Gå til innhold

Hvorfor er det verdt å leve videre etter mani ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når hjernen har blitt så redusert at man ikke får kjøre bil en gang

Folk merker at jeg er redusert og annerledes , har fått kommentarer på det

Kjenner ubehag i hjernen ofte

Men jeg går jo ikke å tar livet av meg, for det er mye god mat å spise

Skrevet

Livet handler ikke bare om å kjøre bil. Det gjør ikke jeg heller. Men fantastisk natur, lære å elske seg selv å kjenne kjærlighet til seg selv og alt rundt seg. Sove en god nattsøvn, se en fantastisk soloppgang. Spise god mat. Glede seg til et kafebesøk. Drikke et glass vin. Synes det er veldig mye fint jeg :-).

Skrevet

Ikke klarer jeg danse lenger heller !! Helt ødelagt

Skrevet

Hvorfor leve videre når en har mistet den en var??

Skrevet

Bytt tankegang. Tenk heller hva du faktisk har.

Er ikke meningen bagatlisere din situasjon, men jeg prøver få folk til å ikke tenke slik jeg gjorde før. Det som har hjulpet meg mest har vært å bytte tankegang. Før tenkte jeg på alt jeg ikke hadde, nå tenker jeg på det jeg faktisk har. Jeg har mistet mye jeg før hadde. Det jeg angrer mest på er at jeg ikke satt pris på det da ting var bedre. Det jeg ofte tenker på nå " Man vet ikke hva man har før man mister det"

Hvis du foreksempel gjør noe dumt fordi du ikke vil leve og det ender med at du blir helt ødelagt i kroppen. Da tror jeg du kommer til å tenke tilbake på at "oy, jeg hadde det bedre før jeg prøvde dette"

er absolutt ikke meningen ta lett på det. Det er veldig trist å høre du har fått det så vanskelig etter det som skjedde. Og jeg håper det vil bli bedre igjen. Det er absolutt ikke lett tenke sånn. Men det kan hjelpe litt ialfall.

Skrevet

For hver minste tidsenhet blir vi en annen enn den vi var en tidsenhet tilbake i tid.

Hvorfor ikke leve videre? Hva har man å tape? Sett at du føler du får 20% ut av livet nå mot slik du var før. Og at dette ikke endrer seg (noe du ikke skal se bort i fra, dog). Du får likevel 20% utbytte i forhold til 0% om du ikke lever.

Får du negativt utbytte nå mot hva du fikk tidligere, holder ikke det argumentet - men jeg redder meg ved å se på forandringspotensiale. ;)

Skrevet

Det er urettferdig at dette skjedde med meg. Ingen andre bipolare har forståelse for det

Skrevet

Det er urettferdig at dette skjedde med meg.

Syns du, ja. Men rettferdighet finnes ikke. Selv om jeg er sikker på at de fleste vil være enig med deg, hadde de forstått situasjonen.

Skrevet

Det er urettferdig at dette skjedde med meg. Ingen andre bipolare har forståelse for det

Enig. Verden er ganske urettferdig. Noen kommer gjennom livet uten problemer, andre må slite og mister mye på veien :/

Det er trist at det skjedde med deg siden det har ødelagt så mye for deg. Danset du før?

Jeg tror det er mye du forsatt får til men som du ikke har oppdaget. Har du tatt det opp med noen? Jeg tror god støtte kan hjelpe mye.

Skrevet

Syns du, ja. Men rettferdighet finnes ikke. Selv om jeg er sikker på at de fleste vil være enig med deg, hadde de forstått situasjonen.

Jeg er bannet fra masse bipolargrupper på Facebook fordi de mener jeg aldri kommer over manien

De er så ignorante

BrukerErHeltAnonym
Skrevet

Når hjernen har blitt så redusert at man ikke får kjøre bil en gang

Jeg har ikke bil engang jeg. Det går fint hdet.

BrukerErHeltAnonym
Skrevet

Jeg var en god danser og fikk komplimenter.

hvorfor kan du ikke danse lenger?

Skrevet

Jeg har ikke bil engang jeg. Det går fint hdet.

Poenget er at hjernen er redusert, klarer meg uten bil

Skrevet

hvorfor kan du ikke danse lenger?

Vet ikke om det er medisiner eller hjerneskade etter manien

Skrevet

Jeg er bannet fra masse bipolargrupper på Facebook fordi de mener jeg aldri kommer over manien

De er så ignorante

Det er en annen sak (enn rettferdighet), men men hvem vet, kanskje de har et poeng...

Skrevet

Det er en annen sak (enn rettferdighet), men men hvem vet, kanskje de har et poeng...

Nope poenget er at jeg sliter med senskader den dag idag

Men virker ikke som andre bipolare har hatt så ekstrem mani som har ført til det så de klarer ikke forstå

Skrevet

Nope poenget er at jeg sliter med senskader den dag idag

Men virker ikke som andre bipolare har hatt så ekstrem mani som har ført til det så de klarer ikke forstå

Det går nok på at de er lei av syting om hvor skadet man er... de ønsker vel heller å snakke om mer festlige ting.

;)

Skrevet

Det går nok på at de er lei av syting om hvor skadet man er... de ønsker vel heller å snakke om mer festlige ting.

;)

Nei de hadde misforstått helt

Support group og de bare skriker get over it! Fy faen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...