Gondor Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Dette har sikkert blitt tatt opp tidligere. Kanskje noen kan gi meg en link? Jeg tar morgendosen min mens jeg er litt i ørska og glemmer ofte om jeg har tatt den eller ikke. Dosett er ikke aktuelt. Jeg har en tendens til å legge feil medisiner i og det er ikke noe bedre Spørsmålet er: Når jeg glemmer det, skal jeg allikevel ta morgendosen? Det er medisiner jeg bare tar om morgenen og kan gå glipp av disse. Kveldsdosen går greit. Da er jeg våken og husker. 0 Siter
frosken Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Svaret på hva du bør gjøre når du er usikker på om du har tatt medisinene, avhenger av hvilke medikamenter og i hvilken dose. Jeg stusser for øvrig på utsagnet ditt om dosett. Jeg er ikke i stand til å forstå at du ikke kan klare å legge korrekte doser i en dosett. Det er etter min oppfatning kun snakk om å prioritere å få det gjort korrekt og så etterkontrollere hva du har lagt i. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Dette har sikkert blitt tatt opp tidligere. Kanskje noen kan gi meg en link? Jeg tar morgendosen min mens jeg er litt i ørska og glemmer ofte om jeg har tatt den eller ikke. Dosett er ikke aktuelt. Jeg har en tendens til å legge feil medisiner i og det er ikke noe bedre. Kryss av på kalenderen. Anonymous poster hash: 81fcb...e85 0 Siter
Kaptein Kaos Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Hvis du ikke er i stand til å legge opp din egen dosett, bør du få de i multidose.http://www.apotek1.no/multidose/slik-gaar-du-frem-for-aa-faa-multidose 0 Siter
frosken Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Hvis du ikke er i stand til å legge opp din egen dosett, bør du få de i multidose.http://www.apotek1.no/multidose/slik-gaar-du-frem-for-aa-faa-multidose Det er jeg i utgangspunktet helt enig med deg i, men synes av og til terskelen er svært lav for å be om multidoseløsning. Hva skulle være årsaken til at en voksen med normal iq i en relativt stabil fase av bipolar lidelse ikke skulle være i stand til å legge medikamenter i dosett? 0 Siter
Kaptein Kaos Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Det er jeg i utgangspunktet helt enig med deg i, men synes av og til terskelen er svært lav for å be om multidoseløsning. Hva skulle være årsaken til at en voksen med normal iq i en relativt stabil fase av bipolar lidelse ikke skulle være i stand til å legge medikamenter i dosett?Nei det skjønner ikke jeg heller, men skrev "hvis" slik at jeg slapp å forholde meg til akkurat det. Men mens vi er inne på det, så tror jeg nok en person med omsorg for barn bør klare å legge opp dosett til seg selv... 0 Siter
Gondor Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Skrevet 5. desember 2014 Alright. I get the message. Jeg har funnet frem dosetten min og skal fylle den. Så får jeg heller bruke god tid på det. Jeg er litt flau over meg selv nå, men det går fort over. 0 Siter
frosken Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Alright. I get the message. Jeg har funnet frem dosetten min og skal fylle den. Så får jeg heller bruke god tid på det. Jeg er litt flau over meg selv nå, men det går fort over. Hehe... bra at du tok tilbakemeldingen så greit ;-) 0 Siter
Kaptein Kaos Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Alright. I get the message. Jeg har funnet frem dosetten min og skal fylle den. Så får jeg heller bruke god tid på det. Jeg er litt flau over meg selv nå, men det går fort over. Ganske elementært tips, sikkert, men det er lurt å ta frem alle de pillene som skal oppi, av hvert slag, først. Slik at hvis det blir flere tabletter i hvert rom, så tar du frem f.eks. 7 (eller 14) Lamictal. På den måten får du litt kontroll over hvor mange du har lagt oppi - i tilfelle det er mange der, og du ikke ser. Hvis ikke kan det hende du må frem med pinsetten! Men nå har du kanskje ikke mine pølsefingre. 0 Siter
Gondor Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Skrevet 5. desember 2014 Ganske elementært tips, sikkert, men det er lurt å ta frem alle de pillene som skal oppi, av hvert slag, først. Slik at hvis det blir flere tabletter i hvert rom, så tar du frem f.eks. 7 (eller 14) Lamictal. På den måten får du litt kontroll over hvor mange du har lagt oppi - i tilfelle det er mange der, og du ikke ser. Hvis ikke kan det hende du må frem med pinsetten! Men nå har du kanskje ikke mine pølsefingre. Ovenfor en dosett føler jeg at jeg har tømmerstokkfingre! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 5. desember 2014 Skrevet 5. desember 2014 Dette har sikkert blitt tatt opp tidligere. Kanskje noen kan gi meg en link? Jeg tar morgendosen min mens jeg er litt i ørska og glemmer ofte om jeg har tatt den eller ikke. Dosett er ikke aktuelt. Jeg har en tendens til å legge feil medisiner i og det er ikke noe bedre Spørsmålet er: Når jeg glemmer det, skal jeg allikevel ta morgendosen? Det er medisiner jeg bare tar om morgenen og kan gå glipp av disse. Kveldsdosen går greit. Da er jeg våken og husker. Hei! Hvorfor er dosett uaktuelt? Jeg har ikke medisiner jeg må ta:-( men skulle ønsket det var sånn. Bare min ginko bilboa og E vit glemmer jeg om jeg tar, det er mer glemmer å ta dem enn om jeg har tatt dem, har jeg tatt dem husker jeg det, men jeg bør ta E vit hver dag, men ofte utsetter jeg, slik at jeg "glemmer", i samme fart skal jeg ta omega 3pluss mer. 0 Siter
Gondor Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Skrevet 5. desember 2014 Grunnen til at jeg er så imot dosett er at jeg alltid roter, men nå har jeg lovet å bruke god tid på det. Noe annet er at med en dosett føler jeg meg så psyk! Noe jeg ikke vil være. Av en eller annen grunn føler jeg meg ikke så syk når jeg tar medisiner rett fra boksen/esken. Ja, jeg vet det er irrasjonelt og tåpelig. Nå har jeg fått påpakning og skjønner at jeg må gjøre noe med innstillingen min. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.