Gå til innhold

Psykiatrinick

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lettere å få svar hvis en lager seg et psykiatrinick her? Ser ut som det er de samme kjendisene som får svar og at det er vanskelig å få innpass for nye brukere. 

Anonymous poster hash: 74fb1...e86
Skrevet (endret)

Se NHD sin post om akkurat dette.

Det har ingen hensikt å poste som anonym synes jeg. Jeg forstår ikke hvorfor så mange gjør det. Jeg er akkurat like anonym som om jeg hadde brukt anonym bruker.

Synes nye brukere som bruker nick veldig ofte får svar.

Endret av issomethingwrong
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 1.12.2014 den 10.06):

Er det lettere å få svar hvis en lager seg et psykiatrinick her? Ser ut som det er de samme kjendisene som får svar og at det er vanskelig å få innpass for nye brukere. 

Spørrere spør ofte flere ganger / kommer med oppfølgend espørsmål. Det er langt lettere for meg å følge tråden om en lager seg et nick. Du er like anonym med et nick.

Skrevet
  Nils Håvard Dahl, psykiater skrev (På 1.12.2014 den 10.09):

Spørrere spør ofte flere ganger / kommer med oppfølgend espørsmål. Det er langt lettere for meg å følge tråden om en lager seg et nick. Du er like anonym med et nick.

Ok, men siden jeg spør på vegne av andre og ikke meg selv, vil jeg være forsiktig. Trådene pleier å bli lagt ut på klikk. Noe jeg ikke ønsker og i tilfelle det skjer, vil jeg helst ikke bruke fast nick. Det er av hensyn til den jeg spør om.

Skrevet

Selvsagt er man <strong>ikke</strong> like anonym med et nick. Da blir alle ens innlegg "koblet sammen" for hvem som helst med et minimum av internettkunnskaper. En kan legge sammen forskjellige ting fra forskjellige poster, for å identifisere brukeren, eller det kan være sånn at én post uheldigvis er avslørende - og da har man full oversikt over resten vedkommende har skrevet.

Anonymous poster hash: aad36...96a

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ok. Valget er ditt/den andres.

Skrevet
  Nils Håvard Dahl, psykiater skrev (På 1.12.2014 den 10.16):

Ok. Valget er ditt/den andres.

Sant det. Valget er mitt og jeg velger ikke bli blant kjendisene, så jeg får heller søke svar andre steder :-) 

Skrevet
  issomethingwrong skrev (På 1.12.2014 den 10.07):

Se NHD sin post om akkurat dette.

Det har ingen hensikt å poste som anonym synes jeg. Jeg forstår ikke hvorfor så mange gjør det. Jeg er akkurat like anonym som om jeg hadde brukt anonym bruker.

Synes nye brukere som bruker nick veldig ofte får svar.

Du er naiv. Selvsagt er du ikke like anonym om du bruker det samme nicket over flere år. Svar på den siste setninga di er: Nei, det er de samme gamle.

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 1.12.2014 den 10.51):

Du er naiv. Selvsagt er du ikke like anonym om du bruker det samme nicket over flere år. Svar på den siste setninga di er: Nei, det er de samme gamle.

Morsomt hvordan 99% av drittslenging og personangrep her utføres av anonym bruker.

Hvordan skal noen kjenne meg igjen ut fra navnet jeg bruker her?

For øvrig er jeg ikke så veldig redd for å bli gjenkjent. Hva er den store krisen om man skulle bli det?

Skrevet
  issomethingwrong skrev (På 1.12.2014 den 10.59):

Morsomt hvordan 99% av drittslenging og personangrep her utføres av anonym bruker.

For øvrig er jeg ikke så veldig redd for å bli gjenkjent. Hva er den store krisen om man skulle bli det?

Er det "drittslenging" og "personangrep" å kalle deg naiv på bakgrunn av at det du sier (her og nå) oppleves som naivt?

De kjenner deg ikke igjen ut fra navnet ditt, men du kan bli gjenkjent om du ikke er forsiktig med en viss type informasjon. Hvis to brukere vet om hverandre IRL så er det ganske enkelt. Og noen syns det er morsomt å grave.

Kanskje du selv ikke syns det er noen krise, altså for deg som person, men det henger kanskje litt sammen med hva du tar opp her? Det kan hende folk tar opp ting som incest og andre overgrep. Større samlivsproblemer - faktisk var det en bruker for noen år siden som ble gjenkjent av en voldelig eks. Alvorlige psykoser. Andre typer problemer det er mye stigma omkring.

Skrevet
  issomethingwrong skrev (På 1.12.2014 den 10.59):

Nå er du veldig hårsår, når du mener det jeg skrev er personangrep og drittslenging. Har sett du har skrevet slik til andre her inne også. Du virker paranoid, så du er antagelig ikke tilstrekkelig medisinert.

Jeg mener fortsatt det er naivt å tro at en ikke bli lettere igjenkjent hvis en bruker et og samme nick over flere. Nicket ditt er søkbart og all historikken din kan søkes opp. Det er ikke mulig hvis du er anonym.

En annen måte å løse det på som jeg tenkte litt nå er endre det nicket jeg vanligvis bruker og bruke et helt nytt på psykiatri en periode jeg har behov for det og så skifte til et helt annet igjen, når jeg skal tilbake på åpent. Det kan være en mulighet selvfølgelig. Det er i hvertfall ikke aktuelt å bruke samme nick over alt. Om det ikke er krise for deg å bli gjenkjent, må du bare akseptere at det kan være det for andre.

Skrevet

Jeg vet ihvertfall at folk vil kunne både kjenne meg igjenn OG folk som ikke kjenner meg til og med vil klare med nok arbeid å finne ut mitt ekte navn. Men for meg er det ingen superkrise da å eventuelt bli gjenkjent eller funnet ut, derfor jeg er litt slapp og sier mye jeg ikke "burde" personvernmessigt. Det største "problemet" er at folk kan finne IPen din veldig lett her, bor du på et lite sted så skal det ikke mye detektivarbeid til, men det vil jo bare være ordentlige stalkers som gidder det så er neppe noe problem realistisk sett, den eneste som har stalket folk litt her er meg så jeg er nok trygg :P

Skrevet

Ja det er lett å finne IP'en til folk her. Det er bare å sende en PM med et spesielt bilde i, og vips. Når bildet vises på skjermen din blir IP'en din lagret hos avsender. Og IP kan man spore på f.eks. http://www.ip-tracker.org

Så sånn er det med den saken.

Men men.

(Og hvis man er litt paranoid anlagt så kan det jo tenkes at de bruker IP'en til å hacke seg inn på mobilen din og filme deg i pinlige situasjoner for å legge ut på nettet...

Men men.)

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 1.12.2014 den 11.29):

Ja det er lett å finne IP'en til folk her. Det er bare å sende en PM med et spesielt bilde i, og vips. Når bildet vises på skjermen din blir IP'en din lagret hos avsender. Og IP kan man spore på f.eks. http://www.ip-tracker.org

Så sånn er det med den saken.

Men men.

(Og hvis man er litt paranoid anlagt så kan det jo tenkes at de bruker IP'en til å hacke seg inn på mobilen din og filme deg i pinlige situasjoner for å legge ut på nettet...

Men men.)

:lol:

Har kapteinen gått undercover eller? Neida bare tuller vet det ikke er lov å gjette hvem anonyme folk er og respekterer selvfølgelig adminsa 110% !

Men men ;)

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 1.12.2014 den 11.29):
Ja det er lett å finne IP'en til folk her. Det er bare å sende en PM med et spesielt bilde i, og vips. Når bildet vises på skjermen din blir IP'en din lagret hos avsender. Og IP kan man spore på f.eks. http://www.ip-tracker.org Så sånn er det med den saken. Men men. (Og hvis man er litt paranoid anlagt så kan det jo tenkes at de bruker IP'en til å hacke seg inn på mobilen din og filme deg i pinlige situasjoner for å legge ut på nettet... Men men.) Anonymous poster hash: aad36...96a [/quote

Nå ble jeg faktisk litt skremt.

Skrevet
  *Edvarda* skrev (På 1.12.2014 den 11.36):

Du får høre med Admin Doktoronline da vettu. Be de bekrefte eller avkrefte min påstand. Spørre om de har tenkt å gjøre noe med saken. ;) Sannsynligvis ønsker de å gjøre noe med det om det er en respektert bruker som ytrer bekymringer.

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 1.12.2014 den 11.39):

Du får høre med Admin Doktoronline da vettu. Be de bekrefte eller avkrefte min påstand. Spørre om de har tenkt å gjøre noe med saken. ;) Sannsynligvis ønsker de å gjøre noe med det om det er en respektert bruker som ytrer bekymringer.

Er dette noe du har opplevd? Altså at folk har sporet IPen din og hacket mobiltelefonen din? Høres ganske psykt ut.

Skrevet
  skrev skrev (På 1.12.2014 den 11.45):

Er dette noe du har opplevd? Altså at folk har sporet IPen din og hacket mobiltelefonen din? Høres ganske psykt ut.

Nei, det har jeg (nok?) ikke opplevd. ;)

Sier bare at det er mulig. Det er nok vanskelig å hacke mobilen min og ta kontroll over kamera, men finne ut min IP? Det er lett. :)

Men men.

Vi får høre hva Admin Doktoronline har å si om saken. Kanskje bare innbiller jeg meg hele greia? Kanskje er dette i virkeligheten er bulletproof plattform utveksling av diagnoser og andre helseopplysninger, og at det er jeg som er paranoid. :)

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Gjest Gargamel
Skrevet

Folk *kan* gjøre så mye rart. Man kan bryte seg inn gjennom en låst dør, men det krever litt jobb og er risikabelt.

Man *kan* sikkert hacke telefonen min og lage verdens kjedeligste YouTube-video, men hva er vitsen? De som bryter seg inn i huset mitt kan i alle fall få en gevinst ut av det.

Man bør gjøre det litt tungvint og risikabelt for skurkene, men jeg aksepterer en viss risiko.

Hvis man ikke tør ha et nick på dol synes jeg man er overnervøs.

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 1.12.2014 den 11.51):

Nei, det har jeg (nok?) ikke opplevd. ;)

Sier bare at det er mulig. Det er nok vanskelig å hacke mobilen min og ta kontroll over kamera, men finne ut min IP? Det er lett. :)

Men men.

Vi får høre hva Admin Doktoronline har å si om saken. Kanskje bare innbiller jeg meg hele greia? Kanskje er dette i virkeligheten er bulletproof plattform utveksling av diagnoser og andre helseopplysninger, og at det er jeg som er paranoid. :)

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Nei jeg tror du har rett i at man kan finne IPen men man får ikke gjort så mye med den da, man kan DDOSe eller så kan man vite hvor i landet en person bor. For å få vite noe mer enn det må man bestikke noen som arbeider hos ISPen og det er vel ikke så veldig realistisk. Men det er klart all informasjon som kommer frem vil jo øke sannsynligheten for at folk kjenner deg igjenn det er klart. Det er selvsagt ikke noe i veien for at DOL hoster bildene selv men DOL er vel ikke så opptattt av personvern og slikt, de lagrer jo alle brukeres IP adresser og slikt for evig tid bla.a fordi brukerne ikke hever stemmen og klager på uforsvarlig praksis.

Men men, vi får se hva som skjer

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...