Gå til innhold

NHD hva blir aspergers når asperger ikke er mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror ikke "normale" folk forstår hvor stort handicap det er å være sosialt analfabet. Og nei, det handler ikke om såkalt vilje...

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Blomsterfluen

34

• BrukerErHeltAnonym

12

• FGT

11

• Madelenemie

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tror ikke "normale" folk forstår hvor stort handicap det er å være sosialt analfabet. Og nei, det handler ikke om såkalt vilje...

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Hvorfor tror du ikke det da?

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Anonymous poster hash: 3d49e...8f3

Skrevet

Hvorfor tror du ikke det da?

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Hva anonyme nisser måtte tro, aner jeg ikke.

Men men.

Skrevet (endret)

Kanskje det hjelper. Eller i alle fall har jeg tro på at autister kan bruke hodet sitt og lære sosiale koder som de ikke forstår intuitivt. Dermed kan de fungerer bedre enn de ellers ville gjort. Det er bare inntrykket mitt fra dol. Jeg kjenner jo bare en autist i rl.

Hei!

Det inntrykket stemmer, jeg har lært mye ved å være sosial på net, og jeg bruker det i hverdagen;.)

Jeg har også lært å tulle mer, være frekk, ironisk også. Det har imidlertid oppstått ikke-heldige situasjoner pga av dette i RL, der jeg har gått langt over streken. Jeg regner med du forstår hva jeg mener.

Endret av Madelenemie
Skrevet

Kanskje det hjelper. Eller i alle fall har jeg tro på at autister kan bruke hodet sitt og lære sosiale koder som de ikke forstår intuitivt. Dermed kan de fungerer bedre enn de ellers ville gjort. Det er bare inntrykket mitt fra dol. Jeg kjenner jo bare en autist i rl.

Det er sant 

Skrevet (endret)

Hadde bare IQ betydd noe, så hadde jeg vært noe stort og ikke en taper

Men men

Sånn er nå den saken

Du trenger ikke være noen taper. Du trenger ikke føle det slik, fordi enkelte kommer med slike uttalelser. Tror nok at den personen som jeg nevnte ville få frem et poeng med å sette det litt på spissen, siden han slet mye med det sosiale.  Men det med Asperger har  jo forskjellige personligheter, som også gjør at aspergeren kan komme til uttrykk også forskjellige måter.  Jeg mener at det er en vesentlig forskjell å kunne omgås, og til en viss grad være sosial, men å leve i et nært forhold blir noe  helt annet. akkurat der, har nok ikke bare med viljen å gjøre .

men men 

Endret av FGT

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...