Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke lyst til noe og kjenner aversjon ift det meste. Forventninger og forsøk på å lage stemning går meg på nervene- men har jo forpliktelser. Ikke lystbetont!

Det ( lille) jeg gjør blir mislykka, eks middagen ( dagen prosjekt ). Den ble brent Er trøtt men får ikke sove. Kanskje er jeg fysisk syk. Orker ikke trene heller nå. Klarer ikke tvinge meg til det heller ( klarte det nesten ett år..)Hev strikkeprosjektet i søpla, mislykka det og. Juleinnkjøp er krevende, streifet innom et gedigent senter ( huff) og kjøpte ikke en ting. Må vende på hver krone , så redd for økonomisk katastrofe. Den er like om hjørne og plenty dager til Nav betaler meg for at jeg går på gress og ikke får til noe. Synes det er tærende å være så isolert og kjenner meg så uinspirert . Lyst til å søke en skrivejobb, men går sikkert rett til h.. Uansett .. Og hvem vil ha et slikt vesen som meg i arbeid :( sur hilsen

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du greier i det minste å skrive hyppig om det.

Skrevet

Har ikke lyst til noe og kjenner aversjon ift det meste. Forventninger og forsøk på å lage stemning går meg på nervene- men har jo forpliktelser. Ikke lystbetont!

Det ( lille) jeg gjør blir mislykka, eks middagen ( dagen prosjekt ). Den ble brent Er trøtt men får ikke sove. Kanskje er jeg fysisk syk. Orker ikke trene heller nå. Klarer ikke tvinge meg til det heller ( klarte det nesten ett år..)Hev strikkeprosjektet i søpla, mislykka det og. Juleinnkjøp er krevende, streifet innom et gedigent senter ( huff) og kjøpte ikke en ting. Må vende på hver krone , så redd for økonomisk katastrofe. Den er like om hjørne og plenty dager til Nav betaler meg for at jeg går på gress og ikke får til noe. Synes det er tærende å være så isolert og kjenner meg så uinspirert . Lyst til å søke en skrivejobb, men går sikkert rett til h.. Uansett .. Og hvem vil ha et slikt vesen som meg i arbeid :( sur hilsen

Prøv å skrive ned det du får til i stedet for det du føler du mislykkes med.

Du bruker hele dagen og greier vel å stelle hus, vaske klær, gjøre innkjøp osv, dessuten har du laget middag som er vellykket selv om middagen du laget i dag ikke var det.

Det gir inspirasjon og oppmuntring til en selv å lese om prosjekt en lykkes med i stedet for at du hele tiden konsentrerer deg og de deler av livet du føler at du takler dårligst.

Oppmuntrende hilsen fra

Skrevet

Prøv å skrive ned det du får til i stedet for det du føler du mislykkes med.

Du bruker hele dagen og greier vel å stelle hus, vaske klær, gjøre innkjøp osv, dessuten har du laget middag som er vellykket selv om middagen du laget i dag ikke var det.

Det gir inspirasjon og oppmuntring til en selv å lese om prosjekt en lykkes med i stedet for at du hele tiden konsentrerer deg og de deler av livet du føler at du takler dårligst.

Oppmuntrende hilsen fra

takk for oppmuntring.

Orker ikke annet enn å være negativ , min optimisme faller visst påsteingrunn likevel. Kunne nesten ønske jeg var alene , så kunne jeg råtne i fred. Vet ikke om jeg tror på terapi lenger heller .. Tror jeg har en inngrodd angst det er vanskelig å kurere . Og lei av å snakke om meg selv ( æsj).

Skrevet

Du greier i det minste å skrive hyppig om det.

ja syter fælt. Burde kanskje heller gravd meg en grøft
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

ja syter fælt. Burde kanskje heller gravd meg en grøft

Du burde følge de hundrevis av likelydende og gode råd du har fått her på dol.

Skrevet

Du burde følge de hundrevis av likelydende og gode råd du har fått her på dol.

ja - mislykkes i å følge dem og dessverre.

Gjør noen forsøk i blant.Kanskje fortoner jeg meg annerledes i RL - sikkert en mer utydelig skikkelse der. Fått høre jeg balanserer på en tynn line dog ( hjelp!)

Men vet jeg kanskje må smøre meg med tålmodighet ( et råd).

Virker ikke som helsevesenet er spesielt opptatt av at jeg skal medisineres ( råd her- . ) Synes det er så ekkelt ( les ydmykende) og farlig å måtte spørre om " slikt". I alle fall det medikament du/ Frosken har anbefalt. Min legebror uenig i det tror jeg.

Redd for å være psyk, vil helst ikke innrømme det og er redd for å overdrive Forsøker å mobilisere tillit til ny psykolog , opplever det veldig ubehagelig / krevende/ skummelt ( jeg sitter visst og venter på angrep- det er sant) - og når jeg har vært litt ærlig ( råd)har jeg nesten lyst til å dø etterpå). Forresten redd de skal droppe meg. Synes ikke det er lett å prate om dagen. Heller ikke å undre meg/ priblemtisere/ analysere livets hendelser. Føler meg illojal om jeg sier noe " feil" el mindre pent om andre. Får ikke lov å kritisere meg selv, da sier det stopp.

Føler meg som et utakknemlig beist . Burde vært glad for mye bra i livet.

Min familie / slekt vil helst jeg skal blåse i alt og " levere"- ikke opptatt av at jeg er syk ( det er tull)- dårlig samvittighet .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...