AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Jeg sliter enormt nå. Føles som jeg er i ferd med å miste grepet. Har ikke psykoselidelse, men sliter nå med traumer, et voldsomt trykk av flashbacks og mareritt som ikke forsvinner når jeg våkner. Har tatt mye seroquel i dag, men det hjelper ikke. Jeg føler meg også fysisk syk og tar ibux og paracet. Det er alt jeg har, men det hjelper ikke. Jeg trenger å roe ned. Føler meg grensepsykotisk og jeg mister kontrollen over tanker og følelser. Klarer ikke råd som å gå en tur eller avlede, har virkelig prøvd, men blir sprø snart. Hvordan vil det ende? Kan jeg oppsøke legevakt siden det er helg? Jeg vil ikke legges inn, men kanskje jeg kan få med meg noe medisin som kan roe ned systemet og hjelpe meg gjennom helga? Synes det å oppsøke legevakt er ekkelt. Men i det siste har jeg både fått psykisk sammenbrudd hvor sambo måtte holde meg så jeg ikke ødela noe eller skadet meg selv. Jeg har også gjort meg ut uten noe kontroll. Disse ting er ikke typisk for meg, men det er så ille nå... Noen råd for hva jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: 6c607...c71 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Jeg synes godt du kan dra til legevakten for å få medisinsk hjelp til å komme gjennom helgen. Deretter bør du kontakte fastlege/behandler for å legge en slagplan fremover. Dersom du kjenner du draes bort/mister fotfeste vil jeg du skal forsøke fokusere på 3 ting i rommet du kan se på og si til deg selv: (eks) "akkurat nå ser jeg på 1."nattbordet mitt", 2. "nattlampen min" og "3. gardinene til soveromsvinduet mitt". Deretter vil jeg du skal fortelle deg selv hvor du er, og hvilke lyder du hører: "jeg er hjemme hos meg selv/ på baderommet/ i kjelleren, og jeg hører tv`n/ radioen står på". Avslutt med å være vennlig mot deg selv, ala, " akkurat nå er det vondt men jeg skal komme meg gjennom det". - Deretter begynner du på nytt. Jeg håper helgen farer varsomt med deg. 0 Siter
frosken Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Har du utarbeidet en kriseplan sammen med behandler? Jeg spør fordi noen ganger glemmer folk denne planen når de har det vanskelig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 Skrevet 29. november 2014 Jeg synes godt du kan dra til legevakten for å få medisinsk hjelp til å komme gjennom helgen. Deretter bør du kontakte fastlege/behandler for å legge en slagplan fremover. Dersom du kjenner du draes bort/mister fotfeste vil jeg du skal forsøke fokusere på 3 ting i rommet du kan se på og si til deg selv: (eks) "akkurat nå ser jeg på 1."nattbordet mitt", 2. "nattlampen min" og "3. gardinene til soveromsvinduet mitt". Deretter vil jeg du skal fortelle deg selv hvor du er, og hvilke lyder du hører: "jeg er hjemme hos meg selv/ på baderommet/ i kjelleren, og jeg hører tv`n/ radioen står på". Avslutt med å være vennlig mot deg selv, ala, " akkurat nå er det vondt men jeg skal komme meg gjennom det". - Deretter begynner du på nytt. Jeg håper helgen farer varsomt med deg. Jeg har ikke kommet meg på legevakta ennå, kvier meg voldsomt. Redd for å bli avvist og kritisert for å dra dit. Skulle det skje, så ville jeg ikke takle det nå. Jeg vet fremdeles ikke hva jeg skal gjøre, men prøver bare å holde ut...kan prøve den øvelsen du nevnte, kanskje ikke så dumt. Anonymous poster hash: 6c607...c71 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 Skrevet 29. november 2014 Har du utarbeidet en kriseplan sammen med behandler? Jeg spør fordi noen ganger glemmer folk denne planen når de har det vanskelig. Det er en "gammel" kriseplan hvor jeg har anledning til brukerstyrt innleggelse, men i helgene kan jeg ikke ringe dps direkte, da må det gå gjennom legevakt....så kan legevakt legge meg inn på et kriserom på samme dps, hvis der er ledig..dro ikke på legevakta i dag, tør ikke...avventer til i morgen. Vet egentlig ikke hva som kan hjelpe.. Anonymous poster hash: 6c607...c71 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.