Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Hvordan vet vi at han ble kastet ut? At han ikke ble tilbudt hjelp, innlagt eller poliklinisk? 0 Siter
Caylee Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 (endret) Hvordan vet vi at han ble kastet ut? At han ikke ble tilbudt hjelp, innlagt eller poliklinisk? Fordi det er det mest vanlige. Ikke alltid men veldig ofte. Med en gang tvang ikke er oppfylt, er det rett hjem. Uansett om man faktisk trenger å være der en stund å få hjelp. Det kan ikke du si noe imot, da går du imot fakta. Endret 1. desember 2014 av Caylee 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Fordi det er det mest vanlige. Ikke alltid men veldig ofte. Med en gang tvang ikke er oppfylt, er det rett hjem. Uansett om man faktisk trenger å være der en stund å få hjelp. Det kan ikke du si noe imot, da går du imot fakta. Jeg har alltid fått tilbud om å være innlagt lenger enn jeg har villet, og det er frivillig. Jeg tror de gjerne vil hjelpe, men man må ville det selv. 0 Siter
Caylee Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Jeg har alltid fått tilbud om å være innlagt lenger enn jeg har villet, og det er frivillig. Jeg tror de gjerne vil hjelpe, men man må ville det selv. Jeg har også fått tilbud om det, men da er det bare snakk om dager. Hva hjelper vel det? De fleste som faktisk vil være innlagt blir ikke innlagt. Kanskje max noen dager. Å si noe annet, er feil. Da vil jeg gjerne ha bevis. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Jeg mener du tar feil. Leger blir leger fordi de har interesse for å hjelpe syke mennesker. Vil man bare tjene penger blir man sivilingeniør eller siviløkonom. Psykiatere er leger som ønsker å hjelpe pasientene sine. Problemet er at hjelpen som tilbys ikke alltid oppleves som hjelp der og da. Men i det lange løp tror jeg at det hjelper. Nå er du bare naiv. Anonymous poster hash: 79918...841 0 Siter
Caylee Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 (endret) Nå hadde ikke psykiateren her på dol mer å si. Han fant ut at jeg har rett. De fleste som ikke er på tvang, blir kastet ut etter stund på akutten. Endret 1. desember 2014 av Caylee 0 Siter
ISW Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Nå er du bare naiv. Anonymous poster hash: 79918...841 Ja. Helt enig. Må være antiskeptikaen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Ja. Helt enig. Må være antiskeptikaen. Du mener lønn og status er uten betydning?Anonymous poster hash: 79918...841 0 Siter
ISW Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Herregud så mange potensielle medlemmer av scientologien det tidvis befinner seg her.. 0 Siter
Caylee Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 (endret) Herregud så mange potensielle medlemmer av scientologien det tidvis befinner seg her.. Jeg er medlem av realiteten. Scientologien er jeg usikker hva går ut på. Hva mener de egentlig? (Og nei jeg er ikke sint, ser bare sånn ut når jeg skriver uten smilys ) Endret 1. desember 2014 av Caylee 0 Siter
ISW Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Du mener lønn og status er uten betydning?Anonymous poster hash: 79918...841 Jo. Men det finnes enklere måter å få det på enn å lide seg gjennom 3 år i sjakklubben på VGS for å få gode karakterer, 6 år harde studier og 5 års spesialisering bare for å få gleden av å legge noen i belter, hvis det var intensjonen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Jeg har også fått tilbud om det, men da er det bare snakk om dager. Hva hjelper vel det? De fleste som faktisk vil være innlagt blir ikke innlagt. Kanskje max noen dager. Å si noe annet, er feil. Da vil jeg gjerne ha bevis. Kunne være der flere uker jeg om jeg ønsket det, de var veldig greie. Alltid når jeg har vært skikkelig syk har jeg fått tilbud om innleggelse, det er jo ikke snakk om å ville men hva behovet er. Men alle har jo ulike erfaringer. 0 Siter
Caylee Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Kunne være der flere uker jeg om jeg ønsket det, de var veldig greie. Alltid når jeg har vært skikkelig syk har jeg fått tilbud om innleggelse, det er jo ikke snakk om å ville men hva behovet er. Men alle har jo ulike erfaringer. Bra du får hjelp når du trenger. Det er viktig. Jeg sier ikke at det alltid er slik. Men dessverre er det oftest slik. 0 Siter
ISW Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Jeg vet bare at min psykiater er snill som dagen er lang. Og jeg tviler sterkt på at han ikler seg svart kappe og høygaffel og horn det øyeblikket jeg går ut døren og neste pasient kommer inn.. Hvorfor opplever folk psykiatere som jævler? Jo fordi de absolutt ikke skal samarbeide. Du må samarbeide for å bli frisk. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Jo. Men det finnes enklere måter å få det på enn å lide seg gjennom 3 år i sjakklubben på VGS for å få gode karakterer, 6 år harde studier og 5 års spesialisering bare for å få gleden av å legge noen i belter, hvis det var intensjonen. Alm. leger har ikke 5 års spesialisering. Anonymous poster hash: 79918...841 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Jeg vet bare at min psykiater er snill som dagen er lang. Og jeg tviler sterkt på at han ikler seg svart kappe og høygaffel og horn det øyeblikket jeg går ut døren og neste pasient kommer inn.. Hvorfor opplever folk psykiatere som jævler? Jo fordi de absolutt ikke skal samarbeide. Du må samarbeide for å bli frisk. Ikke alle som er så heldige at de får snakke med psykiater. Anonymous poster hash: 79918...841 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Alm. leger har ikke 5 års spesialisering. Anonymous poster hash: 79918...841 Jo, de aller fleste har det. De er spesialister i allmennmedisin. 0 Siter
slabbedask Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Jo, de aller fleste har det. De er spesialister i allmennmedisin. Min fastlege er ikke det (hverken den "faste", eller vikaren). 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Nå hadde ikke psykiateren her på dol mer å si. Han fant ut at jeg har rett. De fleste som ikke er på tvang, blir kastet ut etter stund på akutten. Hvis en suicidal pasient ikke får tilbud om behandling, er det både feil og et brudd på helselover. Nå handlet ikke denne tråden om behandling generelt, men om TS sin sønn. Det er ingenting i det hun skriver og har skrevet tidligere som verken tyder på at han er kastet ut eller at han har et ønske om behandling. Det er nettopp det som er mors problem. Hun ser hans hjelpebehov, men klarer ikke å få han til å søke hjelp. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. desember 2014 Skrevet 1. desember 2014 Bra du får hjelp når du trenger. Det er viktig. Jeg sier ikke at det alltid er slik. Men dessverre er det oftest slik. Ja er takknemlig for det, men vet jo det er folk som ikke får hjelp og jeg vet ikke hvorfor. Nå var det snakk om at jeg skulle få et nytt tilbud, kort innleggelse som forebyggelse på bare noen dager hvis jeg skulle trenge det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.