Gjest Skrevet 2. desember 2014 Skrevet 2. desember 2014 Jeg vet ikke. Det er vanskelig. Det er kanskje best å si alt, men jeg tror ikke jeg vil føle meg lettet med å gjøre det. Bare ubehag. Jeg er voksen og burde oppføre meg deretter. Det er ikke godt nok å oppføre seg skikkelig i RL. Burde også klart det på et anonymt forum. Men hva jeg vil ha igjen med full åpenhet avhenger også av prosessen videre. Så var det å klare å være helt åpen da. Jeg har prøvd. Men det er mye som låser seg. 0 Siter
Gjest Skrevet 3. desember 2014 Skrevet 3. desember 2014 Jeg vet ikke. Det er vanskelig. Det er kanskje best å si alt, men jeg tror ikke jeg vil føle meg lettet med å gjøre det. Bare ubehag. Jeg er voksen og burde oppføre meg deretter. Det er ikke godt nok å oppføre seg skikkelig i RL. Burde også klart det på et anonymt forum. Men hva jeg vil ha igjen med full åpenhet avhenger også av prosessen videre. Så var det å klare å være helt åpen da. Jeg har prøvd. Men det er mye som låser seg. Ok. 0 Siter
XbellaX Skrevet 3. desember 2014 Skrevet 3. desember 2014 Jeg vet ikke. Det er vanskelig. Det er kanskje best å si alt, men jeg tror ikke jeg vil føle meg lettet med å gjøre det. Bare ubehag. Jeg er voksen og burde oppføre meg deretter. Det er ikke godt nok å oppføre seg skikkelig i RL. Burde også klart det på et anonymt forum. Men hva jeg vil ha igjen med full åpenhet avhenger også av prosessen videre. Så var det å klare å være helt åpen da. Jeg har prøvd. Men det er mye som låser seg. Gjør det noe om det er ubehagelig? Dersom målet er å forsøke å gjøre en endring, så tåler alle å stå i et følelsesmessig ubehag for en periode. Det er tross alt et ubehag som vil gå over. Jeg ser ingen grunn til at du ikke skal overleve det, gjør du? 0 Siter
Gjest Skrevet 3. desember 2014 Skrevet 3. desember 2014 Gjør det noe om det er ubehagelig? Dersom målet er å forsøke å gjøre en endring, så tåler alle å stå i et følelsesmessig ubehag for en periode. Det er tross alt et ubehag som vil gå over. Jeg ser ingen grunn til at du ikke skal overleve det, gjør du? Jeg vil nok kunne stå i litt ubehag hvis det vil gjøre meg bedre. Men det er vanskelig å utlevere seg uten at det har noe nytteverdi, samtidig som det også er veldig vanskelig når det låser seg. Men jeg har prøvd, og jeg prøver. 0 Siter
Gjest Skrevet 3. desember 2014 Skrevet 3. desember 2014 Gjør det noe om det er ubehagelig? Dersom målet er å forsøke å gjøre en endring, så tåler alle å stå i et følelsesmessig ubehag for en periode. Det er tross alt et ubehag som vil gå over. Jeg ser ingen grunn til at du ikke skal overleve det, gjør du? En annen ting er at jeg verner om førerkortet mitt og er derfor veldig engstelig for å si noe som han kan oppfatte som at jeg er ustabil. 0 Siter
XbellaX Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Jeg vil nok kunne stå i litt ubehag hvis det vil gjøre meg bedre. Men det er vanskelig å utlevere seg uten at det har noe nytteverdi, samtidig som det også er veldig vanskelig når det låser seg. Men jeg har prøvd, og jeg prøver. Hvordan vet du at det ikke har noen nytteverdi om du ikke har fått det til enda? :-) 0 Siter
XbellaX Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 En annen ting er at jeg verner om førerkortet mitt og er derfor veldig engstelig for å si noe som han kan oppfatte som at jeg er ustabil. Jeg forstår bekymringen din i forhold til medisiner og kjørekort men akkurat dette synes jeg høres i overkant engstelig ut. Istedet for å bekymre seg kan man ha en dialog på dette med behandler, "hva skal til for at"/ "vil dette føre til at" osv. 0 Siter
frosken Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 En annen ting er at jeg verner om førerkortet mitt og er derfor veldig engstelig for å si noe som han kan oppfatte som at jeg er ustabil. Siden du har en psykiater som skriver ut xanor uten å være opptatt av førerkortforskriften, så har du neppe en psykiater som er overdrevent opptatt av hvorvidt det finnes grunner til å være betenkt mht kjøring eller ikke. Snakk om det, få høre hvordan han tenker. 0 Siter
Gjest Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Jeg forstår bekymringen din i forhold til medisiner og kjørekort men akkurat dette synes jeg høres i overkant engstelig ut. Istedet for å bekymre seg kan man ha en dialog på dette med behandler, "hva skal til for at"/ "vil dette føre til at" osv. Jeg vet at en behandler har taushetsplikt. Men jeg vet at de også har opplysningsplikt. Jeg blir oppfattet til å være av de mest stabile både blant venner og i arbeidsliv. Men inni meg er jeg veldig ustabil. Det er ikke bare medisiner som gir meldeplikt. Det er ikke alle som forstår at når en kan være så ustabil på innsiden ikke også er det på utsiden. Jeg er like stabil i trafikken som jeg er i arbeidsliv og blant venner. Selv om jeg sliter med mye. Men stoler ikke på at alle behandlere forstår det. 0 Siter
skrev Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Jeg var 100% åpen med behandler inkludert at jeg ikke trodde på behandling, kanskje jeg ikke burde vært 100% ærlig hvem vet hun gadd ikke prøve å overbevise meg om at jeg tok feil ihvertfall bare sendte meg vekk 0 Siter
slabbedask Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Jeg var 100% åpen med behandler inkludert at jeg ikke trodde på behandling, kanskje jeg ikke burde vært 100% ærlig hvem vet hun gadd ikke prøve å overbevise meg om at jeg tok feil ihvertfall bare sendte meg vekk Men du hadde fått "behandling" hvis du ville? 0 Siter
Gjest Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Siden du har en psykiater som skriver ut xanor uten å være opptatt av førerkortforskriften, så har du neppe en psykiater som er overdrevent opptatt av hvorvidt det finnes grunner til å være betenkt mht kjøring eller ikke. Snakk om det, få høre hvordan han tenker. Jeg må ha kontroll. Jeg sier litt og det går greit. Så leser jeg eksepelvis her at noe har fått konsekvenser for andre. Da får jeg panikk. Det som er sagt har jeg ikke lenger kontroll over. Nå er jeg ikke alltid så hysterisk som dette, men det er likevel bl. annet dette som ligger bak og er med på å stenge for full åpenhet. 0 Siter
frosken Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Jeg vet at en behandler har taushetsplikt. Men jeg vet at de også har opplysningsplikt. Jeg blir oppfattet til å være av de mest stabile både blant venner og i arbeidsliv. Men inni meg er jeg veldig ustabil. Det er ikke bare medisiner som gir meldeplikt. Det er ikke alle som forstår at når en kan være så ustabil på innsiden ikke også er det på utsiden. Jeg er like stabil i trafikken som jeg er i arbeidsliv og blant venner. Selv om jeg sliter med mye. Men stoler ikke på at alle behandlere forstår det. Jeg er litt forundret over at du ikke stoler på at dine behandlere vil forstå deg på en adekvat måte. Hvorfor skulle de mistro det du selv forteller om eget liv? 0 Siter
Gjest Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Jeg er litt forundret over at du ikke stoler på at dine behandlere vil forstå deg på en adekvat måte. Hvorfor skulle de mistro det du selv forteller om eget liv? Jeg hadde vanskeligheter for å få NHD til å forstå at jeg er stabil uttad selv om jeg ikke er det inni meg og på dol. 0 Siter
Gjest Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Klarte utrolig nok å være åpen om noe i meg jeg har vært redd for å dele. Kjenner det lettet litt på trykket i eget indre at det ble mottatt slik det ble mottatt, samtalen var sår,krevende og intens og interessant. Ting ble problematisert så det suste, i etterkant sitter jeg likevel igjen med en følelse av å ha blitt sett uten å bli fordømt . 0 Siter
frosken Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Klarte utrolig nok å være åpen om noe i meg jeg har vært redd for å dele. Kjenner det lettet litt på trykket i eget indre at det ble mottatt slik det ble mottatt, samtalen var sår,krevende og intens og interessant. Ting ble problematisert så det suste, i etterkant sitter jeg likevel igjen med en følelse av å ha blitt sett uten å bli fordømt . Dette er det godt å lese:-) Hold godt fast ved opplevelsen av å ikke bli fordømt. 0 Siter
frosken Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Jeg hadde vanskeligheter for å få NHD til å forstå at jeg er stabil uttad selv om jeg ikke er det inni meg og på dol. Ja, men nhd har aldri møtt deg og aldri snakket med deg. Det utgjør en enorm forskjell i forhold til din fastlege og din psykiater. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Dette er det godt å lese:-) Hold godt fast ved opplevelsen av å ikke bli fordømt. skal prøve så godt jeg kan , kjente en aksept for min lidelse - samtidig som vi utforsker tanker og mine forestillinger . Godt å bli møtt av noen som sier noe jeg ikke vet, setter i gang refleksjon ...på nye måter. Det er noe trygghetsskapende og omsorgsfullt i det som blir sagt som gir grobunn for håp. Men ville ta tid...Anonymous poster hash: 32ab1...41a 0 Siter
frosken Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 skal prøve så godt jeg kan , kjente en aksept for min lidelse - samtidig som vi utforsker tanker og mine forestillinger . Godt å bli møtt av noen som sier noe jeg ikke vet, setter i gang refleksjon ...på nye måter. Det er noe trygghetsskapende og omsorgsfullt i det som blir sagt som gir grobunn for håp. Men ville ta tid...Anonymous poster hash: 32ab1...41a Ja, det vil ta tid, men det er stor forskjell på at ting tar tid når du er i gang med en prosess som på lang sikt vil kunne gi deg et bedre liv enn når du forsøker å løse alt alene. 0 Siter
Gjest Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Klarte utrolig nok å være åpen om noe i meg jeg har vært redd for å dele. Kjenner det lettet litt på trykket i eget indre at det ble mottatt slik det ble mottatt, samtalen var sår,krevende og intens og interessant. Ting ble problematisert så det suste, i etterkant sitter jeg likevel igjen med en følelse av å ha blitt sett uten å bli fordømt . Enig med frosken, dette var godt å lese 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.