stjernestøv Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Snakket om dette hos psykologen i dag, ting jeg kan gjøre for å unngå å bli dårlig. Ta medisin kom jeg på, men hun sa det var masse jeg kunne gjøre og skulle tenke på dette til neste gang. Men jeg kommer ikke på noe, så lenge jeg tar medisin blir jeg ikke dårlig men uten blir dårlig uten. Noen tips her? Vi holder på med en kriseplan. Det er vel ikke vanlig å bli syk når man tar medisiner? 0 Siter
Gjest Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Er neppe den rette til å gi råd siden jeg ikke vet mye om din sykdom. Likevel kan jeg gi et råd som fungerer for meg. Strukturer deg, bestem deg for en til to ting du skal gjennomføre hver dag som er bra for deg- som gir deg noe eller som du kjenner glede over. Bærekraftig ( konstruktivt). Just do it. For min del må jeg bruke min evne til å tvinge meg selv uten å stille spørsmål om jeg vil el ikke. Mvh 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Snakket om dette hos psykologen i dag, ting jeg kan gjøre for å unngå å bli dårlig. Ta medisin kom jeg på, men hun sa det var masse jeg kunne gjøre og skulle tenke på dette til neste gang. Men jeg kommer ikke på noe, så lenge jeg tar medisin blir jeg ikke dårlig men uten blir dårlig uten. Noen tips her? Vi holder på med en kriseplan. Det er vel ikke vanlig å bli syk når man tar medisiner? Lag en liste. Jeg er helt overbevist om at du klarer komme med flere punkter. Hvordan kan du forebygge dårlige episoder og hvordan kan du vedlikeholde tilstanden du er i nå. Tenk! Hva gjør kroppen og sjelen din godt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. november 2014 Forfatter Skrevet 28. november 2014 Er neppe den rette til å gi råd siden jeg ikke vet mye om din sykdom. Likevel kan jeg gi et råd som fungerer for meg. Strukturer deg, bestem deg for en til to ting du skal gjennomføre hver dag som er bra for deg- som gir deg noe eller som du kjenner glede over. Bærekraftig ( konstruktivt). Just do it. For min del må jeg bruke min evne til å tvinge meg selv uten å stille spørsmål om jeg vil el ikke. Mvh Kan jo prøve, er jo mye å gjøre nå i disse advendstider. 0 Siter
frosken Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Hvis du tenker godt etter, så vil du vite en del ting du gjerne holder mye på med når du holder på å bli dårlig;-) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. november 2014 Forfatter Skrevet 28. november 2014 Lag en liste. Jeg er helt overbevist om at du klarer komme med flere punkter. Hvordan kan du forebygge dårlige episoder og hvordan kan du vedlikeholde tilstanden du er i nå. Tenk! Hva gjør kroppen og sjelen din godt. Prøver å tenke på det men kommer ingen vei, får prøve hardere. Det er jo medisiner som holder sykdommen i sjakk, ikke det at jeg liker denne tilstanden heller. Savner jo det åndelige, psykologen sa jeg måtte fylle tiden med noe annet men jeg vet ikke helt hva. Sa jeg kjeder meg mye nå. 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Prøver å tenke på det men kommer ingen vei, får prøve hardere. Det er jo medisiner som holder sykdommen i sjakk, ikke det at jeg liker denne tilstanden heller. Savner jo det åndelige, psykologen sa jeg måtte fylle tiden med noe annet men jeg vet ikke helt hva. Sa jeg kjeder meg mye nå. Dette blir helgens "nøtt" for deg, jeg gleder meg til å se den ferdige listen din :-) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. november 2014 Forfatter Skrevet 28. november 2014 Hvis du tenker godt etter, så vil du vite en del ting du gjerne holder mye på med når du holder på å bli dårlig;-) Det skrev vi ned i dag, varselstegn. Jeg blir mer åndelig og snakker endel om det,jeg ligger mer og blir mindre tilgjengelig. Det kan brukes som ting jeg kan unngå for å bli dårlig og ja? Ja, ikke lese om åndelige ting og se på you tube videoer om den slags, det er jo sant :-) Men når det skjer blir jeg bare revet med, var det dette du mente? 0 Siter
frosken Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Det skrev vi ned i dag, varselstegn. Jeg blir mer åndelig og snakker endel om det,jeg ligger mer og blir mindre tilgjengelig. Det kan brukes som ting jeg kan unngå for å bli dårlig og ja? Ja, ikke lese om åndelige ting og se på you tube videoer om den slags, det er jo sant :-) Men når det skjer blir jeg bare revet med, var det dette du mente? Ja:-) Ved å tydeliggjøre for deg selv nettopp denne sammenhengen, kan du kanskje neste gang klare å se at dette er varseltegn i forhold til forverring av sykdommen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. november 2014 Forfatter Skrevet 28. november 2014 Dette blir helgens "nøtt" for deg, jeg gleder meg til å se den ferdige listen din :-) Tror jeg har skjønt det nå. Unngå å lese på nettet om åndelige ting, unngå å se youtube videoer og unngå å lese om åndelige ting. Men det er vanskelig når jeg er i det. Var vel dette psykologen mente? Eller var det noe annet? 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Tror jeg har skjønt det nå. Unngå å lese på nettet om åndelige ting, unngå å se youtube videoer og unngå å lese om åndelige ting. Men det er vanskelig når jeg er i det. Var vel dette psykologen mente? Eller var det noe annet? Dette er flott :-) For deg er dette varseltegn slik frosken nevner. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. november 2014 Forfatter Skrevet 28. november 2014 Ja:-) Ved å tydeliggjøre for deg selv nettopp denne sammenhengen, kan du kanskje neste gang klare å se at dette er varseltegn i forhold til forverring av sykdommen. Forstod det nå :-) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. november 2014 Forfatter Skrevet 28. november 2014 Dette er flott :-) For deg er dette varseltegn slik frosken nevner. Ja både varselstegn og ting jeg bør unngå :-) Gikk opp et lys for meg nå. 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Ja både varselstegn og ting jeg bør unngå :-) Gikk opp et lys for meg nå. Hvordan er det med dagene dine nå, du kjeder deg mye skriver du og det synes jeg er veldig forstålig. Har du lagt noen planer fremover i desember på "aktiviteter" eller annet du kan fylle noen timer med? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. november 2014 Forfatter Skrevet 28. november 2014 Hvordan er det med dagene dine nå, du kjeder deg mye skriver du og det synes jeg er veldig forstålig. Har du lagt noen planer fremover i desember på "aktiviteter" eller annet du kan fylle noen timer med? Det er ganske kjedelig for tiden, har ingenting å gjøre på. Psykologen snakket om trening, men får heller prøve å gå turer. Hun lurte på hvor lenge jeg hadde sagt det, hm. Har planer om å pynte litt å vaske litt nå i advent. 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Det er ganske kjedelig for tiden, har ingenting å gjøre på. Psykologen snakket om trening, men får heller prøve å gå turer. Hun lurte på hvor lenge jeg hadde sagt det, hm. Har planer om å pynte litt å vaske litt nå i advent. Hun begynner å kjenne deg med andre ord :-) Kos deg i adventstiden, det er jo reneste trimøkten å sette ut nisser og ordne til jul.. :-) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 28. november 2014 Forfatter Skrevet 28. november 2014 Hun begynner å kjenne deg med andre ord :-) Kos deg i adventstiden, det er jo reneste trimøkten å sette ut nisser og ordne til jul.. :-) Ja så har hun lest om meg sikkert, har jo gått på dps lenge. Hun snakket om de siste tjue årene i dag, hm. Tenkte kanskje jeg kunne begynne å besøke ensomme eldre til neste år, det er visst noe som trengs her og jeg liker jo eldre folk. Bare de liker meg og så. Det er jo koselig å pynte da :-) Er vasking som er kjedelig. 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Ja så har hun lest om meg sikkert, har jo gått på dps lenge. Hun snakket om de siste tjue årene i dag, hm. Tenkte kanskje jeg kunne begynne å besøke ensomme eldre til neste år, det er visst noe som trengs her og jeg liker jo eldre folk. Bare de liker meg og så. Det er jo koselig å pynte da :-) Er vasking som er kjedelig. Det synes jeg høres fint ut, du må jo virkelig være den perfekte besøksvenn :-) Føler du dialogen mellom deg og din behandler er ok? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. november 2014 Forfatter Skrevet 29. november 2014 Det synes jeg høres fint ut, du må jo virkelig være den perfekte besøksvenn :-) Føler du dialogen mellom deg og din behandler er ok? Takk for det :-) Ja dialogen mellom meg og behandler er bra, og hun bruker faktisk psykologi i behandlingen så det kan jo kalles terapi. 0 Siter
Gjest Skrevet 29. november 2014 Skrevet 29. november 2014 Jeg tror også du er den perfekte besøksvenn Du har så mye varme og omsorg. Jeg er sikker på at de eldre ville likt deg kjempegodt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.