Gå til innhold

Hjelp!

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvordan vet vi at han ble kastet ut? At han ikke ble tilbudt hjelp, innlagt eller poliklinisk?

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caylee

18

• AnonymBruker

12

• stjernestøv

9

• ISW

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet (endret)

Hvordan vet vi at han ble kastet ut? At han ikke ble tilbudt hjelp, innlagt eller poliklinisk?

Fordi det er det mest vanlige. Ikke alltid men veldig ofte. Med en gang tvang ikke er oppfylt, er det rett hjem. Uansett om man faktisk trenger å være der en stund å få hjelp. Det kan ikke du si noe imot, da går du imot fakta.

Endret av Caylee
Skrevet

Fordi det er det mest vanlige. Ikke alltid men veldig ofte. Med en gang tvang ikke er oppfylt, er det rett hjem. Uansett om man faktisk trenger å være der en stund å få hjelp. Det kan ikke du si noe imot, da går du imot fakta.

Jeg har alltid fått tilbud om å være innlagt lenger enn jeg har villet, og det er frivillig. Jeg tror de gjerne vil hjelpe, men man må ville det selv.

Skrevet

Jeg har alltid fått tilbud om å være innlagt lenger enn jeg har villet, og det er frivillig. Jeg tror de gjerne vil hjelpe, men man må ville det selv.

Jeg har også fått tilbud om det, men da er det bare snakk om dager. Hva hjelper vel det? De fleste som faktisk vil være innlagt blir ikke innlagt. Kanskje max noen dager. Å si noe annet, er feil. Da vil jeg gjerne ha bevis.

Skrevet

Jeg mener du tar feil. Leger blir leger fordi de har interesse for å hjelpe syke mennesker. Vil man bare tjene penger blir man sivilingeniør eller siviløkonom.

Psykiatere er leger som ønsker å hjelpe pasientene sine.

Problemet er at hjelpen som tilbys ikke alltid oppleves som hjelp der og da. Men i det lange løp tror jeg at det hjelper.

Nå er du bare naiv.

Anonymous poster hash: 79918...841

Skrevet (endret)

Nå hadde ikke psykiateren her på dol mer å si. Han fant ut at jeg har rett. De fleste som ikke er på tvang, blir kastet ut etter stund på akutten.

Endret av Caylee
Skrevet

Nå er du bare naiv. Anonymous poster hash: 79918...841

Ja. Helt enig. Må være antiskeptikaen.

Skrevet

Ja. Helt enig. Må være antiskeptikaen.

Du mener lønn og status er uten betydning?

Skrevet

Herregud så mange potensielle medlemmer av scientologien det tidvis befinner seg her..

Skrevet (endret)

Herregud så mange potensielle medlemmer av scientologien det tidvis befinner seg her..

Jeg er medlem av realiteten. Scientologien er jeg usikker hva går ut på. Hva mener de egentlig?

(Og nei jeg er ikke sint, ser bare sånn ut når jeg skriver uten smilys ;) )

Endret av Caylee
Skrevet

Du mener lønn og status er uten betydning?Anonymous poster hash: 79918...841

Jo. Men det finnes enklere måter å få det på enn å lide seg gjennom 3 år i sjakklubben på VGS for å få gode karakterer, 6 år harde studier og 5 års spesialisering bare for å få gleden av å legge noen i belter, hvis det var intensjonen.

Skrevet

Jeg har også fått tilbud om det, men da er det bare snakk om dager. Hva hjelper vel det? De fleste som faktisk vil være innlagt blir ikke innlagt. Kanskje max noen dager. Å si noe annet, er feil. Da vil jeg gjerne ha bevis.

Kunne være der flere uker jeg om jeg ønsket det, de var veldig greie. Alltid når jeg har vært skikkelig syk har jeg fått tilbud om innleggelse, det er jo ikke snakk om å ville men hva behovet er. Men alle har jo ulike erfaringer.

Skrevet

Kunne være der flere uker jeg om jeg ønsket det, de var veldig greie. Alltid når jeg har vært skikkelig syk har jeg fått tilbud om innleggelse, det er jo ikke snakk om å ville men hva behovet er. Men alle har jo ulike erfaringer.

Bra du får hjelp når du trenger. Det er viktig.

Jeg sier ikke at det alltid er slik. Men dessverre er det oftest slik.

Skrevet

Jeg vet bare at min psykiater er snill som dagen er lang. Og jeg tviler sterkt på at han ikler seg svart kappe og høygaffel og horn det øyeblikket jeg går ut døren og neste pasient kommer inn..

Hvorfor opplever folk psykiatere som jævler? Jo fordi de absolutt ikke skal samarbeide. Du må samarbeide for å bli frisk.

Skrevet

Jo. Men det finnes enklere måter å få det på enn å lide seg gjennom 3 år i sjakklubben på VGS for å få gode karakterer, 6 år harde studier og 5 års spesialisering bare for å få gleden av å legge noen i belter, hvis det var intensjonen.

Alm. leger har ikke 5 års spesialisering.

Skrevet

Jeg vet bare at min psykiater er snill som dagen er lang. Og jeg tviler sterkt på at han ikler seg svart kappe og høygaffel og horn det øyeblikket jeg går ut døren og neste pasient kommer inn..

Hvorfor opplever folk psykiatere som jævler? Jo fordi de absolutt ikke skal samarbeide. Du må samarbeide for å bli frisk.

Ikke alle som er så heldige at de får snakke med psykiater. 

Skrevet

Alm. leger har ikke 5 års spesialisering.

Jo, de aller fleste har det. De er spesialister i allmennmedisin.

Skrevet

Jo, de aller fleste har det. De er spesialister i allmennmedisin.

Min fastlege er ikke det (hverken den "faste", eller vikaren).

Skrevet

Nå hadde ikke psykiateren her på dol mer å si. Han fant ut at jeg har rett. De fleste som ikke er på tvang, blir kastet ut etter stund på akutten.

Hvis en suicidal pasient ikke får tilbud om behandling, er det både feil og et brudd på helselover.

Nå handlet ikke denne tråden om behandling generelt, men om TS sin sønn. Det er ingenting i det hun skriver og har skrevet tidligere som verken tyder på at han er kastet ut eller at han har et ønske om behandling. Det er nettopp det som er mors problem. Hun ser hans hjelpebehov, men klarer ikke å få han til å søke hjelp.

Skrevet

Bra du får hjelp når du trenger. Det er viktig.

Jeg sier ikke at det alltid er slik. Men dessverre er det oftest slik.

Ja er takknemlig for det, men vet jo det er folk som ikke får hjelp og jeg vet ikke hvorfor. Nå var det snakk om at jeg skulle få et nytt tilbud, kort innleggelse som forebyggelse på bare noen dager hvis jeg skulle trenge det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...