Gå til innhold

psykotisk av søvnmangel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg sover svært lite for tiden, siste halvåret har det vanligvis vært fire og en halv time hver natt, noen netter to. Jeg føler meg ikke deprimert akkurat men mangler energi, glemmer ting, og orker ikke like mye som vanlig. Jeg har hørt at man kan bli psykotisk at lite søvn. Noen ganger har jeg sovet så lite at jeg føler jeg skal klikke, og jeg er kjemperedd for å oppleve noe sånt. Har jeg grunn til å bekymre meg? Legen har skrevet ut både sterke vanedannende, allergimedisiner osv uten særlig godt resultat, siden jeg sliter med tidlig oppvåkning. Jeg er også veldig redd for disse sterke vanedannende, ettersom jeg har for vane å sove for lite, ikke kun periodevis. Anonymous poster hash: d6628...cd8

Skrevet

Tror du skal være disponert for psykose hvis du skal bli psykotisk av søvnmangel. Dette handler om frykt for psykisk sykdom, og det har jeg også hatt. Jeg var redd for å bli suicidal av søvnmangel. Det er akkurat samme frykt. Konsekvensen blir at denne frykten vedlikeholder søvnvanskene.

Det du må huske på er at det verste heldigvis veldig sjeldent skjer. Selv om man i teorien kan bli psykotisk av store belastninger, er det veldig sjeldent det skjer. Om du en gang blir psykotisk, så kan du få det behandlet om det skulle skje.

Skrevet

Mangel på energi og glemskhet er ihvertfall symptomer på søvnmangel. Det er individuelt hvor mye søvn man trenger, men 4,5 timer høres veldig lite ut. Har du prøvd å legge deg tidligere på kvelden (siden du sliter med at du våkner tidlig)? Våkner du bare enda tidligere da eller pleier du våkne til omtrent samme tid hver dag? Har du gode rutiner på når du legger deg eller varierer det fra dag til dag? Du kan jo kanskje få henvisning til et søvnsenter for å finne ut årsaken til søvnproblemene. Kanskje det finnes en behandling.

Skrevet

Jeg har blitt psykotisk og fått 4 ukers totalt hukommelsestap av søvnmangel, men psykosen kom ikke før hjernen totalt sluttet å sove

Skrevet

Jeg gikk tre dager uten søvn og lite ellers og.Ble ikke psykotisk av det .Så det går nok fint, men kjedelig å føle seg sliten og trøtt.

Anonymous poster hash: 3dd1c...795

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...