Caylee Skrevet 30. november 2014 Skrevet 30. november 2014 Så fint at du har funnet noe som gir deg mye glede Jeg var hos psykolog et par måneder for en del år siden, men jeg var ikke så flink til det. Psykologen var veldig snill og flink, men jeg gjorde sikkert ikke nok. Jeg fortalte mye mer enn jeg har fortalt noen andre før, men jeg gjorde det sikkert feil. Jeg er ikke så flink til å snakke om slike ting (eller skrive om dem heller). Da var det heller ikke jeg som ba om hjelp, men fikk det likevel fordi jeg var inne i en veldig dårlig periode. Jeg skammer meg veldig over det som skjedde da. Jeg får også så dårlig samvittighet når jeg gjør ting som jeg i utgangspunktet synes er gøy, fordi jeg burde øve meg på å bli et bedre menneske i stedet. Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere de følelsene. Jeg skal forsøke å finne måter å håndtere det på. Hadde dere kjemi da? En psykolog kan være snill selvom man ikke har kjemi. Ingenting å skamme seg over. Alle kan havne i en slik situasjon. Bli bedre menneske? Du virker som et godt menneske allerede! Jeg "leser" i ordene dine hvor snill og god du er. Jeg merker andres væremåte i hvordan de skriver, hvordan de ordlegger seg. Du burde heller prøve tenke annerledes angående deg selv. du fortjener å ha det gøy. Å være et godt menneske og ha det gøy trenger ikke være motsetninger. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 30. november 2014 Forfatter Skrevet 30. november 2014 Hei! Huff da har du det ille. Jeg får bare dårlig nattesøvn, Og jeg syns tipset til frosk ok, og husk fritt sykehusvalg, men er jo ikke så lett med fri fra jobb. Håper du i vertfall tar til deg at alle her syns du bør søke hjelp. Og du må ikke snakke så mye, du kan ta ed deg skrevne notater, og skrive hvor Vanskelig det er for deg å snakke om dette. Takk, skal begynne å skrive ned litt, og så får jeg se om jeg klarer noe etter hvert. Tusen takk for at du hørte på meg, det setter jeg veldig stor pris på. Jeg vil ikke være vanskelig, og respektløs mot dem som bruker av sin tid på å svare meg og gi meg råd, men jeg synes det er vanskelig uansett. Jeg skal imidlertid ta med meg det dere skriver. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 30. november 2014 Forfatter Skrevet 30. november 2014 Hadde dere kjemi da? En psykolog kan være snill selvom man ikke har kjemi. Ingenting å skamme seg over. Alle kan havne i en slik situasjon. Bli bedre menneske? Du virker som et godt menneske allerede! Jeg "leser" i ordene dine hvor snill og god du er. Jeg merker andres væremåte i hvordan de skriver, hvordan de ordlegger seg. Du burde heller prøve tenke annerledes angående deg selv. du fortjener å ha det gøy. Å være et godt menneske og ha det gøy trenger ikke være motsetninger. Jeg er usikker. Jeg synes det er vanskelig å snakke med de fleste mennesker, slik at jeg er ikke så god på å ha kjemi med noen mennesker egentlig. Han var hyggelig og virket veldig snill. Han sa at han var bekymret for meg og ville hjelpe. Jeg synes det var pinlig og vanskelig, men kom alltid og prøvde så godt jeg følte jeg kunne, men sikkert ikke godt nok. Du skriver så altfor fine ord. Jeg er allerede et irritasjonsmoment for de rundt meg, og det må jeg øve meg på ikke å være. Så jeg mener ikke det generelt er en motsetning mellom å være et godt menneske og ha det gøy. Siden jeg er så dårlig på så mye, burde jeg heller jobbe for å bli bedre på det enn å gjøre ting som er gøy. Jeg vil jobbe for å bli et bedre menneske, nå gjør jeg så mange feil og lite konstruktive handlinger. 0 Siter
DoleMari Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Jeg er usikker. Jeg synes det er vanskelig å snakke med de fleste mennesker, slik at jeg er ikke så god på å ha kjemi med noen mennesker egentlig. Han var hyggelig og virket veldig snill. Han sa at han var bekymret for meg og ville hjelpe. Jeg synes det var pinlig og vanskelig, men kom alltid og prøvde så godt jeg følte jeg kunne, men sikkert ikke godt nok. Du skriver så altfor fine ord. Jeg er allerede et irritasjonsmoment for de rundt meg, og det må jeg øve meg på ikke å være. Så jeg mener ikke det generelt er en motsetning mellom å være et godt menneske og ha det gøy. Siden jeg er så dårlig på så mye, burde jeg heller jobbe for å bli bedre på det enn å gjøre ting som er gøy. Jeg vil jobbe for å bli et bedre menneske, nå gjør jeg så mange feil og lite konstruktive handlinger. 0 Siter
DoleMari Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Hei, Jeg tror du skal jobbe med å være deg glad i deg selv. Ingen er perfekte. Hvis man skal gå hele livet å gjør alt riktig og tenke på alle andre hele tiden, hva slags liv får man da? De fleste tenker mest på seg selv. Jeg tror du trenger å jobbe med selvbildet ditt, og det kan du få god hjelp av hos en psykolog! Jeg kjenner meg igjen i mye. Ja, selv når jeg har gjort bra ting for andre, så finner jeg alltid noe feil med det og. Det var kanskje ikke så bra allikevel at jeg gjorde det osv. Jeg har god hjelp av psykolog ti akkurat dette. Til hverdagshendelser som jeg snakker om der. Da kan jeg få luftet scenarioer og få tibakemelding på når jeg kanskje overreagerer eller når jeg gjør ting som er bra! Jeg tror du trenger en psykolog som kan gi deg mye støtte 0 Siter
umakenverdt Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Skrevet 1. desember 2014 Hei, Jeg tror du skal jobbe med å være deg glad i deg selv. Ingen er perfekte. Hvis man skal gå hele livet å gjør alt riktig og tenke på alle andre hele tiden, hva slags liv får man da? De fleste tenker mest på seg selv. Jeg tror du trenger å jobbe med selvbildet ditt, og det kan du få god hjelp av hos en psykolog! Jeg kjenner meg igjen i mye. Ja, selv når jeg har gjort bra ting for andre, så finner jeg alltid noe feil med det og. Det var kanskje ikke så bra allikevel at jeg gjorde det osv. Jeg har god hjelp av psykolog ti akkurat dette. Til hverdagshendelser som jeg snakker om der. Da kan jeg få luftet scenarioer og få tibakemelding på når jeg kanskje overreagerer eller når jeg gjør ting som er bra! Jeg tror du trenger en psykolog som kan gi deg mye støtte Jeg opplever ikke at jeg er opptatt av at ting skal være perfekt. Jeg ønsker bare ikke å ødelegge for andre slik jeg føler at jeg gjør nå. I dag har jeg rett og slett ødelagt for så mange, at jeg synes det er vanskelig å skulle vise meg for noen igjen. Jeg får en så intens trang til å gjemme meg og forsvinne, men jeg kan ikke det. Jeg er ikke så opptatt av at mitt liv skal være på en bestemt måte, så lenge jeg ikke påvirker andre negativt går det greit med meg. Da skal jeg holde meg oppe. Jeg ser at mange skriver at det kan være greit med psykologhjelp, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare det oppå alt annet. Det var et fint svar, jeg føler bare at jeg ikke fortjener det nå eller klarer helt å ta det inn nå. Unnskyld. Tror jeg må ut å gå litt, for akkurat nå vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er takknemlig for ditt fine svar, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal klare å gjøre som du skriver. Unnskyld! 0 Siter
DoleMari Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Jeg opplever ikke at jeg er opptatt av at ting skal være perfekt. Jeg ønsker bare ikke å ødelegge for andre slik jeg føler at jeg gjør nå. I dag har jeg rett og slett ødelagt for så mange, at jeg synes det er vanskelig å skulle vise meg for noen igjen. Jeg får en så intens trang til å gjemme meg og forsvinne, men jeg kan ikke det. Jeg er ikke så opptatt av at mitt liv skal være på en bestemt måte, så lenge jeg ikke påvirker andre negativt går det greit med meg. Da skal jeg holde meg oppe. Jeg ser at mange skriver at det kan være greit med psykologhjelp, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare det oppå alt annet. Det var et fint svar, jeg føler bare at jeg ikke fortjener det nå eller klarer helt å ta det inn nå. Unnskyld. Tror jeg må ut å gå litt, for akkurat nå vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er takknemlig for ditt fine svar, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal klare å gjøre som du skriver. Unnskyld! Du trenger ikke å unnskylde noe som helst:) Det er du selv som vet hvordan du føler deg, og jeg skriver ut fra min egen erfaring- det er ikke sikkert det er sånn det føles for deg:) Jeg tenker bare at det er leit at du skal ha det sånn, for det er hjelp å få. Så bra at du går deg en tur! Det skader ikke 0 Siter
umakenverdt Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Skrevet 1. desember 2014 Takk! Noen dager er bare så dårlige at jeg ikke klarer helt å være så respektfull som jeg burde, det var ikke meningen å la det gå utover deg. Du har nok rett, men i dag er kanskje ikke dagen jeg burde skrive noe tilbake. I dag må jeg bare komme meg igjennom, noe mer klarer jeg ikke akkurat i dag tror jeg. Har lyst til å puste med god samvittighet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.