Gå til innhold

Sederende AD/AP til søvnbruk som virker raskt og ikke gir nesetetthet

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble
Skrevet

Kombinasjonen Tolvon og Seroquel funker bra på søvn for meg. Men, det er et par problemer:

Seroquel (100mg) gir meg tett nese og gjør at jeg puster med åpen munn gjennom hele natten. Ukomfortabelt og ikke bra for munnen, som blir tørr av det. Ikke tørr av medisinen, men av åpen munn-pusting.

Tolvon alene har det problemet at tiden før effekten setter inn er SVÆRT vanskelig å beregne. Gir heller ikke like god søvn som disse to i kombinasjon.

Finnes det noe som kunne erstattet Seroquel, og som ikke gir tett nese? Remeron funker ikke så bra, og de gamle allergimedisinene jeg har glemt navnet på gir også veldig tett nese.

Skrevet

Kombinasjonen Tolvon og Seroquel funker bra på søvn for meg. Men, det er et par problemer:

Seroquel (100mg) gir meg tett nese og gjør at jeg puster med åpen munn gjennom hele natten. Ukomfortabelt og ikke bra for munnen, som blir tørr av det. Ikke tørr av medisinen, men av åpen munn-pusting.

Tolvon alene har det problemet at tiden før effekten setter inn er SVÆRT vanskelig å beregne. Gir heller ikke like god søvn som disse to i kombinasjon.

Finnes det noe som kunne erstattet Seroquel, og som ikke gir tett nese? Remeron funker ikke så bra, og de gamle allergimedisinene jeg har glemt navnet på gir også veldig tett nese.

Det er litt "morsomt" dette med nesetettheten av Seroquel. Det skyldes preparatets alfareseptorblokkade som utvider blodårene. Nesespray samt preparatet Rinexin som også brukes mot nesetetthet, stimulerer alfareseptorer.

Løsningen du altså må lese deg fram til, er et sederende (H1-blokkerende) preparat som ikke har alfareseptorblokkade i nevneverdig grad. Jeg har ikke svaret, men da har du i alle fall et grunnlag for letingen :)

Skrevet (endret)

Tolvon og seroquel er jo de som gir sterkest tretthet av alle psykiatrimedisiner i alle fall jeg har vært borte i.

Remeron er vel like bra som tolvon, på søvn. Men kan ikke komme på noe som nærmer seg seroquel....

Gamle medisiner som nozinan og truxal evnt. Men mulig disse gir munntørrhet.

Tror nok man må venne seg til noen dårlige ting, som for eksempel munntørrhet. Jeg er selv plaget av det, jeg sover med drikke på nattbordet, slik att jeg ikke skal våkne opp helt uttørret. Hvilket jeg gjør noen ganger, da hjelper det med væskeinntak.Ofte husker jeg ikke att jeg har drukket en gang, men jeg kan se det har blitt mindre på flasken.

Endret av Inner self

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...