jegogmeg Skrevet 3. desember 2014 Skrevet 3. desember 2014 Til deg med asperger, 1. Har du venner? isåfall hvor mange? = Nei, 0 2. Har du kjæreste/ektefelle? = nei 3. Har du noengang hatt kjæreste? = nei 4. Ble du født for tidlig? = ja 5. Jobber du? Isåfall hvor mange %? = nei 6. Er du uføretrygdet? = ja 7. Bor du alene? eventuelt med hvem? = alene 8. Hvilke andre diagnoser har du i tillegg til AS? = angst blant annet 9. Har du sosial angst? = ja 10. Gikk du hele barne -og ungdomskolen? = gikk bare barneskolen 11. Gir/ga du klemmer til foreldrene dine på eget intiativ? = nei 12. Liker du å få klemmer? = nei 13. Er du kresen på mat? = nei 14. Har du sertifikat og kjører bil selv? = ja 15. Føler du deg ofte ensom? = ja 16. Føler du du har lite empati? = ja 17. Pleier du å se folk i øynene når snakker? = av og til 18. Liker du andre folk? = som regel ikke 19. Har du noe kriminelt rulleblad? = ja 20. liker du jul og andre selskaper eller gruer du deg? = gruer meg 21. irriterer du deg over små lyder som feks kjøleskapet, biler utenfor osv? = ja 22. Når du var ca 6-8 år, hadde du venner du lekte med da? = ja Bare kopier og sett inn dine svar der jeg har skrevet mine.. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 Skrevet 3. desember 2014 Til deg med asperger, 1. Har du venner? isåfall hvor mange? = Nei, 0 2. Har du kjæreste/ektefelle? = nei 3. Har du noengang hatt kjæreste? = nei 4. Ble du født for tidlig? = vet ikke 5. Jobber du? Isåfall hvor mange %? = nei 6. Er du uføretrygdet? = nei (ikke enda) 7. Bor du alene? eventuelt med hvem? = alene 8. Hvilke andre diagnoser har du i tillegg til AS? = depresjon 9. Har du sosial angst? = litt 10. Gikk du hele barne -og ungdomskolen? = ja+++ 11. Gir/ga du klemmer til foreldrene dine på eget intiativ? = nei 12. Liker du å få klemmer? = nei 13. Er du kresen på mat? = ja 14. Har du sertifikat og kjører bil selv? = nei 15. Føler du deg ofte ensom? = nei 16. Føler du du har lite empati? = ja 17. Pleier du å se folk i øynene når snakker? = mindre enn vanlig, liker best å se vekk men prøver for å virke normal 18. Liker du andre folk? = nei 19. Har du noe kriminelt rulleblad? = nei 20. liker du jul og andre selskaper eller gruer du deg? = nei 21. irriterer du deg over små lyder som feks kjøleskapet, biler utenfor osv? = ja 22. Når du var ca 6-8 år, hadde du venner du lekte med da? = nei Men jeg er ikke så veldig autistisk da er litt "mildt" rammet kanskje ikke lenger langt nok inn i det området når regelendringene kommer Anonymous poster hash: 201ef...bff 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 Skrevet 3. desember 2014 1. Har du venner? isåfall hvor mange? = Nei, 0 2. Har du kjæreste/ektefelle? = nei 3. Har du noengang hatt kjæreste? = nei 4. Ble du født for tidlig? = nei 5. Jobber du? Isåfall hvor mange %? = nei, ikke lenger 6. Er du uføretrygdet? = nei 7. Bor du alene? eventuelt med hvem? = alene 8. Hvilke andre diagnoser har du i tillegg til AS? = pf, angst, depresjon 9. Har du sosial angst? = ja 10. Gikk du hele barne -og ungdomskolen? = ja, men mye fravær 11. Gir/ga du klemmer til foreldrene dine på eget intiativ? = nei 12. Liker du å få klemmer? = nei 13. Er du kresen på mat? = nei 14. Har du sertifikat og kjører bil selv? = nei 15. Føler du deg ofte ensom? = nei 16. Føler du du har lite empati? = ja 17. Pleier du å se folk i øynene når snakker? = nei 18. Liker du andre folk? = nei 19. Har du noe kriminelt rulleblad? = nei 20. liker du jul og andre selskaper eller gruer du deg? = gruer meg 21. irriterer du deg over små lyder som feks kjøleskapet, biler utenfor osv? = nei 22. Når du var ca 6-8 år, hadde du venner du lekte med da? = ja, en. Anonymous poster hash: 7c1a1...63a 0 Siter
FGT Skrevet 3. desember 2014 Skrevet 3. desember 2014 (endret) 1. Har du venner? isåfall hvor mange? = Ja 2. Har du kjæreste/ektefelle? = Ja 3. Har du noengang hatt kjæreste? = Ja 4. Ble du født for tidlig? = Nei 5. Jobber du? Isåfall hvor mange %? = Har jobbet 100% 6. Er du uføretrygdet? = ja 7. Bor du alene? eventuelt med hvem? = Nei. Maken 8. Hvilke andre diagnoser har du i tillegg til AS? = dystymi. 9. Har du sosial angst? = nei 10. Gikk du hele barne -og ungdomskolen? = gikk bare barneskolen 11. Gir/ga du klemmer til foreldrene dine på eget intiativ? = nei 12. Liker du å få klemmer? = både og 13. Er du kresen på mat? = nei 14. Har du sertifikat og kjører bil selv? = ja 15. Føler du deg ofte ensom? = ja, tror det. 16. Føler du du har lite empati? = vanskelig å svare på, for det ene har med å ha empati, altså en funksjon og gjøre, det andre har med å vise empati, det å handle. Det siste har jeg i ihvertfall. 17. Pleier du å se folk i øynene når snakker? = Ja, bedre med årene. 18. Liker du andre folk? = Ja 19. Har du noe kriminelt rulleblad? = Nei 20. liker du jul og andre selskaper eller gruer du deg? = Nei 21. irriterer du deg over små lyder som feks kjøleskapet, biler utenfor osv? = Nei 22. Når du var ca 6-8 år, hadde du venner du lekte med da? = ja Endret 3. desember 2014 av FGT 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 Skrevet 3. desember 2014 1. Har du venner? isåfall hvor mange? = Ja 2. Har du kjæreste/ektefelle? = Ja 3. Har du noengang hatt kjæreste? = Ja 4. Ble du født for tidlig? = Nei 5. Jobber du? Isåfall hvor mange %? = Har jobbet 100% 6. Er du uføretrygdet? = ja 7. Bor du alene? eventuelt med hvem? = Nei. Maken 8. Hvilke andre diagnoser har du i tillegg til AS? = dystymi. 9. Har du sosial angst? = nei 10. Gikk du hele barne -og ungdomskolen? = gikk bare barneskolen 11. Gir/ga du klemmer til foreldrene dine på eget intiativ? = nei 12. Liker du å få klemmer? = både og 13. Er du kresen på mat? = nei 14. Har du sertifikat og kjører bil selv? = ja 15. Føler du deg ofte ensom? = ja, tror det. 16. Føler du du har lite empati? = vanskelig å svare på, for det ene har med å ha empati, altså en funksjon, og gjøre, det andre har med å vise handle, det å handle. Det siste har jeg i ihvertfall. 17. Pleier du å se folk i øynene når snakker? = Ja, bedre med årene. 18. Liker du andre folk? = Ja 19. Har du noe kriminelt rulleblad? = Nei 20. liker du jul og andre selskaper eller gruer du deg? = Nei 21. irriterer du deg over små lyder som feks kjøleskapet, biler utenfor osv? = Nei 22. Når du var ca 6-8 år, hadde du venner du lekte med da? = ja Er du sikker på du har aspergers? Anonymous poster hash: ead9e...f19 0 Siter
skrev Skrevet 3. desember 2014 Skrevet 3. desember 2014 Er du sikker på du har aspergers? Anonymous poster hash: ead9e...f19 Klarer ikke å se noe som indikerer at han ikke har asperger, var det noe spessielt du tenkte på? Det som gjelder er normal språklæring og at du er like intellektuelt oppegående som andre barn, unormaliteter i sosial interaksjon og vansker med dette, begrensede interesser eller repeternde handlinger og at det ikke skyldes noen andre sykdommer Ja det er vanskelig for mange aspergere å ha et kjæreste-forhold men det betyr ikke at de som klarer det ikke er aspergere 0 Siter
FGT Skrevet 3. desember 2014 Skrevet 3. desember 2014 (endret) Er du sikker på du har aspergers? Anonymous poster hash: ead9e...f19 100% bli jeg jo ikke, det er ikke jeg som har fortatt min utredning, men ser at det er stor forskjell på de med diagnosen. Har forsket på det, og kan til en viss grad forstå hvorfor det er en slik forskjell også. Så det er egentlig ikke rart at du stiller det spørsmålet du stiller her. Endret 3. desember 2014 av FGT 0 Siter
FGT Skrevet 3. desember 2014 Skrevet 3. desember 2014 Klarer ikke å se noe som indikerer at han ikke har asperger, var det noe spessielt du tenkte på? Det som gjelder er normal språklæring og at du er like intellektuelt oppegående som andre barn, unormaliteter i sosial interaksjon og vansker med dette, begrensede interesser eller repeternde handlinger og at det ikke skyldes noen andre sykdommer Ja det er vanskelig for mange aspergere å ha et kjæreste-forhold men det betyr ikke at de som klarer det ikke er aspergere 0 Siter
FGT Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 (endret) Asperger har først og fremst med funksjon å gjøre, ikke hva en liker, mange venner en har, hva en kan klare og ikke kan klare. osv. osv. En annerledes het som AS kan bli en funksjonshemning i dette samfunnet, hvis en ikke klarer å finne seg til rette. Men det er ikke enkelt. Endret 4. desember 2014 av FGT 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Asperger har først og fremst med funksjon å gjøre, ikke hva en liker, mange venner en har, hva en kan klare og ikke kan klare. osv. osv. En annerledes het som AS kan bli en funksjonshemning i dette samfunnet Det ER en funksjonshemning. 90% av folk med aspergers jobber inte. Anonymous poster hash: ead9e...f19 0 Siter
FGT Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 (endret) Det ER en funksjonshemning. 90% av folk med aspergers jobber inte. Anonymous poster hash: ead9e...f19 Ikke fordi de ikke kan jobbe, men ofte tappes en for energi , fordi en ikke for brukt sine evner og ressurser arbeidet og da går det også ut over det sosiale, altså en blir sliten og utilpass. Endret 4. desember 2014 av FGT 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Ikke fordi de ikke kan jobbe, men ofte tappes en for energi , fordi en ikke for brukt sine evner og ressurser arbeidet og da går det også ut over det sosiale, altså en blir sliten og utilpass. Det er nok mer avlorlig enn som så. Anonymous poster hash: ead9e...f19 0 Siter
Solemnity Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 1. Har du venner? isåfall hvor mange? Kanskje to. 2. Har du kjæreste/ektefelle? Ja. 3. Har du noengang hatt kjæreste? Ja. 4. Ble du født for tidlig? Nei. 5. Jobber du? Isåfall hvor mange %? Nei, studerer. 6. Er du uføretrygdet? Nei. 7. Bor du alene? eventuelt med hvem? Jeg bor sammen med forloveden og våre to barn. 8. Hvilke andre diagnoser har du i tillegg til AS? PTSD. 9. Har du sosial angst? Nei. 10. Gikk du hele barne -og ungdomskolen? Ja, men skulket mye. 11. Gir/ga du klemmer til foreldrene dine på eget intiativ? Ja, likte/liker å bli holdt. 12. Liker du å få klemmer? Se over. 13. Er du kresen på mat? Ja, strever mye med mat. 14. Har du sertifikat og kjører bil selv? Nei og nei. 15. Føler du deg ofte ensom? Både ja og nei. Føler det er vanskelig å bygge opp og opprettholde vennskap og bekjentskap, men blir veldig sliten av sosiale greier. Synes det er greit når jeg er alene, ensomheten handler mer om hva jeg skulle ønske jeg fikk til, ikke hva jeg har behov for. 16. Føler du du har lite empati? Til en viss grad. Jeg har annerledes empati og kan ofte bli overveldet av andres følelser. 17. Pleier du å se folk i øynene når snakker? Ikke spontant, men jeg har lest mye om hvor viktig det er, så forsøker å gjøre det langt mer enn hva jeg ønsker. 18. Liker du andre folk? Ja, er veldig glad i mennesker på generelt grunnlag, synes alle har en positiv grunnverdi og er opptatt av at andre skal ha det bra. Jeg liker ikke andre mennesker i min umiddelbare nærhet. 19. Har du noe kriminelt rulleblad? Nei. 20. liker du jul og andre selskaper eller gruer du deg? Det spørs på situasjonen. 21. irriterer du deg over små lyder som feks kjøleskapet, biler utenfor osv? Ja, veldig. Det er smertefullt. 22. Når du var ca 6-8 år, hadde du venner du lekte med da? Ja, men ingen nære venner, og følte meg ofte veldig annerledes. Likte best å lese. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 1. Har du venner? isåfall hvor mange? = Ja, vil si jeg har venner, litt flytende begrep, men en 20-25 stk til enhver tid som jeg regner som venner 2. Har du kjæreste/ektefelle? = nei 3. Har du noengang hatt kjæreste? = litt vanskelig å definere, har vært i et par "misforhold", en som har "campert" hos meg ol 4. Ble du født for tidlig? = ja, jeg mener det siden jeg bare veide 2080 gram elns, men svangerskapet var visst fullgått 5. Jobber du? Isåfall hvor mange %? = nei 6. Er du uføretrygdet? = ja 7. Bor du alene? eventuelt med hvem? = alene 8. Hvilke andre diagnoser har du i tillegg til AS? = har ADHD som proformadiagnose, ellers synshemning og nærsynthet, samt nedsatt hørsel 9. Har du sosial angst? = har nok blitt bra av den 10. Gikk du hele barne -og ungdomskolen? = videregående 11. Gir/ga du klemmer til foreldrene dine på eget intiativ? = ja, gjorde det; har ingen kontakt med mor; far er død 12. Liker du å få klemmer? = kommer helt an på hvem, hva, hvor, når, hvorfor og hvordan 13. Er du kresen på mat? = ja, men mindre enn mange andre med og uten diagnose 14. Har du sertifikat og kjører bil selv? = nei 15. Føler du deg ofte ensom? = nei, ikke ofte, av og til 16. Føler du du har lite empati? = ja 17. Pleier du å se folk i øynene når snakker? = kommer helt an på - når jeg tenker eller føler sterkt, er det vanskelig 18. Liker du andre folk? = noen, ikke alle 19. Har du noe kriminelt rulleblad? = nei 20. liker du jul og andre selskaper eller gruer du deg? = gruer meg hvis det er veldig formelt 21. irriterer du deg over små lyder som feks kjøleskapet, biler utenfor osv? = ja! Ikke kjøleskapet mitt, men mange andre ting 22. Når du var ca 6-8 år, hadde du venner du lekte med da? = ja 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 1. Har du venner? isåfall hvor mange? = Ja, vil si jeg har venner, litt flytende begrep, men en 20-25 stk til enhver tid som jeg regner som venner Jøss, da er du super-sosial. Anonymous poster hash: ead9e...f19 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Jøss, da er du super-sosial. Anonymous poster hash: ead9e...f19 Ja, det ser veldig mye ut når man ser det sånn. Jeg er med i en gjeng, og det hjelper veldig. Man drar hverandre med. Alle har minst en eller annen psykisk diagnose. Mange av oss møtes jevnlig i forskjellige foreninger for de ulike diagnosene. Jeg har ikke konstant kontakt med alle, men dette er antallet mennesker det føles naturlig å be med på kino eller foredrag, gå eller reise på tur med ol. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Hvor mange av dere med aspergers har bodd, eller bor, på "hjem". Anonymous poster hash: ead9e...f19 0 Siter
IsabellaMaria Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 1. Har du venner? isåfall hvor mange? = Nei, 0 2. Har du kjæreste/ektefelle? = nei 3. Har du noengang hatt kjæreste? = ja 4. Ble du født for tidlig? = nei 5. Jobber du? Isåfall hvor mange %? = nei 6. Er du uføretrygdet? = nei 7. Bor du alene? eventuelt med hvem? = alene 8. Hvilke andre diagnoser har du i tillegg til AS? = pf og tilknytningsforstyrrelse 9. Har du sosial angst? = ja 10. Gikk du hele barne -og ungdomskolen? = Har bachelorgrad. 11. Gir/ga du klemmer til foreldrene dine på eget intiativ? = nei 12. Liker du å få klemmer? = nei 13. Er du kresen på mat? = nei 14. Har du sertifikat og kjører bil selv? = ja 15. Føler du deg ofte ensom? = ja 16. Føler du du har lite empati? = nei 17. Pleier du å se folk i øynene når snakker? = nei 18. Liker du andre folk? = nei 19. Har du noe kriminelt rulleblad? = nei 20. liker du jul og andre selskaper eller gruer du deg? = frykter de 21. irriterer du deg over små lyder som feks kjøleskapet, biler utenfor osv? = ja 22. Når du var ca 6-8 år, hadde du venner du lekte med da? = ja 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 1. Har du venner? isåfall hvor mange? = Nei, 0 2. Har du kjæreste/ektefelle? = nei 3. Har du noengang hatt kjæreste? = ja 4. Ble du født for tidlig? = nei 5. Jobber du? Isåfall hvor mange %? = nei 6. Er du uføretrygdet? = nei 7. Bor du alene? eventuelt med hvem? = alene Hvordan klarer du å få mat på bordet viss du verken jobber eller får trygd og du itilegg bor alene? Anonymous poster hash: aacb0...7f3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Hvordan klarer du å få mat på bordet viss du verken jobber eller får trygd og du itilegg bor alene? Anonymous poster hash: aacb0...7f3 AAP eller sosialstønad vel ? Anonymous poster hash: 201ef...bff 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.