Gå til innhold

Medisin og klokkeslett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg glemte å ta medisinen i syv tiden i dag, har vært urolig, sliten og irritabel merket jeg. Er det tilfeldig eller er det viktig å ta medisinen til likt klokkelsett hver gang?

Skrevet (endret)

Jeg glemte å ta medisinen i syv tiden i dag, har vært urolig, sliten og irritabel merket jeg. Er det tilfeldig eller er det viktig å ta medisinen til likt klokkelsett hver gang?

Det kommer an på hvilke medisiner du tar. Men hvis de har kort halveringstid er det viktig å ta de til samme klokkeslett hver dag.

Endret av slabbedask
Skrevet

Det kommer an på hvilke medisiner du tar. Men hvis de har kort halveringstid er det viktig å ta de til samme klokkeslett hver dag.

Ok, jeg vet ikke hva som er halveringstiden men det kan jo ha noe med det å gjøre da.

Skrevet

Ofte med medisiner generelt, så har man et slingringsmonn på 1 time + - ... Det vil si du kan ta medisinene en time før ansatt tid, eller opptil 1 time senere dersom behovet er slik. Men dette er selvsagt forskjellig mtp hva medisiner man tar og hvor ofte de blir tatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...