Gå til innhold

Indre uro

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ble dradd med ut på julerelatert i et menighetshus . Mine barn koste seg og deltok i aktiviteter med liv, lyst og engasjement. Settingen ikke spesielt vanlig for oss. Vrimlet av mennesker . Kjente meg helt stiv da det var folk jeg burde/ kunne tatt en prat med. Var med en venninne som prater som en foss. Veldig ubehagelig for jeg følte på meg hun ville "involver" meg og "inkludere "meg. Følte og hun kjente plikt ift at jeg var der. Jeg så vekk om noen så mye som enset meg med et blikk. Tåler visst ikke blikk og tror andre vet så mye om meg. Tenker det lyser utenpå at jeg ikke er oppesen. Og jeg stoler visst ikke på min venninne:( tror hun har fortalt samtlige at jeg sliter. Var redd jeg skulle få hele menigheten på nakken.. Stilte meg i en krok og leste litt på Bergprekenen. Ble rørt og litt uvel. Redd noen sku se det..

En klappa meg på skuldra, jeg ble stiv av skrekk og redd vedk sku starte en samtale . kjente meg som gele. Når det hele var over var jeg glad påbarnas vegne , men selv fullstendig utmattet. Samtidig litt elektrisk i tankene , fikk en plutselig energi. Kanskje sunt å se folk? Kjente meg så engstelig i natt , akkurat som kroppen venter på katastrofe. Sov kun mellom 1-5, våknet opp , nå ryddet litt, men må sove. Orker ikke trene. Trodde jeg hadde en fremtid før f eks i yrkesliv, nå er jeg redd det ikke går. Bør vel ikke søke en jobb jeg har lyst på når jeg ikke vet om jeg kan klare den ? Noen ganger tror jeg alt skal ordne seg bare jeg oppnår ulike mål, det bør jeg snart lære det ikke gjør.:(

Endret av En namnlaus
Skrevet

Høres ut som en ganske kompleks opplevelse for deg de julegreiene. Når man har mye sterke emosjoner, så skal det ikke så mye ytre stimuli til før det blir litt i overkant. Jeg synes det er flott at du gjennomførte - til tross for at det kostet deg mye.

Du har nettopp begynt i en behandling som er ment å vare lenge. Jeg tror du etter hvert vil få et mye bedre liv, men jeg tror ikke det ordner seg i løpet av noen få uker. Synes du skal samarbeide med fastlege og psykolog om når du er såpass i form at det kan være aktuelt å begynne å søke jobb, - tror du skal vente til du har det noe bedre.

Fortsatt god 1. advent :-)

Skrevet

Huff ja. Hadde egentlig avlyst men ombestemt meg i siste liten. Klarte ikke sove noe, så anspent og giret og trist samtidig. Kjøpt meg noe adventsrelatert som er vakkert . Men så var det å orke ting.. Lager middag , men så inderlig trøtt og lei av å kjenne meg rådvill og lite handlekraftig . Kunne være relativt anonym i går , snart kommer skoleavslutningene , det blir enda verre.Men barna mine skal opptre alle sammen, jeg vet det vil gjøre meg så stolt og rørt.

Forts god advent

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...