bibben Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Jeg står foran valget om å kunne begynne med depotsprøyter av Risperdal. Foreløpig er jeg oppe i 2 mg Risperdal og trapper nå ned på Abilify, (p.t. 10 mg). I tillegg 200 mg Seroquel som jeg tror skal ligge i bunnen for søvn selv om jeg begynner med sprøyter. Jeg er i det store og hele fornøyd med medisineringen slik den er akkurat nå. Det eneste er at jeg har så vondt i muskler og skjelett om morgenen. Primært rygg, hofteparti og armer. Betydelige smerter og stivhet. Er det noe som vil tale imot løsningen med depotsprøyter? Jeg har hørt en hel del positivt om depot, så jeg begynenr å være veldig innstilt til å prøve nettopp det. Hva ville du råde din pasient til? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Jeg råder alle mine pasienter til å bruke depotsprøyter. Risperdal (Xeplion) kan settes i overarmen hver 4. uke. 0 Siter
bibben Skrevet 28. november 2014 Forfatter Skrevet 28. november 2014 Så du ville ikke hengt deg opp i smertene? Jeg ser for meg et skrekkscenarie med økte smerter som jeg ikke kan unnslippe i 4 uker (når først sprøyten er satt). 0 Siter
bibben Skrevet 28. november 2014 Forfatter Skrevet 28. november 2014 Jeg råder alle mine pasienter til å bruke depotsprøyter. Risperdal (Xeplion) kan settes i overarmen hver 4. uke. Jeg ser i Felleskatalogen at muskel- og skjelettsmerter + ryggsmerter er blant vanlige bivirkninger på Risperdal. Utelukker man depot til pasienter som har slike smerter? Det er spørsmålet mitt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.