DoleMari Skrevet 29. november 2014 Skrevet 29. november 2014 Kan man få psykose uten å ha et personlighetsforstyrrelse? Er det vanlig å være redd for å dø under psykose? Er det kun schizofrene som kan bli psykotiske? Jeg er nemlig redd jeg har vært i nærheten av psykose utløst av sterk redsel og grubling selv. Men klarte kanskje å "hente meg inn igjen" på et vis. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. november 2014 Skrevet 29. november 2014 Kan man få psykose uten å ha et personlighetsforstyrrelse? Er det vanlig å være redd for å dø under psykose? Er det kun schizofrene som kan bli psykotiske? Jeg er nemlig redd jeg har vært i nærheten av psykose utløst av sterk redsel og grubling selv. Men klarte kanskje å "hente meg inn igjen" på et vis. Det var vanlig for meg å være redd for å dø under psykose, var livredd hele tiden nesten. Ikke har jeg personlighetsforstyrrelse heller, og ja folk uten schizofreni kan bli psykotiske. Noen blir det bare en gang har jeg hørt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. november 2014 Skrevet 29. november 2014 Ja en kan få psykose uten å ha personlighetsforstyrrelse. Dødsangst er ikke uvanlig i psykoser. Nei, det er ikke bare personer med schizofreni som kan bli psykotiske. Det finnes mange andre former for psykose. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.