Gå til innhold

Finnes det situasjoner der andre har det bedre uten meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det ofte sies at andre ikke får det bedre om man dør, men er det alltid slik? Hvis en ikke har egen nær familie, og ikke har nære venner? De som forholder seg til personen vil få noen negative reaksjoner, men hvis ingen er nære vil det da være andre til skade? 

Jeg tenker at hvis det er stor fare for at andre får det verre, er det viktig i seg selv og noe å holde fast ved. Jeg klarer ikke overbevise meg selv helt om det.

Anonymous poster hash: 91428...7b1
Gjest Gargamel
Skrevet

Pussig. Sånt tenker jeg ikke på i det hele tatt. Det høres bare trist ut.

Skrevet

Jeg vet det ofte sies at andre ikke får det bedre om man dør, men er det alltid slik? Hvis en ikke har egen nær familie, og ikke har nære venner? De som forholder seg til personen vil få noen negative reaksjoner, men hvis ingen er nære vil det da være andre til skade? 

Nei.

Skrevet

Hvor mye vil en person kunne bli påvirket av at en bekjent ikke lenger lever?

Skrevet (endret)

Hvor mye vil en person kunne bli påvirket av at en bekjent ikke lenger lever? Anonymous poster hash: 91428...7b1

Det er det helt umulig å svare generelt på.

Endret av slabbedask
Skrevet

Jeg vet det ofte sies at andre ikke får det bedre om man dør, men er det alltid slik? Hvis en ikke har egen nær familie, og ikke har nære venner? De som forholder seg til personen vil få noen negative reaksjoner, men hvis ingen er nære vil det da være andre til skade?. Anonymous poster hash: 91428...7b1

Nei

Hvor mye vil en person kunne bli påvirket av at en bekjent ikke lenger lever? Anonymous poster hash: 91428...7b1

Jeg ville savne og kjenne sorg mye.

Anonymous poster hash: 0fe41...d42

Skrevet

Om en bekjent, som man egentlig ikke har noe forhold til, dør så ville jeg vel tenkt "det var jo trist, stakkars familien" men ville ikke blitt veldig påvirket tror jeg. Men det kommer jo an på hva man definerer som bekjent.

Skrevet

Om en bekjent, som man egentlig ikke har noe forhold til, dør så ville jeg vel tenkt "det var jo trist, stakkars familien" men ville ikke blitt veldig påvirket tror jeg. Men det kommer jo an på hva man definerer som bekjent.

Jeg ville blitt lei meg, men det skal ikke holde noen til livet.

Man tåler å bli lei seg, alle.

for meg er bekjent noe som betyr mye ofte, men har ikke venner, så tror nok er noe med definisjon.

likevel møtes man sjelden så hva  er fornuften i at noen skal leve 364 dager i året i ensomhet, fordi jeg treffer noen en dag?

Anonymous poster hash: 0fe41...d42

Skrevet

For meg er bekjente mennesker jeg kjenner, men som ikke har noen innvirkning på livet mitt. Mennesker jeg av og til snakker med om overfladiske ting er bekjente. Har bare noen veldig få venner. Egentlig bare en ordentlig venn, men så er det noen som jeg bruker tid sammen med, men som ikke går under kategorien venner, men folk man deler interesser med. Noen av de hadde jeg blitt veldig trist om hadde dødd. Det er jo egentlig ikke noen grunn til å leve for andre enn seg selv, men jeg gjør det for det.

Skrevet

Mange lever for andre, og for at andre ikke skal bli såret og triste. Hvis man ikke har så mange rundt seg, er det ikke nødvendigvis gitt at det er en god løsning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...