Gå til innhold

NHD hva blir aspergers når asperger ikke er mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barneskrik, for det blir et krav, samtidig veldig stressende. AS mennesker er følsomme for stress. Men kanskje er noe bedre , hvis det er sitt eget barn. men jeg har aldri vært mor, bare Far og det kan være stressende nok med intens barnegråt.

Ok. Så du tror ikke jeg har as?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Blomsterfluen

34

• BrukerErHeltAnonym

12

• FGT

11

• Madelenemie

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ok. Har alle sånne lyn i hodet? Er det helt normalt?

Dette høres ikke normalt ut. det eneste jeg kan assosiere meg med lyn i hodet er et depressivt sammenbrudd. 

Skrevet

Dette høres ikke normalt ut. det eneste jeg kan assosiere meg med lyn i hodet er et depressivt sammenbrudd.

Ok. Men jeg har aldri vært deprimert.

Skrevet

Det kan ha noe med epilepsi å gjøre. 

Skrevet

En på diskusjon.no nevnte noe om epilepsi.

Skrevet

Det kan ha noe med epilepsi å gjøre.

Ok. Jeg hadde diagnose epilepsi under tvil ifølge eeg tester jeg tok som barn og ung som alle viste unormal aktivitet i høyre hjernehalvdel det jeg har dysfunksjon. Lynene kommer også etter jeg har holdt pusten mange ganger foreksempel under svømming.

Skrevet

Ok. Så du tror ikke jeg har as?

Det vet jeg ikke, ærlig talt. Det er så mye som i utgangspunktet er stressrelatert. Jeg kjenner til ei dame som en skulle tro hadde all verdens diagnoser, men hun hadde bare fått AS diagnosen som voksen. Hun mente selv at aspergeren var hovedårsaken til stresset hennes. ellers er hun utad rolig behersket  og har mye omsorg. virkelig ei klok dame. 

Skrevet

Hviss lynene kommer spessielt under bevegelse og når jeg går ut i kaldere områder og varer hele dagene, kan dette være epileptisk aktivitet som kan utvikle seg til enkle fokale anfall eller noe? Eller er jeg rett å slett for gammel til å kunne få noen form for epilepsi? Jeg er 29.

Skrevet (endret)

Er  du under stress eller press da du opplever disse lyn-nedslagene ?

Endret av FGT
Skrevet

Er  du under stress eller press da du opplever disse lynnedslagene ?

Nei. De bare kommer.

Skrevet

Når man slutter på ssri, er disse lynene da assosiert med epileptiske utlandinger?

Skrevet (endret)

Nei. De bare kommer.

Ok, nei jeg vet ikke. Du må nok spørre en psykiater om dette, kanskje NHD kan svare på det. 

Endret av FGT
Skrevet

Når man slutter på ssri, er disse lynene da assosiert med epileptiske utlandinger?

Aner ikke, vet bare at det er veldig vanlig ved seponering av ssri.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det har ingenting med epilepsi å gjøre.,

Skrevet

Nei, det har ingenting med epilepsi å gjøre.,

Hva er det som skjer da, da oppi hodet mitt?

BrukerErHeltAnonym
Skrevet

Hva er det som skjer da, da oppi hodet mitt?

Det er det nok ingen her som kan svare på.

Skrevet

Det er det nok ingen her som kan svare på.

Ok. Hvordan kan NHD vite at det ikke har noe med epilepsi å gjøre? Jeg har jo alltid hatt disse lynene titt å ofte også uten ssri. Noen på epilepsiforum jeg har lest på nettopp har også sånne brain zaps. Dette er noe jeg bare ikke forstår. Er psykiatere nevrologer å epilepsieksperter også?

Skrevet

Ok. Hvordan kan NHD vite at det ikke har noe med epilepsi å gjøre? Jeg har jo alltid hatt disse lynene titt å ofte også uten ssri. Noen på epilepsiforum jeg har lest på nettopp har også sånne brain zaps. Dette er noe jeg bare ikke forstår. Er psykiatere nevrologer å epilepsieksperter også?

Hei!

Noen er det. Min psykiater er nevrolog, hun holder kurs om epilepsi og skriver fagartikler.

Jeg har korte sekunder med bortfall, det kan virke som små anfall, men ingenting vises på eeg så da tror jeg ikke det er epilepsi, og bra er det.

Det kan være vanskelig å skille stirring fra det som kan skyldes epileptisk aktivitet, eller bare tilhørende til autismen.

Det siste kan læres å kontrolleres til en viss grad er min erfaring, feks være uthvilt og ikke utsatt for mange beskjeder.

Skrevet

Hei!

Noen er det. Min psykiater er nevrolog, hun holder kurs om epilepsi og skriver fagartikler.

Jeg har korte sekunder med bortfall, det kan virke som små anfall, men ingenting vises på eeg så da tror jeg ikke det er epilepsi, og bra er det.

Det kan være vanskelig å skille stirring fra det som kan skyldes epileptisk aktivitet, eller bare tilhørende til autismen.

Det siste kan læres å kontrolleres til en viss grad er min erfaring, feks være uthvilt og ikke utsatt for mange beskjeder.

Ok. Hvorfor hadde jeg litt unormale aktiviteter i høyre hjernehalvdel som de syns minnet om epilepsi, sån at jeg måtte gå mange år på orfiril retard og så hadde jeg ikke epilepsi likevel?

Skrevet

Er NHD nevrolog å epileptolog eller ekspert i epilepsi da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...