Gå til innhold

Enda mer trist utover dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står opp på morgenen og tenker , du lever og må få noe ut av livet . Du har noen du må være noe for, du har ansvar

Utover dagen tar depressive tanker fullstendig over og lysten til å gjøre noe blir vekk og erstattes m en overveldende tristhet som kjennes ut som et stor klump i mitt indre. Rart , det står i faglitteratur at depresjon er verst om morgenen ?! Er redd og bekymret om natten, lei meg ut på dagen når jeg har forsøkt å gjøre noen gode morgenrutiner. Vanskelig å se løsninger i livet mitt .

Anonymous poster hash: 5bce0...b38

Skrevet

Jeg kan våkne "normal", men blir fort påminnet av den indre stemmen, "å ja, jeg er jo trist. " Og til tider kan jeg bli verre utover, spesielt hvis jeg ikke gjør en dritt. Men også selv om jeg prøver å gjøre noe. Mao, jeg aner aldri føles det som. 

Tror ikke det er noen fasit på når man har det verst. Jeg tok et stemningskart å så jeg stort sett var verst om morgenen. Men så også perioder med verst om kveld, eller ettermiddag. 

Det er vanskelig når motivasjon er på bånn, og man har det kjipt. Det gjelder å ikke gi seg med å finne løsninger, for de finnes, men de finnes på mange måter, og i mange varianter, og det gjelder å finne noe som kan funke for deg. Jeg jobber selv med det. Og går både til psykolog, og på SSRI. I tillegg leser jeg bøker og snakker med folk. Det krever nok tid, tålmodighet og stadig jobbing med seg selv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...