Gå til innhold

Hvordan oppstår engstelig personlighetsforstyrrelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppstår engstelig personlighetsforstyrrelse?

Er det barndommen eller er det medfødt?

Anonymous poster hash: de78f...232
Skrevet

Jeg tror det er mest miljø,  men det kan nok strekke langt tilbake. 

Skrevet

Jeg tror det er mest miljø,  men det kan nok strekke langt tilbake. 

Hvor langt da?

Skrevet

Sosiale traumer ?!

Som mobbing? Hva mener du med sosiale traumer?

Skrevet

Hvor langt da?

Fra spedbarn , små barn . kanskje allerede i morsliv også  

Skrevet

Fra spedbarn , små barn . kanskje allerede i morsliv også  

Hvordan kan et barn allerede få skjevutvikling i morsliv?

Skrevet (endret)

Det er komplisert, Men det er forsket på at ting  kan påvirke barnet i magen.  Detter er vel egentlig ikke noe nytt?

Men jeg vet ikke sikkert om dette gjelder PF sånn utenfra.   Det er nok kanskje mer også som må til. Moren spiller uansett en en viktig rolle.

Endret av FGT
Skrevet

Takk for de linkene. Ja det er flere ting som kan spille inn, som det også kom frem i den første linken.  

Skrevet

Det ser ut for at bestemte former for avvisning i barndommen kan spille en vesentlig rolle  for utvikling av PF. Men kan en type avvisning påvirke barn i morslivet ? Altså hvis barnet er uønsket, kan dette virke inn på noen barn senere ? Jeg kjenner til et slik tilfelle der vedkomme har vært gjenstand for nettopp dette. Dette kommer vel ikke inder ARV, men påvirkning.  Som lita jenta gikk det bra for vedkomme, men senere kom former for avvisning og tilpasning, og manglende identitet. Men hun har ikke fått unnvikende PF, men EUPF. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...