Gå til innhold

Risperdal i sprøyteform når smerter i muskler/skjelett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står foran valget om å kunne begynne med depotsprøyter av Risperdal.

Foreløpig er jeg oppe i 2 mg Risperdal og trapper nå ned på Abilify, (p.t. 10 mg).

I tillegg 200 mg Seroquel som jeg tror skal ligge i bunnen for søvn selv om jeg begynner med sprøyter.

Jeg er i det store og hele fornøyd med medisineringen slik den er akkurat nå. Det eneste er at jeg har så vondt i muskler og skjelett om morgenen. Primært rygg, hofteparti og armer. Betydelige smerter og stivhet. Er det noe som vil tale imot løsningen med depotsprøyter? Jeg har hørt en hel del positivt om depot, så jeg begynenr å være veldig innstilt til å prøve nettopp det.

Hva ville du råde din pasient til?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg råder alle mine pasienter til å bruke depotsprøyter. Risperdal (Xeplion) kan settes i overarmen hver 4. uke.

Skrevet

Så du ville ikke hengt deg opp i smertene? Jeg ser for meg et skrekkscenarie med økte smerter som jeg ikke kan unnslippe i 4 uker (når først sprøyten er satt).

Skrevet

Jeg råder alle mine pasienter til å bruke depotsprøyter. Risperdal (Xeplion) kan settes i overarmen hver 4. uke.

Jeg ser i Felleskatalogen at muskel- og skjelettsmerter + ryggsmerter er blant vanlige bivirkninger på Risperdal. Utelukker man depot til pasienter som har slike smerter? Det er spørsmålet mitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...