Gjest Skrevet 30. november 2014 Skrevet 30. november 2014 Det er kanskje feil. Jeg vet ingen kan hjelpe meg. Men det er vondt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Våknet for flere timer siden med uro som bare har tatt seg opp. Det kan ikke skyldes tanker når jeg våkner med det. Det sliter meg snart i stykker. Prøver med beroligende te. I går hadde jeg en bra dag med bare litt lett uro. Kunne jeg bare fått fred og ro i kroppen. Nå ønsker jeg bare å krype ut av den. Jeg vet det vil slippe taket igjen for en liten stund, men jeg er sliten av det. Sliten av å bare måtte holde ut. 0 Siter
frosken Skrevet 30. november 2014 Skrevet 30. november 2014 Jeg tenker ikke at det nødvendigvis er feil å bruke dol som en ventil, men jeg tror du i for liten grad også formidler din fortvilelse til din psykiater. Dersom de tiltakene dere har blitt enige om ikke oppleves som tilstrekkelige eller gode for deg, så synes jeg du skal ta ny kontakt og formidle at du ønsker en annen løsning om det finnes. 0 Siter
Gjest Skrevet 30. november 2014 Skrevet 30. november 2014 Jeg tenker ikke at det nødvendigvis er feil å bruke dol som en ventil, men jeg tror du i for liten grad også formidler din fortvilelse til din psykiater. Dersom de tiltakene dere har blitt enige om ikke oppleves som tilstrekkelige eller gode for deg, så synes jeg du skal ta ny kontakt og formidle at du ønsker en annen løsning om det finnes.Det var om det i hele tatt finnes.Jeg føler jeg har klart å formidle litt mer til psykiateren nå enn tidligere. Men jeg synes det vanskelig og det er svakheter jeg skammer meg over. 0 Siter
frosken Skrevet 30. november 2014 Skrevet 30. november 2014 Det var om det i hele tatt finnes. Jeg føler jeg har klart å formidle litt mer til psykiateren nå enn tidligere. Men jeg synes det vanskelig og det er svakheter jeg skammer meg over. Det er ikke sikkert det finnes perfekte løsninger, men sannsynligvis kan du få bedre hjelp enn du har i dag. Jeg synes det er opplagt at du bør ta kontakt med din psykiater for å si at du ikke anser xanor som en løsning, beskrive hvordan du har det og spørre om du må vente helt til januar før han evt. har noe annet å foreslå. 0 Siter
Gjest Skrevet 30. november 2014 Skrevet 30. november 2014 (endret) Det er ikke sikkert det finnes perfekte løsninger, men sannsynligvis kan du få bedre hjelp enn du har i dag. Jeg synes det er opplagt at du bør ta kontakt med din psykiater for å si at du ikke anser xanor som en løsning, beskrive hvordan du har det og spørre om du må vente helt til januar før han evt. har noe annet å foreslå. Så lenge vi ikke har avtale om at jeg kan ta kontakt mellom timene, så prøver jeg å vente. Selv om det føles akutt når jeg er oppi det, så er det noe jeg har levd med ganske lenge. Men jeg får se hvor lenge jeg holder ut. Jeg føler det har blitt vel mye jeg sliter med for tiden. Det eneste som er nytt er at jeg har begynt å våkne med angst. Endret 30. november 2014 av eller 0 Siter
frosken Skrevet 30. november 2014 Skrevet 30. november 2014 Så lenge vi ikke har avtale om at jeg kan ta kontakt mellom timene, så prøver jeg å vente. Selv om det føles akutt når jeg er oppi det, så er det noe jeg har levd med ganske lenge. Men jeg får se hvor lenge jeg holder ut. Jeg føler det har blitt vel mye jeg sliter med for tiden. Det eneste som er nytt er at jeg har begynt å våkne med angst. Det blir litt paradoksalt for meg at det er så viktig for deg å være "flink pasient" i forhold til din psykiater at det ser ut som om dette perspektivet fullstendig overskygger hva som kanskje kunne være konstruktivt å gjøre. Jeg ville ha foretrukket å mase litt mer på psykiateren enn han ideelt sett muligens liker - enn å måtte ta ut sykemelding, drive med selvskading osv. 0 Siter
Gjest Skrevet 30. november 2014 Skrevet 30. november 2014 Det blir litt paradoksalt for meg at det er så viktig for deg å være "flink pasient" i forhold til din psykiater at det ser ut som om dette perspektivet fullstendig overskygger hva som kanskje kunne være konstruktivt å gjøre. Jeg ville ha foretrukket å mase litt mer på psykiateren enn han ideelt sett muligens liker - enn å måtte ta ut sykemelding, drive med selvskading osv. Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare nå. Du har nok mye rett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.