Gå til innhold

Drikker vin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og prøver åslippe mine verste tanker ,'en de er der. :(

Anonymous poster hash: 48f38...908

Alkohol er absolutt ingen løsning. Det kan gjøre alt verre og føre til farlige situasjoner. Har du noen å prate med?

Og mitt viktigste spørsmål: Hva gjør deg glad?

Skrevet

så sant så sant. Håpet jeg ikke er angrepet av familieskammen , mange m ugunstig alkoholforbruk i nær fam.

Du burde ikke skamme deg over avhengighet av alkohol. Det gjelder både deg og familien din. Avhengighet av alkohol er at det ligger vanskelige følelser man ikke klarer takle. Ingenting å skamme seg over. Det viktigste er å be om hjelp. All avhengighet kan man få hjelp til.

Skrevet

ok beklager , vet jeg ikke bør drive annonsere slike utskeielser. Kjent meg så medtatt og når jeg tillater meg noen vinglass blir alt så sterkt og tydelig. I går fungerte rødvin litt som en mulighet til å klare å finne søvnen, klarte også å stoppe i tide. I dag vært på julerelatert aktivitet med barna - fint men blir helt rakneferdig og vil hjem etter kort tid. Føler jeg har en sorg inni meg , slitsomt .

Vet du hva sorgen kommer av? eller en det en følelse du ikke vet hvor kommer fra?

Skrevet

Ja sorgen el depresjonen har trolig sine røtter i knekt selvfølelse el no.. Men no udefinerbart og. Burde ha mye å være glad for og smellen kom når jeg hadde klart noe jeg ikke trodde jeg skulle klare . Kjente meg høgt oppe og langt nede ( redd for angsten min mer enn noensinne) på en gang .

Skrevet

Du burde ikke skamme deg over avhengighet av alkohol. Det gjelder både deg og familien din. Avhengighet av alkohol er at det ligger vanskelige følelser man ikke klarer takle. Ingenting å skamme seg over. Det viktigste er å be om hjelp. All avhengighet kan man få hjelp til.

er ikke avhengig , inntar alkohol kun i helgen
Skrevet

det minte meg på noe også at jeg hadde hatt fine stunder m dette barnet .. Foreldrenes blikk var imidlertid nok til å gjøre meg uvel, men de kjente meg aldri selv om jeg tror jeg håndhilste litt krampaktig på dem..

Så what? Det gjør ingenting:)

At du var snill med barna er jo det viktigste:) Jeg passer et barn i helgen sammen med ei som sliter veldig. Det var rørende å se den kontakte dem fikk med en gang ( uten sammenligning), vet jo at du jobber med barn og har peiling på barn.

Men det fikk meg til å tenke at så lenge man leker med dem så blir dem så glade og trygge. Det var så fint å se hvilken glede dem begge hadde av hverandre. Barn er herlige sånn!:)

Skrevet

Det er bra du har en viss kontroll, men om det blir vanskelig å beholde denne eller den bruken du har går utover barna på noen måte, er det en utrolig god ide å søke hjelp. Fastlegen er i regelen stedet å begynne. H*n har garantert andre pasienter som sliter med det samme.

Jeg har ikke noe ønske om å preike moral, men alkohol er skumle saker når man sliter psykisk og attpåtil har andre med slike problemer i fam. Det absolutt viktigste du kan gjøre nå, er å unngå og øke inntaket - det kan utvikle seg gal retning.

Endte selv i en skikkelig hengemyr fordi jeg valgte alkohol som "medikament." Der og da føles det godt, men på sikt blir man sliten av det. Hudløs, full av angst, depresjon kan bli verre.

Skrevet

jeg behøvde ikke være sosial , men kjente jeg fikk hjemlengsel og var sigen . Så et barn fra der jeg jobbet i fem dager, det slo meg ut litt og jeg kjente blikk fra hennes foreldre . Godt å se barna glede seg og gjøre meningsfulle ting . Fryser og blir så lett sigen . Få planer kommende uke, bør komme i gang ned trening igjen og har julegaver jeg helst skulle ordnet. Klarte ikke kjøpe en eneste i fjor, så startet jeg på cipralex og kjøpte alle på en dag. Trodde cipralex var vidundermiddel men deb gang ei.

Så jeg ikke hadde kastet alle, kanskje jeg skulle spist noen.?

Kjenner meg så handlingslammet og beslutningsdyktig . Ukas høgdepunkt blir nok å se mine barn delta i konsert:) får strikke litt på noen sikre prosjekt som ikke krever noe av meg ... Skal til psykolog en også , mot slutten av uka.

Det hjelper vel ikke å ta cipralex bare noen ganger. Det er jo som en slags kur. Det vet du vel. Om du burde begynne på dem igjen visst disse hjalp deg sist, er jo noe du kan vurdere sammen med legen din. Det er ingen skam i det. Og bedre enn å ty til alkohol. Skjønner alkohol kan være fristende, har vært der selv. Men ingen god løsning overhodet. Men dette vet du jo. 

Skrevet

jeg behøvde ikke være sosial , men kjente jeg fikk hjemlengsel og var sigen . Så et barn fra der jeg jobbet i fem dager, det slo meg ut litt og jeg kjente blikk fra hennes foreldre . Godt å se barna glede seg og gjøre meningsfulle ting . Fryser og blir så lett sigen . Få planer kommende uke, bør komme i gang ned trening igjen og har julegaver jeg helst skulle ordnet. Klarte ikke kjøpe en eneste i fjor, så startet jeg på cipralex og kjøpte alle på en dag. Trodde cipralex var vidundermiddel men deb gang ei.

Så jeg ikke hadde kastet alle, kanskje jeg skulle spist noen.?

Hvorfor tar du ikke de medisinene du har fått utskrevet? De må du ta fast hver dag, og det kan ta opp til 2-3 måndeder før du får full effekt.

Anonymous poster hash: b72c6...1cd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...