Gå til innhold

Medisinsk behandling av sosialt unnvikende PF?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det effektive medisiner mot dette? I så fall, hvilke? Oppgi gjerne flere typer.

Anonymous poster hash: 0ae83...2d3

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Medisiner av typen SSRI/SNRI er de eneste godkjente for dette formål.

Cipralex, Zoloft, Seroxat, Fontex, Fevarin, Efexor.

Skrevet

Medisiner av typen SSRI/SNRI er de eneste godkjente for dette formål.

Cipralex, Zoloft, Seroxat, Fontex, Fevarin, Efexor.

Psykologen sa at medisiner funker dårlig på dette, sammenlignet med sosial angst fordi det sitter mer i personligheten - stemmer det?

Skrevet

Psykologen sa at medisiner funker dårlig på dette, sammenlignet med sosial angst fordi det sitter mer i personligheten - stemmer det?

Det er korrekt. Hovedbehandlingen er psykoloterapeutisk med mye eksponerinig.

Skrevet

Nevnte medisiner hadde iallefall svært liten effekt på dette hos meg.

Anonymous poster hash: d2557...444

Skrevet

Nevnte medisiner hadde iallefall svært liten effekt på dette hos meg. Anonymous poster hash: d2557...444

Ikke på meg heller. Og eksponering blir jeg bare verre av.

Skrevet (endret)

Ikke på meg heller. Og eksponering blir jeg bare verre av.

Hei!

Men du har autisme;-)

Endret av Madelenemie
Skrevet

Hei!

Men du har autisme;-)

Viktig. TS har lite nytte av behandlingserfaring dersom behandlingen er den samme, men tilstanden ulik.

Skrevet

Viktig. TS har lite nytte av behandlingserfaring dersom behandlingen er den samme, men tilstanden ulik.

Trådstarter har også uttalt GAD - Vil trådstarter ha nytte av AD på GAD, selv om GAD i dette tilfellet muligens kommer av langvarig sosialt unnvikende PF? Eller har man ikke nytte av AD på sekundære lidelser om AD ikke løser primærlidelsen?

Skrevet

Hei!

Men du har autisme;-)

Jo, men jeg har visstnok unnvikende pf også.

Skrevet

Hei!

Derfor skrev jeg jo det jeg skrev! Jeg visste ikke at Slabbedask har autisme og unnvikende pf

Skrevet

Jo, men jeg har visstnok unnvikende pf også.

Hei!

Ok

Det visste jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...