Gjest Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Ja, men nhd har aldri møtt deg og aldri snakket med deg. Det utgjør en enorm forskjell i forhold til din fastlege og din psykiater.Det er sant. Men jeg har skrevet det flere ganger på dol at jeg ikke er slik i RL. Så jeg reagerte veldig i tråden jeg spurte om råd når det gjaldt en venn som slet psykisk. Da forstod jeg fullt ut hvilke inntrykk både NHD og andre på dol har av meg. Da så jeg konsekvensene av å være åpen. Jeg har oppdratt flere barn med både omsorg og fornuft selv om ikke alt alltid har vært feilfritt. Det er bare mine egne følelser og vanskeligheter jeg ikke har taklet etter at jeg ble syk. Og det er det som er kommet frem på dol.Jeg prøver å være åpen, men det er mye som holder igjen. 0 Siter
Gjest Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Ja, det vil ta tid, men det er stor forskjell på at ting tar tid når du er i gang med en prosess som på lang sikt vil kunne gi deg et bedre liv enn når du forsøker å løse alt alene. ja gir håp- og jeg kjenner meg ikke så inderlig alene med alt trist. Ha energi til å ha en hyggelig / åpen prat m ektefelle.. Og sett litt advents barnetv m mine barn. Nå utmattet og trøtt , tankene løpet også.. 0 Siter
Gjest Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Enig med frosken, dette var godt å lese takk:) 0 Siter
Mannmedfølelser Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 takk:) lurer på når det gjelder åpenhet med psykolog er det alltid lurt å fortelle at du er betatt av hun når du er mann som får behandling. Føler meg som ett helt menneske når jeg er til behandling. Greier ikke slutte å tenke på hun. Det er en veldig god følelse av nærhet jeg får. Noen gode råd? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 lurer på når det gjelder åpenhet med psykolog er det alltid lurt å fortelle at du er betatt av hun når du er mann som får behandling. Føler meg som ett helt menneske når jeg er til behandling. Greier ikke slutte å tenke på hun. Det er en veldig god følelse av nærhet jeg får. Noen gode råd? hva med å ta dette opp som eget tema? Tror ikke jeg drister meg til å svare, hørt dette er relativt vanligAnonymous poster hash: 32ab1...41a 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 (endret) Jeg vet at en behandler har taushetsplikt. Men jeg vet at de også har opplysningsplikt. Jeg blir oppfattet til å være av de mest stabile både blant venner og i arbeidsliv. Men inni meg er jeg veldig ustabil. Det er ikke bare medisiner som gir meldeplikt. Det er ikke alle som forstår at når en kan være så ustabil på innsiden ikke også er det på utsiden. Jeg er like stabil i trafikken som jeg er i arbeidsliv og blant venner. Selv om jeg sliter med mye. Men stoler ikke på at alle behandlere forstår det. Vet du hva som ligger i opplysningsplikten siden du frykter den så mye som du gjør? Har du spurt din behandler om den? Endret 5. desember 2014 av XbellaX 0 Siter
Madelenemie Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Hei! Jeg har ingen behandler men jeg var ærlig! Jeg ønsker ingen ny behandler. jeg fungerer ikke så overfladisk:-( Jeg klarer meg selv, om jeg lever eller dør! 0 Siter
frosken Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Hei! Jeg har ingen behandler men jeg var ærlig! Jeg ønsker ingen ny behandler. jeg fungerer ikke så overfladisk:-( Jeg klarer meg selv, om jeg lever eller dør! Det er bra du rakk å være ærlig før du fikk vite at din psykiater skal pensjonere seg. Tiden vil vise om du klarer deg greit uten behandler eller ikke. Sannsynligvis har du oppnådd så mye gjennom samarbeidet med din psykiater at du er godt rustet til å klare deg uten henne. 0 Siter
Gondor Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Jeg er ikke 100 % åpen og ærlig. Men dette vet min psykiater. Man kan vel si jeg har mange problemer, og med det mener jeg at noen tema er verre enn andre tema. Det er 2 tema jeg ikke går innpå med min psykiater. Han vet om de, for han har spurt, men jeg har sagt at jeg ikke vil fokusere på de ennå fordi jeg mener de ikke har så veeldig stor innvirkning på alt det andre jeg plages med (og kanskje også litt fordi jeg har en mannlig psykiater, og jeg syns det hadde vært lettere å snakke om disse 2 tingene med en kvinnelig psykiater). Jeg er helt åpen og ærlig om alt det andre, for det er da jeg føler at han ser meg slik som jeg har det, og kan da gi best mulig hjelp. Håper at jeg en dag kan klare å snakke om alt med han, for han er kjempeflink og vi har veldig god kommunikasjon. Jeg kan henge meg på dette. Det er ett tema jeg lar ligge hos psykologen selv om det plager meg. Dette fordi vi har snakket så mye om det og jeg føler ikke at jeg kommer noen videre. Jeg kan komme innpå det fra tid til annen, men vi er begge enige om at dette får vi la ligge en stund. Så nei, jeg er ikke 100 % ærlig ovenfor psykologen og jeg innser at jeg må ta opp dette tema om ikke så altfor lenge, selv om det gjør sabla vondt. 0 Siter
Pallida Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Jeg kan henge meg på dette. Det er ett tema jeg lar ligge hos psykologen selv om det plager meg. Dette fordi vi har snakket så mye om det og jeg føler ikke at jeg kommer noen videre. Jeg kan komme innpå det fra tid til annen, men vi er begge enige om at dette får vi la ligge en stund. Så nei, jeg er ikke 100 % ærlig ovenfor psykologen og jeg innser at jeg må ta opp dette tema om ikke så altfor lenge, selv om det gjør sabla vondt. Jeg tenker man er 100% ærlig når man gir uttrykk for at man ikke er klar for å utdype et smertefullt tema, akkurat nå. Da er det jo det som er sant. Det blir noe annet å holde tilbake/skjule viktige opplysninger. Jeg har også tema jeg ennå ikke har vært i dybden på, og jeg setter pris på at psykologen ikke presser meg, men sier at vi går "dit" når jeg er klar. Visst må man tåle ubehag i terapi, men å tvinge fram smertefulle tema prematurt, er ikke nødvendigvis en god ting. 0 Siter
Gjest Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Vet du hva som ligger i opplysningsplikten siden du frykter den så mye som du gjør? Har du spurt din behandler om den?Jeg har spurt NHD for her er jeg anonym. Har ikke tenkt å spør min behandler. Selv om jeg har liten grunn til å frykte noe, så føler jeg meg utrygg. Nå er jeg engang slik at jeg blir fort utrygg for å miste noe som betyr mye for meg, selv om det er liten grunn for å tenke slik. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Det er bra du rakk å være ærlig før du fikk vite at din psykiater skal pensjonere seg. Tiden vil vise om du klarer deg greit uten behandler eller ikke. Sannsynligvis har du oppnådd så mye gjennom samarbeidet med din psykiater at du er godt rustet til å klare deg uten henne. Hei! Jeg kommer ALDRI til å oppsøke psykiatrien en gang til. Min psykiater sa hun skal ringe autismeenheten m.fl. jeg så da en annen vei og tenkte mine egne tanker. på de er konklusjonen at alt er uønsket. 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Jeg tenker man er 100% ærlig når man gir uttrykk for at man ikke er klar for å utdype et smertefullt tema, akkurat nå. Da er det jo det som er sant. Det blir noe annet å holde tilbake/skjule viktige opplysninger. Jeg har også tema jeg ennå ikke har vært i dybden på, og jeg setter pris på at psykologen ikke presser meg, men sier at vi går "dit" når jeg er klar. Visst må man tåle ubehag i terapi, men å tvinge fram smertefulle tema prematurt, er ikke nødvendigvis en god ting. Fint innlegg, jeg er helt enig. 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Jeg har spurt NHD for her er jeg anonym. Har ikke tenkt å spør min behandler. Selv om jeg har liten grunn til å frykte noe, så føler jeg meg utrygg. Nå er jeg engang slik at jeg blir fort utrygg for å miste noe som betyr mye for meg, selv om det er liten grunn for å tenke slik. Da er det fint du fortsetter å utfordre tankene dine. Førerkortet forsvinner ikke fordi om du går igjennom en ustabil periode. 0 Siter
missmas Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Da er det fint du fortsetter å utfordre tankene dine. Førerkortet forsvinner ikke fordi om du går igjennom en ustabil periode. Det forsvinner bare om du blir lagt inn for mani Det skjer de færreste har jeg inntrykk av 0 Siter
Gjest Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Det forsvinner bare om du blir lagt inn for maniDet skjer de færreste har jeg inntrykk avDet finnes også andre grunner til at de kan vurdere det som om man er for ustabil. 0 Siter
missmas Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Ta lappen min pga en mani flere år tilbake der jeg aldri satt bak rattet 0 Siter
Gjest Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Ta lappen min pga en mani flere år tilbake der jeg aldri satt bak rattetSlikt synes jeg er skremmende å høre. Tok de lappen flere år etter at du ble bra? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.