Gå til innhold

Hjemmesykepleien slutter å snakke

Anbefalte innlegg

xxløvetannxx
Skrevet

Meg det er noe galt med? Når jeg for bare noen uker siden fikk telefon fra hjemmesykepleien der vi ble enige om å slå av en prat når de kom med medisiner, på /deres/ initiativ, nå er det bare såvidt de har tid til å si "ha en god kveld".... Kan jo hende de har fått beskjed fra høyere hold om å ikke anakke til meg. Jeg kan jo være farlig. Dessuten er det vel heller lite interessant å høre hvordan jeg har det i en travel hverdag (for dem ja). Skulle ikke forundre meg om legen min har sagt at de ikke får lov å snakke med meg. Han skal ha full kontroll, skal ikke utveksles et ord uten at han får diktat. Tror jeg skal bytte fastlege, stoler ikke på ham. Tror han er lei av meg, jeg. Han må jo tross alt forholde seg til meg ganske ofte pga medisinering...pluss en og annen ø.hjelp pga destruktive mestringsstrategier.

Skrevet

Meg det er noe galt med? Når jeg for bare noen uker siden fikk telefon fra hjemmesykepleien der vi ble enige om å slå av en prat når de kom med medisiner, på /deres/ initiativ, nå er det bare såvidt de har tid til å si "ha en god kveld".... Kan jo hende de har fått beskjed fra høyere hold om å ikke anakke til meg. Jeg kan jo være farlig. Dessuten er det vel heller lite interessant å høre hvordan jeg har det i en travel hverdag (for dem ja). Skulle ikke forundre meg om legen min har sagt at de ikke får lov å snakke med meg. Han skal ha full kontroll, skal ikke utveksles et ord uten at han får diktat. Tror jeg skal bytte fastlege, stoler ikke på ham. Tror han er lei av meg, jeg. Han må jo tross alt forholde seg til meg ganske ofte pga medisinering...pluss en og annen ø.hjelp pga destruktive mestringsstrategier.

De har sikkert ikke tid pga innsparinger og effektivisering.

Skrevet

Enig med slabbedask, de har muligens liten tid. Jeg jobbet selv i hjemmesykepleien og vet veldig godt at noen dager rekker man så vidt å se på pasienten man er innom, mens andre dager kan man sitte lenge å prate viss pasienten ønsker det. Dette varierer veldig mtp f.eks. sykdom. At alt innenfor helsevesenet skal kuttes ned så mye hjelper jo heller ikke på tiden man har i "felten".

Skrevet

Hvorfor spør du dem ikke?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...