Gå til innhold

Jeg blir lei meg av å tenke på det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lå i ambulansen. Han ene ambulansearbeideren sa "Gjør du dette for oppmerksomhet? Bedre å si det med en gang". Jeg ble ganske satt ut. Jeg var redd, ja faktisk. Jeg hadde svelget dødelig dose. Jeg viste at denne gangen ville kanskje ikke leveren tåle mer. Jeg svelget dem fordi jeg vippet mellom hva jeg skulle. Selvom jeg egentlig ikke ville dø tok jeg dem.

Det var et stort problem. Vil ikke gå i detaljer. Men jeg svelget ofte dødelig dose tabletter uten å tenke meg godt om. Etterpå var jeg livredd. En periode tok jeg dødelig overdose med 2-3 måned mellomrom i snitt. havnet på somatisk 4 ganger iløpet av nesten et år. Endte alltid med å måtte få mogift, eller bli pumpet og ligge der i 2 netter på intensiven.

Nå er jeg trist. Og skuffet. Jeg tror de så ned på meg. "Hun dere oppmerksomhet syke personen". Men jeg er ikke det. Hvem tar dødelig dose tabletter bare for oppmerksomhet? Vel ikke jeg. Jeg tok fordi jeg var usikker på om jeg burde dø eller leve. Nå har jeg holdt meg unna i 7-8 måneder. Ny rekord.. Og tanken på tabletter gjør meg redd. Jeg er livredd for å dø. Derfor har jeg heller ikke tatt flere tabletter. Jeg vil ikke dø. Jeg vet godt at er jeg riktig uheldig kan det bli utfallet.

Så hvordan kunne han i ambulansen mene noe sånt? Aldri i livet om jeg ville tatt tabletter nå for jeg vil absolutt ikke dø. Hvordan kunne de tro sånt? Jeg ofrer ikke livet mitt for slikt.

Jeg blir trist. De har ikke peiling på hva de driver med.

Skrevet

Jeg tok OD en gang, ble spurt om jeg gjorde det for å havne på sykehuset da jeg lå å ble pumpa

Gjorde det fordi jeg ikke maktet mer smerte

Skrevet

Utrolig uprofesjonelt og inhumant av ambulansesjåføren å si det han sa.

Skrevet

Utrolig uprofesjonelt og inhumant av ambulansesjåføren å si det han sa.

De som har somatiske sykdommer ser på psykiatri som "tulleproblemer" og ambulansesjaførene er jo bare oppdratt innen førstehjelp.

Skrevet

De som har somatiske sykdommer ser på psykiatri som "tulleproblemer" og ambulansesjaførene er jo bare oppdratt innen førstehjelp.

Allikevel går det vel an å bruke hjertet og hjernen litt.

Skrevet

Allikevel går det vel an å bruke hjertet og hjernen litt.

Det er vel det _deres_ hjerter og hjerner forteller dem, da. Psykiatri er tullball. Det er det flertallet av nordmennene mener. Med mindre man er voldelig, da.

Skrevet

Koselig

Jeg ble kjørt i ambulanse til psykiatrisk

Tenkte de sånn om meg?

Jeg var jo så sykt at jeg knapt husker turen

Skrevet

Koselig

Jeg ble kjørt i ambulanse til psykiatrisk

Tenkte de sånn om meg?

Jeg var jo så sykt at jeg knapt husker turen

Umulig å si, men jeg regner med at de fleste omsorgsarbeidere er nettopp det.Ser de ikke og respekterer de ikke at et annet menneske lider, burde de finne seg en ny jobb f.eks som akjsemeglere. Jeg trodde faktisk psykiatriske pasienter i 2014 ble tatt på alvor og respektert.

Skrevet

Jeg vet ingenting.

Jeg vet ikke om folk snakker om at jeg er psykopat engang.

Skrevet

Faen så flaut komme inn på en båre

Kanskje de mente det var gullstol? ;)

Skrevet

Jeg vet ingenting.

Du da. Hvorfor skulle folk tro at du er psykopat? Det er du i hvert fall ikke.

Skrevet

Du da. Hvorfor skulle folk tro at du er psykopat? Det er du i hvert fall ikke.

Jeg føler at jeg er uforutsigbar. Skiftende. Smisker med enkelte, ser stygt på andre. Love & hate. Jeg tror folk gradvis har begynt å legge merke til alt dette. I dag var det en som rett og slett så helt forbannet ut på meg. Det blir bare verre nå. Men nå høres jeg gal ut?

Skrevet

Men nå trekker jeg meg tilbake for aftenen! Takk for praten, godtfolk. :) Dere gjør livet mitt mer levelig, i alle fall mindre ensomt. Sleep tight, and don't let the bedbugs bite.

Skrevet

Jeg føler at jeg er uforutsigbar. Skiftende. Smisker med enkelte, ser stygt på andre. Love & hate. Jeg tror folk gradvis har begynt å legge merke til alt dette. I dag var det en som rett og slett så helt forbannet ut på meg. Det blir bare verre nå. Men nå høres jeg gal ut?

Kanskje ikke gal, men det høres ikke helt bra ut.

Skrevet

Hvordan ambulansesjåføren sa det er litt vesentlig her. Det er endel som prøver å ta sitt eget liv for å få oppmerksomhet, eller kanskje mer som et rop om hjelp. Så det er ikke så rart at han spør. Det kan også godt hende de nettopp hadde vært på et ulykkessted. En brannmann jeg kjenner måtte sitte og holde skallen til en 5åring samlet fordi den hadde sprekt i en bilulykke og om han slapp hadde skallen delt seg. Så han måtte sitte der med livet til 5åringen bokstavlig talt i hendene til ambulansefolka kom. Ingen av de andre i familien til denne ungen overlevde. Ambulansefolk kommer stadig til steder hvor det ligger et ben i den ene grøfta og resten av kroppen i den andre. Jeg har ikke problemer med å forstå om de blir irritert av å hele tiden måtte ut og redde folk som forsøker å ta sitt eget liv. Men de skal være opplært til å takle psykiske pasienter også. De har psykologi på skolen. Jeg kan godt forstå at de ikke alltid sier de rette tingene, de har tidvis en ekstremt tøff hverdag. Og de får mye behandling selv for å overleve alt de ser. Han hadde ikke trengt å gulpe ut det han gjorde til deg, men husk at ambulansepersonell ofte har en ekstremt stressende hverdag og at de faktisk bare er mennesker de også.

Gjest Gargamel
Skrevet

Det var ikke akkurat en veldig smart og fintfølende kommentar, men jeg synes ikke man skal legge så mye vekt på enkelte slengbemerkninger.

Skrevet

Hvordan ambulansesjåføren sa det er litt vesentlig her. Det er endel som prøver å ta sitt eget liv for å få oppmerksomhet, eller kanskje mer som et rop om hjelp. Så det er ikke så rart at han spør. Det kan også godt hende de nettopp hadde vært på et ulykkessted. En brannmann jeg kjenner måtte sitte og holde skallen til en 5åring samlet fordi den hadde sprekt i en bilulykke og om han slapp hadde skallen delt seg. Så han måtte sitte der med livet til 5åringen bokstavlig talt i hendene til ambulansefolka kom. Ingen av de andre i familien til denne ungen overlevde. Ambulansefolk kommer stadig til steder hvor det ligger et ben i den ene grøfta og resten av kroppen i den andre. Jeg har ikke problemer med å forstå om de blir irritert av å hele tiden måtte ut og redde folk som forsøker å ta sitt eget liv. Men de skal være opplært til å takle psykiske pasienter også. De har psykologi på skolen. Jeg kan godt forstå at de ikke alltid sier de rette tingene, de har tidvis en ekstremt tøff hverdag. Og de får mye behandling selv for å overleve alt de ser. Han hadde ikke trengt å gulpe ut det han gjorde til deg, men husk at ambulansepersonell ofte har en ekstremt stressende hverdag og at de faktisk bare er mennesker de også.

ingen kommentar

Skrevet

Tror det er som kaptein kaos skriver, de har ikke peiling på psykiske lidelser. Burde jo lært om det også, men men.

Skrevet

Tror det er som kaptein kaos skriver, de har ikke peiling på psykiske lidelser. Burde jo lært om det også, men men.

De lærer om det, men jeg tror de er nødt til å distansere seg for å overleve dagene selv. De har et utrolig tøft yrke, de kan enten ta inn på seg alt de opplever og knekke sammen eller de kan distansere seg fra det. Hva hadde du valgt? Endt med å bli gal selv også eller noen ganger kommet til skade for å formulere deg på en litt dum måte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...