Gå til innhold

Asperger spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

skjerp deg!

Anonymous poster hash: aacb0...7f3

Hei!

Du er vel en sånn som har hengt i en pupp fra du ble født, ekkelt!

De forstår sjelden noen ting!

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

29

• Madelenemie

27

• FGT

14

• umakenverdt

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei!

Ok.

Men da har du ikke forstått det.

Min livsnærve er fjernet, den ene jeg egentlig elsker,

Det er ikke EN psykiater som er borte, det er den ene som gjorde meg, sikringene er røket, jeg har ikke kapasitet til å fungere på så lave nivåer.

jeg vil virkelig ta livet mitt/slippe unna,, og jeg ser ingen muligheter for at det fins andre utveier. (nå)

Kanskje fins de, men jeg klarer ikke...:-( jeg er syk.

jeg skal derfor beregne alt som kan beregnes av Birkelunden, hver dag, dvs ant skritt, ant benker, ant rister ant lykter osv...

det er måten jeg forsøker ikke ta mitt liv, jeg gjør derfor konstruktive grep-

jeg håper jeg overlever, men jeg vil ikke.

Nå glemmer du kanskje at jeg har overlevd å miste min elskede. Hvis du tror at jeg ikke vet noe om sorg og tap av de viktigste personene i livet, så tar du feil.  Jeg holdt fast ved at mennesker over hele verden hele tide overlever tapet av sine kjæreste og at jeg derfor måtte kunne klare å mobilisere til å overleve tapet. Samme dag som jeg mistet min mann, traff en venninne av meg en kvinne i et afrikansk land som satt med eneansvar for 5 små barn som hadde mistet begge sine foreldre som følge av aids.

At du i denne sorgen tillater deg tanken på å etterlate dine barn morløse, gjør meg faktisk ganske sint. Du har ikke lov til å bli så egosentrisk at det eneste du ser er din egen smerte.

Skrevet

Depresjon , angst, selvfølgelig kan en mistrives i en jobb også, derfor er det viktig med en positiv innstilling,  

Du er hr overfladisk.

har du ingenting reellt å komme med?

Anonymous poster hash: 135be...399

Skrevet

Nå glemmer du kanskje at jeg har overlevd å miste min elskede. Hvis du tror at jeg ikke vet noe om sorg og tap av de viktigste personene i livet, så tar du feil.  Jeg holdt fast ved at mennesker over hele verden hele tide overlever tapet av sine kjæreste og at jeg derfor måtte kunne klare å mobilisere til å overleve tapet. Samme dag som jeg mistet min mann, traff en venninne av meg en kvinne i et afrikansk land som satt med eneansvar for 5 små barn som hadde mistet begge sine foreldre som følge av aids.

At du i denne sorgen tillater deg tanken på å etterlate dine barn morløse, gjør meg faktisk ganske sint. Du har ikke lov til å bli så egosentrisk at det eneste du ser er din egen smerte.

OK

Jeg skjønner det!

Men jeg vet ikke hva gjøre?

Jeg har fått min psykiaters private mail adresse...men det er ikke noe jeg lurer på mer...faktisk.

Jeg finner jo ut av det meste selv, selv med mine begrensinger.

Jeg MÅ høre hennes stemme, det er viktig. men altså jeg kartlegger nærområdet, og beveger meg ikke et kvartal nærmere enn min psykiater bor, av respekt. Jeg holder rettmessig avstand og driver ingen smisking slik min mann antyder at jeg skal gjøre!!!

Jeg ønsker IKKE å besøke henne, så jeg vil heller betale 2000 kr for å treffe henne, da hun skal jobbe for et annet foretak fra mars/april, men alle 70-årige psykiatere kommer ikke under en bestemt ordning, så hun hadde store problemer med å kunne ta dette av meg, min mann sa "no problem". Jeg synd det var for ofte konsultasjoner så hver mnd eller ennenhver er nå ok, men min psykiater må da komme forbi dette at hun klarer ikke ta det av meg...

Hun vil henvise meg til en psykiater-kollega, og nå har jeg sovet på det noen netter, og det er uønsket, jeg ønsker ingen pratekompis, jeg har blitt "fikset" jeg trenger ikke mer fiksing.

Da min psykiater sa hun MÅ dessverre slutte sa jeg "ok" og smilte, reaksjonen kom på kvelden, da gråt jeg og jeg forstod fort hvorfor tårene rant over kanten!!

Jeg har ikke hatt en mor, dette er ingen flørt, elsker, kjæreste eller mann, dette ER den som ga meg min identitet,

det bør du tenke mer på!

Skrevet

Jeg synes du skal være forsiktig med å antyde at din smerte er større enn andres.

Høres ut som om løsningen er at du i en overgangsfase har en time med henne fra tid til annen, f.eks. hver tredje måned. Hun kommer til å klare å ta i mot betaling dersom dere insisterer på å få betale.

Skrevet

Jeg synes du skal være forsiktig med å antyde at din smerte er større enn andres.

Høres ut som om løsningen er at du i en overgangsfase har en time med henne fra tid til annen, f.eks. hver tredje måned. Hun kommer til å klare å ta i mot betaling dersom dere insisterer på å få betale.

Hei!

Jeg kunne taklet bedre at min mann gikk fra meg, så jo det er sammenlignbart.

Dør han, hadde jeg sørget over det, men gått videre.

Skrevet (endret)

Du er hr overfladisk.

har du ingenting reellt å komme med?

Anonymous poster hash: 135be...399

Asperger er en veldig komplisert diagnose, og er vanskelig å diagnostisere en voksen med. Mye av dette kan skyldes at vi er så forskjellige altså forskjellige personligheter  Grunnkriteriene er jo der, og det er alvorlige nok. Har du vært gift ? Vet du hva det vil si og være en far og ektefeller, være hovedforsørger, da ta deg av en stesønn til han er blitt voksen, og ikke minst når den som skal stå deg nærmest har ADHD, og PF i tillegg ? Tror du dette er en enkelt sak for en med AS,?  Selv ikke for såkalte normale mennesker er det det.  Et av  grunnkriteriene har jo nettopp med vanskelighetene med å fungere i nære relasjoner.

Endret av FGT
Skrevet

Hei!

Jeg kunne taklet bedre at min mann gikk fra meg, så jo det er sammenlignbart.

Dør han, hadde jeg sørget over det, men gått videre.

Jeg synes som sagt du skal la være å uttale deg om andres smerte ved tap av sine kjære. Jeg blir sint av måten du svarer meg på her.

Skrevet

Ville bare sende deg noen varme tanker, skjønner du opplever et tap og du tenker hun er uerstattelig. Tenk på hvor heldig du var som fikk sjansen til å møte et slikt medmenneske og en slik " hjelper", jeg har skjønt dette var litt av en match for deg.

Når du tar tiden til hjelp vil du kanskje se på dette som en verdifull epoke av livet som har løftet deg og styrket deg, nå skygger din sorg trolig for dette. Kanskje vil du ha " plass" for en ny psykiater etter hvert, det kan ikke bli det samme , men kanskje vil det gi deg noe nytt og en ny mulighet for vekst? Mvh

Skrevet

Et av  grunnkriteriene har jo nettopp med vanskelighetene med å fungere i nære relasjoner.

Noen av oss har så store problemer med det at vi ikke har noen nære relasjoner i det hele tatt.

Skrevet

Jeg synes som sagt du skal la være å uttale deg om andres smerte ved tap av sine kjære. Jeg blir sint av måten du svarer meg på her.

?

Skrevet

Noen av oss har så store problemer med det at vi ikke har noen nære relasjoner i det hele tatt.

Nettopp 

og det er mer forståelig for meg.

Jeg fungerer dårlig, jeg blir elsket, men de som elsker meg...

tenk på de, de har det ikke lett:-(

Skrevet

Asperger er en veldig komplisert diagnose, og er vanskelig å diagnostisere en voksen med. Mye av dette kan skyldes at vi er så forskjellige altså forskjellige personligheter  Grunnkriteriene er jo der, og det er alvorlige nok. Har du vært gift ? Vet du hva det vil si og være en far og ektefeller, være hovedforsørger, da ta deg av en stesønn til han er blitt voksen, og ikke minst når den som skal stå deg nærmest har ADHD, og PF i tillegg ? Tror du dette er en enkelt sak for en med AS,?  Selv ikke for såkalte normale mennesker er det det.  Et av  grunnkriteriene har jo nettopp med vanskelighetene med å fungere i nære relasjoner.

Hei!

Du ble jo diagnostisert kun som voksen, så du har kanskje andre problemer enn autisme?

Vi som har strevd fra vi var barn med vår asperger er vel i en litt annen kategori ;)

Skrevet

Jeg tror frosken har mistet sin mann.

Ok

hvordan skulle jeg svare da?

Skrevet

Ok

hvordan skulle jeg svare da?

Du må ikke spørre meg om sånt.  :ph34r:

Skrevet

Derfor er jeg litt overrasket over bortforklaringene til FGT.

Anonymous poster hash: f2114...eab

Hva er det du opplever som jeg bortforklarer ? hvis du mener at jeg ikke ser på AS diagnosen som en funksjonshemning, så er det feil. Det jeg snakker om er at  noen klarer å være i full jobb mens andre må være på institusjon med den samme diagnosen.  Jeg har bare hørt om at enkelte med AS må være på institusjon, og må ha hjelp døgnet rundt. Selv mener jeg da  at det må ha noen alvorlige tilleggs diagnoser der også . Selvfølgelig er  de fleste  mellom disse ytterpunkter et sted et, men mye beror også på hvordan en kan takle  fordringer og de situasjoner som en møter, og vokse på sine erfaringer, og dermed også få større selvtillit. 

Skrevet

Ja jeg skjønner det, 

Skrevet

Hva er det du opplever som jeg bortforklarer ? hvis du mener at jeg ikke ser på AS diagnosen som en funksjonshemning, så er det feil. Det jeg snakker om er at  noen klarer å være i full jobb mens andre må være på institusjon med den samme diagnosen.  Jeg har bare hørt om at enkelte med AS må være på institusjon, og må ha hjelp døgnet rundt. Selv mener jeg da  at det må ha noen alvorlige tilleggs diagnoser der også . Selvfølgelig er  de fleste  mellom disse ytterpunkter et sted et, men mye beror også på hvordan en kan takle  fordringer og de situasjoner som en møter, og vokse på sine erfaringer, og dermed også få større selvtillit. 

Hei!

Kanskje du skulle lese om kasusene til legen asperger:-) så vil du forstå hvor mange mil fra dagens asperger diagnostisering det er:-)

Skrevet

Du må ikke spørre meg om sånt.  :ph34r:

Hei!

Ok da vet jeg ikke hva gjøre?

Dette viser våre vansker tydelig,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...