AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 Skrevet 6. desember 2014 Følte meg så liten og trøstesløs .Men bittelitt godt å høre navnet sitt,lenge siden noen sa det. Lurer litt på hvorfor . Ble rørt og rar av dette , jeg driver og vil viske ut min eksistens i verden - då plutselig er det noen som sier navnet mitt. Behandler lurte på om jeg hørte hva som ble sagt , ja gjorde det. Litt uvirkelig og ekkoaktig dog. Følte meg litt reddet etter time, så kommer desperasjonsfølelsene med stor styrke .Anonymous poster hash: 1a136...c7f 0 Siter
frosken Skrevet 6. desember 2014 Skrevet 6. desember 2014 For meg høres det ut som om din behandler er i stand til å se dine behov ganske godt. Det synes jeg er veldig bra. Jeg er ikke overrasket over at du igjen blir fortvilet et stund etter timen, men prøv å hold fast ved at du hadde en god følelse i etterkant av timen. Håper du kommer deg gjennom helgen på en ok måte. 0 Siter
Gjest Skrevet 6. desember 2014 Skrevet 6. desember 2014 Huff ja. Jeg bør legge meg å sove- må drikke så jeg klarer det. 0 Siter
slabbedask Skrevet 6. desember 2014 Skrevet 6. desember 2014 Følte meg så liten og trøstesløs .Men bittelitt godt å høre navnet sitt,lenge siden noen sa det. Lurer litt på hvorfor . Ble rørt og rar av dette , jeg driver og vil viske ut min eksistens i verden - då plutselig er det noen som sier navnet mitt. Behandler lurte på om jeg hørte hva som ble sagt , ja gjorde det. Litt uvirkelig og ekkoaktig dog. Følte meg litt reddet etter time, så kommer desperasjonsfølelsene med stor styrke .Anonymous poster hash: 1a136...c7f Nå har jeg ingen behandler, men syntes slikt er bare slitsomt. Særlig hvis vedkommende bruker etternavnet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 Skrevet 6. desember 2014 For meg høres det ut som om din behandler er i stand til å se dine behov ganske godt. Det synes jeg er veldig bra. Jeg er ikke overrasket over at du igjen blir fortvilet et stund etter timen, men prøv å hold fast ved at du hadde en god følelse i etterkant av timen. Håper du kommer deg gjennom helgen på en ok måte. takk! Må det ! Ja jeg måAnonymous poster hash: 1a136...c7f 0 Siter
umakenverdt Skrevet 6. desember 2014 Skrevet 6. desember 2014 Følte meg så liten og trøstesløs .Men bittelitt godt å høre navnet sitt,lenge siden noen sa det. Lurer litt på hvorfor . Ble rørt og rar av dette , jeg driver og vil viske ut min eksistens i verden - då plutselig er det noen som sier navnet mitt. Behandler lurte på om jeg hørte hva som ble sagt , ja gjorde det. Litt uvirkelig og ekkoaktig dog. Følte meg litt reddet etter time, så kommer desperasjonsfølelsene med stor styrke . Jeg liker ikke at folk bruker navnet mitt ustanselig, spesielt ikke de gangene jeg ønsker å forsvinne. Da jeg var hos en psykolog synes jeg det var ubehagelig at han hele tiden brukte navnet mitt. Jeg synes også det nærmest er blitt en trend i samfunnet at alle skal bruke navn hele tiden for å tydeliggjøre at de "ser deg" når de snakker med deg. Jeg personlig liker det ikke! 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 6. desember 2014 Skrevet 6. desember 2014 Det aller verste er telefonselgere som sier navnet i hver eneste setning. Det er sikkert en psykolog som har funnet ut at det er lurt, også har alle selgere plukket det opp. Det fungerer *ikke*. 0 Siter
frosken Skrevet 6. desember 2014 Skrevet 6. desember 2014 Det er forskjell på når noen bruker navnet skjønnsomt og når det brukes på en upassende måte. At en psykolog bruker navnet ditt når du selv føler deg fjern og liten anser jeg for å være en omsorgsfull handling og viser godt skjønn. Når telefonselgeren gjør det samme virker det for meg upassende. Det er to helt forskjellige situasjoner. 0 Siter
MissAftereight Skrevet 6. desember 2014 Skrevet 6. desember 2014 Dette er taktisk og vanlig blant behandlere. Ved å bruke navnet på den man snakker med får mottakeren en ubevisst følelse av å "kjenne" behandleren og det skaper trygghet, tillit, nærhet m.m. Dette er sånn "studert empati" som jeg kaller det, som psykologer og terapeuter lærer i studiet, som nyttig for å styrke den terapeutiske alliansen. På samme måte som de gjentar hva du sier for at du skal føle at de lytter "jeg hører du sier, bla bla" eller "jeg ser at du er sint nå" osv. Men bra det fikk deg til å føle deg bedre. Det er jo det viktigste og psykologen din ønsker nok bare at du skal stole på han og forstå at han ser dine behov. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.