Gå til innhold

Drikker vin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og prøver åslippe mine verste tanker ,'en de er der.:(

Anonymous poster hash: 48f38...908

Skrevet

Og prøver åslippe mine verste tanker ,'en de er der. :(

Alkohol løser ingenting.

Skrevet

Alkohol og dystre tanker er en elendig kombinasjon.

Skrevet

Ikke lurt.

Gjest Gargamel
Skrevet

Og prøver åslippe mine verste tanker ,'en de er der.:(

Det virker ikke. Man sover bare dårligere og negative følelser blir verre. I verste fall får man noen gode grunner til å skamme seg dagen etterpå.

Litt vin er godt når man har en god følelse fra før og kjenner at man fortjener å koble av.

Skrevet

Det virker ikke. Man sover bare dårligere og negative følelser blir verre. I verste fall får man noen gode grunner til å skamme seg dagen etterpå.

Litt vin er godt når man har en god følelse fra før og kjenner at man fortjener å koble av.

så sant så sant. Håpet jeg ikke er angrepet av familieskammen , mange m ugunstig alkoholforbruk i nær fam.

Skrevet

så sant så sant. Håpet jeg ikke er angrepet av familieskammen , mange m ugunstig alkoholforbruk i nær fam.

God vin og vann er det beste du kan drikke, tror jeg nok da, hvis det holdes innenfor moderate mengder. Men ikke for å løse problemer, eller flykte fra dem. 

Skrevet

Hadde ikke du bestemt deg for å ikke drikke alkohol før du ble bedre?

Alkohol er for deg destruktivt.

Skrevet

Hvorfor føler du behovet for å nok en gang informere et nettforum at du drikker alkohol? 

Jeg håper helgen har vært noenlunde rolig og ok for deg, ny uke og nye muligheter i morgen.

Skrevet

Hvorfor føler du behovet for å nok en gang informere et nettforum at du drikker alkohol?

Jeg håper helgen har vært noenlunde rolig og ok for deg, ny uke og nye muligheter i morgen.

ok beklager , vet jeg ikke bør drive annonsere slike utskeielser. Kjent meg så medtatt og når jeg tillater meg noen vinglass blir alt så sterkt og tydelig. I går fungerte rødvin litt som en mulighet til å klare å finne søvnen, klarte også å stoppe i tide. I dag vært på julerelatert aktivitet med barna - fint men blir helt rakneferdig og vil hjem etter kort tid. Føler jeg har en sorg inni meg , slitsomt .

Skrevet

Hadde ikke du bestemt deg for å ikke drikke alkohol før du ble bedre?

Alkohol er for deg destruktivt.

må ikke bli en fluktrute. Vet det er uverdig og destruktivt .

Skrevet

God vin og vann er det beste du kan drikke, tror jeg nok da, hvis det holdes innenfor moderate mengder. Men ikke for å løse problemer, eller flykte fra dem.

det er sant! Åpner opp sjelen min, får kontakt med sjelelknagen på nye måter- men ja, ikke lurt å Skeie ut slik.

Skrevet

ok beklager , vet jeg ikke bør drive annonsere slike utskeielser. Kjent meg så medtatt og når jeg tillater meg noen vinglass blir alt så sterkt og tydelig. I går fungerte rødvin litt som en mulighet til å klare å finne søvnen, klarte også å stoppe i tide. I dag vært på julerelatert aktivitet med barna - fint men blir helt rakneferdig og vil hjem etter kort tid. Føler jeg har en sorg inni meg , slitsomt .

Fint at du klarte å "stoppe i tide" i går. 

Det er ikke rart du kjente deg rakneferdig, du er relativt hudløs for tiden og da kan det sosiale lett bli slitsomt. Jeg synes det er flott at du kom deg avgårde og deltok.

Hva er planene for kommende uke?

Skrevet

Fint at du klarte å "stoppe i tide" i går.

Det er ikke rart du kjente deg rakneferdig, du er relativt hudløs for tiden og da kan det sosiale lett bli slitsomt. Jeg synes det er flott at du kom deg avgårde og deltok.

Hva er planene for kommende uke?

jeg behøvde ikke være sosial , men kjente jeg fikk hjemlengsel og var sigen . Så et barn fra der jeg jobbet i fem dager, det slo meg ut litt og jeg kjente blikk fra hennes foreldre . Godt å se barna glede seg og gjøre meningsfulle ting . Fryser og blir så lett sigen . Få planer kommende uke, bør komme i gang ned trening igjen og har julegaver jeg helst skulle ordnet. Klarte ikke kjøpe en eneste i fjor, så startet jeg på cipralex og kjøpte alle på en dag. Trodde cipralex var vidundermiddel men deb gang ei.

Så jeg ikke hadde kastet alle, kanskje jeg skulle spist noen.?

Kjenner meg så handlingslammet og beslutningsdyktig . Ukas høgdepunkt blir nok å se mine barn delta i konsert:) får strikke litt på noen sikre prosjekt som ikke krever noe av meg ... Skal til psykolog en også , mot slutten av uka.

Skrevet

jeg behøvde ikke være sosial , men kjente jeg fikk hjemlengsel og var sigen . Så et barn fra der jeg jobbet i fem dager, det slo meg ut litt og jeg kjente blikk fra hennes foreldre . Godt å se barna glede seg og gjøre meningsfulle ting . Fryser og blir så lett sigen . Få planer kommende uke, bør komme i gang ned trening igjen og har julegaver jeg helst skulle ordnet. Klarte ikke kjøpe en eneste i fjor, så startet jeg på cipralex og kjøpte alle på en dag. Trodde cipralex var vidundermiddel men deb gang ei.

Kjenner meg så handlingslammet og beslutningsdyktig . Ukas høgdepunkt blir nok å se mine barn delta i konsert:) får strikke litt på noen sikre prosjekt som ikke krever noe av meg ... Skal til psykolog en også , mot slutten av uka.

Jeg synes du skal forholde deg til hva din behandler/ lege sier om medikamenter, ikke rot med dette på egenhånd. Det finnes ikke noe vidundermiddel, det er summen av flere tiltak som hjelper deg fremover. Trening, strikking og julegaveinnkjøp høres veldig fornuftig ut :-)

Skrevet

Jeg synes du beskriver godt hvordan du har det, det er nok på mange måter sammenlignbart med en sorg. Godt at du klarer å mobilisere nok til å delta på slike aktiviteter, selv om det koster deg mye. Du har en klar målsetting om å være en god mor, og jeg tror det er bra for deg at du klarer gjøre slike ting som du anser som viktig.

Jeg skulle ønske at du lot være å annonsere de gangene du gjør ting som du vet at andre vil oppfatte som destruktivt her på dol. At du drikker et par glass vin er jo ikke noe galt i seg selv, men fordi du har skrevet om manglende kontroll i forbindelse med alkoholinntak, så får du mange kritiske kommentarer når du begynner å skrive om det. Du legger litt opp til at folk skal kritisere deg, - jeg kunne ønske at du lot det være. (Jeg synes også du skal være svært forsiktig med alkoholinntaket, men det er en litt annen sak enn det jeg ønsket å formidle nå. )

Skrevet

Så et barn fra der jeg jobbet i fem dager, det slo meg ut litt og jeg kjente blikk fra hennes foreldre .

Tenker du at det betyr noe som helst om hun så på deg eller ikke? Hvilken rett har hun til å dømme deg? Hun er da ikke noe bedre enn deg. Prøv å legge bort sånne tanker med en gang. So what?!? Det betyr absolutt ingenting. Man blir bare paranoid helt uten grunn.

Skrevet

Jeg synes du skal forholde deg til hva din behandler/ lege sier om medikamenter, ikke rot med dette på egenhånd. Det finnes ikke noe vidundermiddel, det er summen av flere tiltak som hjelper deg fremover. Trening, strikking og julegaveinnkjøp høres veldig fornuftig ut :-)

ja må gjøre alt for å holde desperasjonstanker i sjakk! Når jeg blir rørt blir alt så tydelig og trist ... F eks adventsbarnetv .. Orker ikke mase om mer medikament , de vet jeg har kuttet ut remeron , opp til meg å be om noe annet visst. Sliter enda m noen ekstra kg etter remeron. Må prøve å opprettholde just do ut mentalitet til å trene- klarte set hver dag ( nesten et år). Ble redd sist jeg trente i mørket . Men har tilbud om tur m min far- da må jeg være litt blid for vi snakker ikke om mine nederlag .. Og stakkars, jeg synes han og virket trist sist.. Da ble jeg trist og.. Men prøvde alt jeg kunne å muntre han opp.Er nok rart å være pensjonist for enkelte .. Tror min far har et stort udekt sosialt behov- var vant til å omgås mange i sitt yrke .

Skrevet

Jeg synes du beskriver godt hvordan du har det, det er nok på mange måter sammenlignbart med en sorg. Godt at du klarer å mobilisere nok til å delta på slike aktiviteter, selv om det koster deg mye. Du har en klar målsetting om å være en god mor, og jeg tror det er bra for deg at du klarer gjøre slike ting som du anser som viktig.

Jeg skulle ønske at du lot være å annonsere de gangene du gjør ting som du vet at andre vil oppfatte som destruktivt her på dol. At du drikker et par glass vin er jo ikke noe galt i seg selv, men fordi du har skrevet om manglende kontroll i forbindelse med alkoholinntak, så får du mange kritiske kommentarer når du begynner å skrive om det. Du legger litt opp til at folk skal kritisere deg, - jeg kunne ønske at du lot det være. (Jeg synes også du skal være svært forsiktig med alkoholinntaket, men det er en litt annen sak enn det jeg ønsket å formidle nå. )

skal forsøke å ta det til etterretning - får så mye emosjoner som bølger i meg ved alkoholinntak dessverre. Kanskje jeg synes jeg har fortjent å blu kritisert . Blir lite satt ut av det. Men alkoholen kan bringe meg inn i en affekttilstand om den overdriver så jeg må ha respekt ! Ja!

Intet gleder meg mer en barna, selv om jeg knapt tåler deres intensitet . Advents barne tv har de siste dager gitt oss verdifulle stunder , kjenner det gir meg en god indre ro. Sørger på et vis over min fortapelse. Jeg vet jeg var paranoid uten å vite det og, skremmende .

Vil jo til tider helst ignorere alt og tro at alt er ok.. Psykolog sa det var håp for meg(!) , men anbefalte å vente litt med jobb..

Skrevet

Så et barn fra der jeg jobbet i fem dager, det slo meg ut litt og jeg kjente blikk fra hennes foreldre .

Tenker du at det betyr noe som helst om hun så på deg eller ikke? Hvilken rett har hun til å dømme deg? Hun er da ikke noe bedre enn deg. Prøv å legge bort sånne tanker med en gang. So what?!? Det betyr absolutt ingenting. Man blir bare paranoid helt uten grunn.

det minte meg på noe også at jeg hadde hatt fine stunder m dette barnet .. Foreldrenes blikk var imidlertid nok til å gjøre meg uvel, men de kjente meg aldri selv om jeg tror jeg håndhilste litt krampaktig på dem..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...