud" jeg hører hjemme i.

Kanskje  du rett og slett er en freak? :D

En kollega av meg mente hun var autistisk fordi hun hadde scoret så høyt på en autismetest på nettet. 

Eh, nei jeg syns nå ikke hun passet til å være det. Hun er jo langt mer sosial enn meg hun da... 

Litt påståelig og sterke interesser for enkelte felt ja --- F.eks. mente hun hardnakket at Michael Jackson ikke er operert, men

at nesen råtnet opp pga hudsykdommen hans.... Jaja, henne om det. Men det var vel pga autismediagnosen hun hadde diagnostisert seg selv med at hun hadde så bastante meninger om Michael :) 

Jeg tror han hadde vitilgo, men at det var vanskelig å få huden jevn med selvbruning, så derfor gikk han over til å bleke hele kroppen is tedet med slike midler de bruker i India når de skal pynte seg i bryllup (lysner huden så hennamalingen vises bedre). 

Og han hadde sterke smerter pga alle operasjonene.... og avhengig av opiater og narkose for å få sove om natten. 

Anonymous poster hash: b8f80...50e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...